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Budgetary expenditure
Community expenditure
Consumer expenditures
Consumer spending
EC budgetary expenditure
EC operational expenditure
EU expenditure
European Union expenditure
Expenditure by function
Function of expenditure
Functional classification of expenditure
Functional classification of expense
Functional expenditure
Government expenditure
Government expenses
Household consumption
Household expenses
Household outlay
Household spending
Intervention credit
National expenditure
Operational expenditure
Personal consumption expenditures
Personal expenditures
Personal spending
Public expenditure

Traduction de «function expenditure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


functional classification of expense | functional classification of expenditure

classification fonctionnelle des dépenses


EU expenditure [ Community expenditure | EC budgetary expenditure | European Union expenditure ]

dépense de l'UE [ dépense budgétaire CE | dépense communautaire | dépense de l'Union Européenne ]


expenditure relating specifically to the transport function of infrastructure

dépenses spécifiques à la fonction de transport des infrastructures


operational expenditure (EU) [ EC operational expenditure | intervention credit ]

dépense opérationnelle (UE) [ crédit d'intervention | dépense d'intervention | dépense opérationnelle CE ]








personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


public expenditure | government expenditure | government expenses | national expenditure

dépense nationale | dépense publique | dépenses publiques | dépenses du gouvernement | dépenses de l'État
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Among the main functions of general government expenditure in the European Union (EU), ‘social protection' was by far the largest in 2016, equivalent to 19.1% of GDP.

Parmi les fonctions des dépenses des administrations publiques dans l'Union européenne (UE), la «protection sociale», équivalente à 19,1% du PIB, était de loin la plus importante en 2016.


However, these EU-level data mask significant differences between the Member States in the share of GDP dedicated to each function of general government expenditure.

A l'échelle de l'UE, ces données masquent toutefois des différences considérables entre États membres en ce qui concerne le pourcentage du PIB consacré à chaque fonction de dépenses des administrations publiques.


12. Sets the level of its current/functioning expenditure for the year 2016 to EUR 1 823 648 600, which corresponds to 1,6 % increase over the 2015 budget, and adds to its draft estimates the exceptional extraordinary expenditure amounting to EUR 15 million requested in 2016 to reinforce the security of its buildings in Brussels as well as the cybersecurity of the Parliament;

12. fixe le niveau de ses dépenses courantes de fonctionnement pour l'exercice 2016 à 1 823 648 600 EUR, soit une hausse de 1,6 % par rapport au budget 2015, et ajoute à son projet d'état prévisionnel la dépense extraordinaire ponctuelle de 15 millions d'euros nécessaire en 2016 pour renforcer la sécurité de ses bâtiments à Bruxelles ainsi que la cybersécurité du Parlement;


12. Sets the level of its current/functioning expenditure for the year 2016 to EUR 1 823 648 600, which corresponds to 1,6% increase over the 2015 budget, and adds to its draft estimates the exceptional extraordinary expenditure amounting to EUR 15 million requested in 2016 to reinforce the security of its buildings in Brussels as well as the cybersecurity of the Parliament;

12. fixe le niveau de ses dépenses courantes de fonctionnement pour l'exercice 2016 à 1 823 648 600 EUR, soit une hausse de 1,6 % par rapport au budget 2015, et ajoute à son projet d'état prévisionnel la dépense extraordinaire ponctuelle de 15 millions d'EUR nécessaire en 2016 pour renforcer la sécurité de ses bâtiments à Bruxelles ainsi que la cybersécurité du Parlement;


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31. Notes that the opening of the House of European History is foreseen for 2016; requests the Secretary-General to present to the Committee on Budgets in due time before the Parliament's reading in autumn 2015 an updated budget programming over the next five years for the operational and functioning expenditure foreseen for the House of European History from the opening , including the participation of the Commission; recalls that in the 2014 budget a new budget line 16 03 04 "House of European History" was created in Section III of the Union budget for the Commission's contribution to the operational costs of the House of the Europea ...[+++]

31. relève que la Maison de l'histoire européenne devrait ouvrir ses portes en 2016; invite le Secrétaire général à présenter à la commission des budgets, dans les meilleurs délais et avant la lecture du Parlement à l'automne 2015, une mise à jour de la programmation budgétaire couvrant les cinq prochaines années pour les dépenses opérationnelles et de fonctionnement prévues en ce qui concerne la Maison de l'histoire européenne dès son ouverture, contribution de la Commission comprise; rappelle qu'au sein du budget 2014, une nouvelle ligne budgétaire 16 03 04, intitulée "Maison de l'histoire européenne" et consacrée à la contribution de la Commission aux frais de fonctionnement de la Maison de l'histoire européenne, a été insc ...[+++]


34. Notes that the opening of the House of European History is foreseen for 2016; requests the Secretary-General to present to the Committee on Budgets in due time before the Parliament's reading in autumn 2015 an updated budget programming over the next five years for the operational and functioning expenditure foreseen for the House of European History from the opening , including the participation of the Commission; recalls that in the 2014 budget a new budget line 16 03 04 "House of European History" was created in Section III of the Union budget for the Commission's contribution to the operational costs of the House of the Europea ...[+++]

34. relève que la Maison de l'histoire européenne devrait ouvrir ses portes en 2016; invite le Secrétaire général à présenter à la commission des budgets, dans les meilleurs délais et avant la lecture du Parlement à l'automne 2015, une mise à jour de la programmation budgétaire couvrant les cinq prochaines années pour les dépenses opérationnelles et de fonctionnement prévues en ce qui concerne la Maison de l'histoire européenne dès son ouverture, contribution de la Commission comprise; rappelle qu'au sein du budget 2014, une nouvelle ligne budgétaire 16 03 04, intitulée "Maison de l'histoire européenne" et consacrée à la contribution de la Commission aux frais de fonctionnement de la Maison de l'histoire européenne, a été insc ...[+++]


Figure 14: Changes in social protection expenditure per inhabitant between 2007-2011; by social protection function Note: contributions by function to the overall growth of social expenditure (per inhabitant at constant 2005 prices); Source: ESSPROS

Graphique 14: Évolution des dépenses de protection sociale par habitant entre 2007 et 2011, par fonction de protection sociale Remarque: contribution par fonction à la croissance globale des dépenses sociales (par habitant, à prix constants de 2005). Source: SESPROS.


These data at EU level mask however significant differences between the Member States in the share of GDP devoted to each function of general government expenditure.

Ces données à l'échelle de l'UE masquent toutefois des différences considérables entre États membres s'agissant de la part du PIB consacrée à chaque fonction de dépenses des administrations publiques.


Among the main functions of general government expenditure in the European Union (EU), ‘social protection' was by far the most important in 2015, equivalent to 19.2% of GDP.

Parmi les fonctions principales des dépenses des administrations publiques dans l'Union européenne (UE), la fonction «protection sociale» a été de loin la plus importante en 2015, représentant l'équivalent de 19,2% du PIB.


(31) In order to allow the Commission to fulfil its obligation to check the existence and proper functioning of management and inspection systems for Union expenditure in the Member States, provision should be made for checks by persons delegated by the Commission who should be able to request assistance from the Member States in their work. Such national provision should take into account the principle of proportionality, the level of confidence that exists as to the reliability of national control and management systems, and the ove ...[+++]

(31) Afin de permettre à la Commission de respecter son obligation de s'assurer de l'existence et du bon fonctionnement dans les États membres des systèmes de gestion et de contrôle des dépenses de l'Union, il y a lieu de prévoir des vérifications par des personnes mandatées par la Commission ainsi que la possibilité pour celles-ci de se faire assister dans leurs travaux par les États membres, en tenant compte du principe de proportionnalité, du degré de confiance placé dans la fiabilité des systèmes nationaux de contrôle et de gestion et de l'efficacité globale des contrôles nationaux lors des vérifications effectuées par la Commission ...[+++]


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