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An Act to amend the General and Vocational Colleges Act
CEGEP
CEGEP teacher
College of General and Professional Education
College of General and Vocational Education
College of general and professional instruction
College of general and professional teaching
College of general and vocational education
General and Vocational College
General and vocational college
General and vocational college teacher
Technical institute teacher
Vocational college lecturer
Vocational teacher
Vocational university teacher

Translation of "general and vocational college teacher " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
general and vocational college teacher [ CEGEP teacher ]

professeur de cégep [ professeure de cégep | professeur de collège d'enseignement général et professionnel | professeure de collège d'enseignement général et professionnel ]


technical institute teacher | vocational university teacher | vocational college lecturer | vocational teacher

professeure d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel/professeure d’enseignement professionnel


general and vocational college [ CEGEP,C.E.G.E.P. | college of general and vocational education | college of general and professional instruction | college of general and professional teaching ]

cégep [ collège d'enseignement général et professionnel ]


CEGEP | College of General and Vocational Education | College of General and Professional Education | General and Vocational College

cégep | collège d'enseignement général et professionnel


An Act to amend the General and Vocational Colleges Act

Loi modifiant la Loi sur les collèges d'enseignement général et professionnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Estonia increased the minimum wage for teachers to increase the attractiveness of teaching profession, and is implementing general upper secondary school and vocational education and training reform.

L’Estonie a relevé le salaire minimal des enseignants pour renforcer l’attrait de la profession et elle procède maintenant à une réforme du deuxième cycle de l’enseignement secondaire général et de l’EFP.


The importance of local management of resources was emphasised by Member States themselves in their response to the Commission's Memorandum on lifelong learning. Efficient decentralisation however calls for new investment in a) the training of local authorities and school administrators and teachers in the management and efficient use of resources; b) the establishment of a quality assurance system permeating all levels, i.e. the dissemination of a culture of quality awareness throughout the educational and training system, based on confidence in, and autonomy of local actors working according to a common core of quality standards; the ...[+++]

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We have to realize that the province of Quebec has developed an education system where regional universities, such as the Université du Québec in Chicoutimi, for instance, or in my region of Rimouski, and the general and vocational colleges called cegeps are funded by the provincial budget, a part of which is made up of transfer payments coming from the federal government.

Le constat est le suivant. Au Québec, on a développé un système d'éducation où les universités régionales, par exemple les universités du Québec en région, à Chicoutimi, à Rimouski ainsi que les collèges d'enseignement général et professionnel sont financés par le budget provincial, dont une partie vient de l'argent octroyé par le gouvernement fédéral par le biais des paiements de transfert.


AD. whereas there is a shortage of teachers and a serious need for people with vocational qualifications, as well as a need for education and training colleges to produce a skilled workforce;

AD. considérant la pénurie d'enseignants et le besoin criant de diplômés issus d'écoles professionnelles, ainsi que le besoin d'établissements éducatifs nécessaires à la formation d'une main-d'œuvre qualifiée;


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I experienced this just yesterday in a meeting with vocational college teachers in Hesse.

J'ai eu une première expérience de ce type de débats hier à peine, à l'occasion d'une réunion avec des enseignants d'écoles professionnelles à Hesse.


90. Suggests that setting up a new language-learning strategy to improve general knowledge in specific skill areas will facilitate the mobility of teachers and students; points out that, in addition, the guarantee of a smooth transition from vocational education to higher education will help to make vocational training courses more attractive;

90. suggère que la définition d'une nouvelle stratégie d'apprentissage des langues en vue d'améliorer les connaissances générales dans des domaines de compétences spécifiques facilitera la mobilité des professeurs et des étudiants; fait, en outre, observer que le fait de garantir le passage en souplesse de la formation professionnelle vers l'enseignement supérieur permet d'encourager les gens à entreprendre une formation professionnelle;


90. Suggests that setting up a new language-learning strategy to improve general knowledge in specific skill areas will facilitate the mobility of teachers and students; points out that, in addition, the guarantee of a smooth transition from vocational education to higher education will help to make vocational training courses more attractive;

90. suggère que la définition d'une nouvelle stratégie d'apprentissage des langues en vue d'améliorer les connaissances générales dans des domaines de compétences spécifiques facilitera la mobilité des professeurs et des étudiants; fait, en outre, observer que le fait de garantir le passage en souplesse de la formation professionnelle vers l'enseignement supérieur permet d'encourager les gens à entreprendre une formation professionnelle;


This has met with broad approval from the social partners, from chambers of commerce and industry and the governing bodies of crafts and trades, from educational institutions, teachers in vocational colleges, trainees and apprentices and those who train them, and students at schools and colleges, for all of them are aware that the Member States’ schemes are not being replaced, but rather extended on the basis of expert knowledge to be implemented on a voluntary basis.

Ce concept a été très favorablement accueilli par les partenaires sociaux, les chambres du commerce et de l’industrie ainsi que par les organismes régissant l’artisanat et du commerce, les institutions d’enseignement, les enseignants des collèges professionnels, les stagiaires et apprentis et ceux qui les forment, de même que par les étudiants des écoles et collèges, car tous sont conscients que les programmes des États membres ne sont pas remplacés, mais bien étendus sur la base d’une expertise à mettre en œuvre de façon volontaire.


These conclusions relate to teachers in general education and in initial vocational education; for these purposes a teacher is a person who is acknowledged as having the status of a teacher (or equivalent) according to the legislation and practice of a Member State. It does not include persons employed outside the formal systems of education and training because of the different nature and context of the tasks they undertake.

Les présentes conclusions se rapportent aux enseignants de l'enseignement général et de l'enseignement professionnel initial; en l'occurrence, on entend par «enseignant» une personne à laquelle est reconnu le statut d'enseignant (ou équivalent) dans la législation et la pratique d'un pays donné; ne sont pas incluses les personnes travaillant en dehors des systèmes formels d'éducation et de formation, en raison de la nature et du contexte différents des miss ...[+++]


All young people wanted to study and our system quickly overflowed, to such an extent that in 1967 we had to create the CEGEPs, general and vocational colleges.

Notre système fut vite débordé. Il y eut un si grand nombre de nos jeunes qui désiraient avoir accès à l'éducation, qu'en 1967 furent créés les collèges d'enseignement général et professionnel.




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Date index: 2021-08-08
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