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Administration and office expenses
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Translation of "general business guide " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
General Business Guide for Potential Suppliers of Goods and Services to the United Nations System [ General Business Guide ]

Guide général des relations d'affaires à l'intention des fournisseurs potentiels de biens et services au système des Nations Unies [ Guide général des relations d'affaires ]


Guide to Federal Incorporation to Help Small Businesses Incorporate Federally [ Guide to Federal Incorporation | Small Business Guide to Federal Incorporation ]

Guide pour aider les petites entreprises à se constituer en société de régime fédéral [ Guide pour la constitution en société | Guide des PME pour la constitution en société par actions de régime fédéral | Guide de la petite entreprise pour la constitution en société de régime fédéral ]


BDP Business Case Guide [ Benefit-Driven Procurement Business Case Guide ]

Guide d'analyse de rentabilisation des AAA [ Guide d'analyse de rentabilisation des achats axés sur les avantages ]


administration and office expenses | business and office expenses | business and office overheads | general and office expenses | operating expenses | operating general expenses

charges d'exploitation bancaire | frais de bureau et autres frais généraux | frais de gestion et de bureau | frais d'exploitation | frais généraux et de bureau


Guiding Principles on Business and Human Rights | Ruggie Framework | Ruggie Principles

Principes directeurs | Principes directeurs relatifs aux entreprises et aux droits de l’homme | principes Ruggie


Guide for users of the general system for the recognition of professional qualifications

Guide pour l'utilisateur du système général de reconnaissance des qualifications professionnelles


chief executive officer | operations manager | business manager | general manager

chargé d'affaires en industrie | chargée d'affaires en industrie | responsable commercial | responsable commercial/responsable commerciale


Federal Act of 23 March 2007 on the Improvement of General Fiscal Conditions for Business Activities and Investments | Business Tax Reform Act II

Loi fédérale du 23 mars 2007 sur l'amélioration des conditions fiscales applicables aux activités entrepreneuriales et aux investissements | Loi sur la réforme de l'imposition des entreprises II


three-by-three industry attractiveness - business strength matrix | General Electric Company/McKinsey & Company grid | General Electric portfolio planning model | General Electric model | General Electric grid

matrice position concurrentielle/attrait du marché | matrice des neuf cases | modèle McKinsey


general terms and conditions | general terms and conditions of business [ GTC ]

conditions générales en matière contractuelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
100. Considers it regrettable that a holistic approach to the way in which corporations abide by human rights standards globally is still lacking, and that this is allowing certain states and companies to circumvent such rules; stresses the need, therefore, to adopt legally binding rules on corporate social responsibility (CSR); strongly supports the implementation of the UN Guiding Principles on Business and Human Rights; calls, in particular, on the Commission to introduce effective measures to operationalise the ‘Protect, Respec ...[+++]

100. déplore l'absence persistante à l'échelle mondiale d'une approche globale de la façon dont les entreprises se conforment aux droits de l'homme, ce qui permet à certaines d'entre elles et à certains États de les contourner; insiste dès lors sur la nécessité d'adopter des dispositions juridiquement contraignantes en matière de responsabilité sociale des entreprises (RSE); approuve pleinement la mise en œuvre des principes directeurs des Nations unies relatifs aux entreprises et aux droits de l'homme; invite en particulier la Commission à introduire des mesures efficaces afin d'appliquer pleinement le cadre intitulé "Protéger, respe ...[+++]


100. Considers it regrettable that a holistic approach to the way in which corporations abide by human rights standards globally is still lacking, and that this is allowing certain states and companies to circumvent such rules; stresses the need, therefore, to adopt rules on corporate social responsibility (CSR); strongly supports the implementation of the UN Guiding Principles on Business and Human Rights; calls, in particular, on the Commission to introduce effective measures to operationalise the ‘Protect, Respect and Remedy’ fr ...[+++]

100. déplore l'absence persistante à l'échelle mondiale d'une approche globale de la façon dont les entreprises se conforment aux droits de l'homme, ce qui permet à certaines d'entre elles et à certains États de les contourner; insiste dès lors sur la nécessité d'adopter des dispositions en matière de responsabilité sociale des entreprises (RSE); approuve pleinement la mise en œuvre des principes directeurs des Nations unies relatifs aux entreprises et aux droits de l'homme; invite en particulier la Commission à introduire des mesures efficaces afin d'appliquer pleinement le cadre intitulé «Protéger, respecter et remédier», présenté p ...[+++]


But whether it's 400 programs, 4,000 programs, or 40 programs, if the government is collecting user fees from business, the general public, or wherever, I think the people paying the money have the right to accountability from the government as to the cost-effectiveness of the user fees, how the money is spent, whether you're collecting more or less than what's needed, and just a general accountability of the regulations that guide the user fees being assessed.

Or, qu'il y ait 400, 4 000 ou 40 programmes, si le gouvernement exige des frais d'utilisation des entreprises ou du public, ceux-ci ont le droit de demander des comptes au gouvernement, de savoir si ces frais sont rentables, quelle utilisation on en fait, s'ils sont trop élevés ou pas assez, quels sont les règlements qui régissent les frais d'utilisation.


N. whereas the responsibility to respect human rights is a global standard of expected conduct for all business enterprises wherever they operate, as recalled in the Guiding Principles on Business and Human Rights prepared by the UN Secretary-General’s Special Representative on the issue of human rights and transnational corporations and other business enterprises, John Ruggie; whereas there is, however, too little agreement on the concrete implications of this responsibility and progress towards comprehensive respect of it is seriously hampered also by a lack of effective monitoring, reporting, verification and accountability mechanis ...[+++]

N. considérant que la responsabilité du respect des droits de l'homme est une norme de conduite internationale attendue de toutes les entreprises, où qu'elles opèrent, comme le rappellent les principes directeurs relatifs aux entreprises et aux droits de l'homme élaborés par John Ruggie, représentant spécial du Secrétaire général des Nations unies pour la question des droits de l'homme et des sociétés transnationales et autres entreprises; considérant cependant qu'il n'existe qu'un accord trop restreint sur les implications concrètes de cette responsabilité et que les avancées vers une observation totale de celle-ci sont de surcroît gr ...[+++]


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N. whereas the responsibility to respect human rights is a global standard of expected conduct for all business enterprises wherever they operate, as recalled in the Guiding Principles on Business and Human Rights prepared by the UN Secretary-General’s Special Representative on the issue of human rights and transnational corporations and other business enterprises, John Ruggie; whereas there is, however, too little agreement on the concrete implications of this responsibility and progress towards comprehensive respect of it is seriously hampered also by a lack of effective monitoring, reporting, verification and accountability mechanism ...[+++]

N. considérant que la responsabilité du respect des droits de l'homme est une norme de conduite internationale attendue de toutes les entreprises, où qu'elles opèrent, comme le rappellent les principes directeurs relatifs aux entreprises et aux droits de l'homme élaborés par John Ruggie, représentant spécial du Secrétaire général des Nations unies pour la question des droits de l'homme et des sociétés transnationales et autres entreprises; considérant cependant qu'il n'existe qu'un accord trop restreint sur les implications concrètes de cette responsabilité et que les avancées vers une observation totale de celle-ci sont de surcroît gra ...[+++]


– having regard to the United Nations ‘Protect, Respect and Remedy’ Framework for business and human rights proposed by the Special Representative of the Secretary-General on human rights and transnational corporations and other business enterprises, Professor John Ruggie, endorsed unanimously by the UN Human Rights Council in 2008 (resolution 8/7), the recently released guiding principles for implementing the framework and the Foreign Affairs Council conclusions of 8 December 2009 which note the important role of business in achievin ...[+++]

– vu le cadre des Nations unies pour les entreprises et les droits de l'homme intitulé «Protéger, respecter et réparer» proposé par John Ruggie, représentant spécial du Secrétaire général chargé de la question des droits de l'homme et des sociétés transnationales et autres entreprises, approuvé à l'unanimité par le Conseil des droits de l'homme des Nations unies en 2008 (résolution 8/7), les principes directeurs de la mise en œuvre du cadre récemment publiés et les conclusions du Conseil des affaires étrangères du 8 décembre 2009, qui relèvent le rôle important des entreprises pour parvenir au respect total des droits de l'homme et réitè ...[+++]


The principal aim of the "Enforcing your Rights in the Single European Market" guide is to give a general overview of the different means of redress available to citizens and businesses at local, national and European level.

Le guide "Comment faire valoir vos droits dans le marché unique européen" vise principalement à dresser un panorama général des différents moyens de recours dont disposent les citoyens et les entreprises au niveau local, national et européen.


As part of the Dialogue with Citizens and Businesses (see IP/98/544 and IP/99/377), the Commission has decided to launch an information campaign featuring a general "Guide" and sectoral guides.

Dans le cadre du Dialogue avec les Citoyens et les Entreprises (voir IP/98/544 et IP/99/377), la Commission a décidé de lancer une campagne d'information sur l'application du principe de reconnaissance mutuelle, par le biais d'un Guide pratique général et de guides sectoriels sur l'application de la reconnaissance mutuelle.


Apart from discussions on specific items, such as the legal and regulatory framework needed and the creation of a favourable business environment for electronic commerce, both sides will concentrate in their discussions on general issues covering, on a horizontal level, the interrelationship between regulation, self-regulation and technical standards and common guiding principles which should provide the right foundations for the e ...[+++]

Outre les discussions sur des points spécifiques tels que le cadre juridique et réglementaire requis et la création d'un environnement commercial favorable au commerce électronique, les deux parties axeront leurs débats sur des questions générales telles que l'interdépendance entre réglementation, autorégulation, normes techniques ou principes directeurs communs appelés à garantir le bon développement du commerce électronique.


A first programme with nine targets . to produce a guide to the SME and craft sector in the twelve Member States; . to set up a network of centres for transferring know-how and specialized technologies to small firms and craft businesses; . to boost standardization and certification schemes; . to support pilot projects on cross-border cooperation; . to analyse the situation of small firms in border areas; . to train heads of businesses in collaboration with the general ...[+++]

Un premier programme de neuf thèmes d'actions * réalisation d'un guide du secteur des petites entreprises et de l'artisanat dans les 12 Etats membres; * constitution d'un réseau de centres de transfert de compétences et de technologies spécialisées auprès des petites entreprises et de l'artisanat; * renforcement des actions relatives à la normalisation/certification; * soutien à des actions pilotes de coopération transfrontalière; * analyse de la situation des petites entreprises dans des régions et zones transfrontalières; * formation des dirigeants d'entreprises, en liaison avec les actions générales de préparation des dirigeants ...[+++]


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