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Collect health care user's general data
Collect healthcare user's general data
Collect healthcare users' general data
Corporate manager
DG F
Directorate-General F - Communication and Information
EHMA
European Healthcare Management Association
Executive director
Gather healthcare user's general data
General accounting manager
General manager
General manager healthcare
Glace Bay Healthcare System Act
HCGW
Healthcare general waste
Healthcare institution manager
Healthcare operations director
Manager of general accounting
Non-hazardous medical waste

Traduction de «general manager healthcare » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
general manager healthcare | healthcare operations director | general manager | healthcare institution manager

directrice de clinique | directrice d'établissement de santé | directeur d'établissement de santé | responsable d'établissement de santé


collect health care user's general data | collect healthcare users' general data | collect healthcare user's general data | gather healthcare user's general data

collecter les données générales concernant des patients


offer healthcare services to patients in general medicine | provide health-care services to patients in general medical practice | offer healthcare services to patients in general medical practices | provide healthcare services to patients in general medical practice

fournir des services de santé aux patients dans le cadre de la médecine générale


Glace Bay Healthcare System Act [ An Act to Amalgamate the Glace Bay Community Hospital Corporation and Glace Bay General Hospital to Form the Glace Bay Healthcare Corporation ]

Glace Bay Healthcare System Act [ An Act to Amalgamate the Glace Bay Community Hospital Corporation and Glace Bay General Hospital to Form the Glace Bay Healthcare Corporation ]


general accounting manager | manager of general accounting

chef du service de la comptabilité générale


Canadian Association of Healthcare Human Resources Management

Canadian Association of Healthcare Human Resources Management


Directorate-General F - Communication and Document Management | Directorate-General F - Communication and Information | Directorate-General F - Communication and Transparency | DG F [Abbr.]

DG F - Communication et gestion des documents | Direction générale F - Communication et information | Direction générale F - Communication et transparence | DG F [Abbr.]


European Healthcare Management Association [ EHMA | European Association of Training Programmes in Hospital and Health Services Administration ]

Association européenne de gestion des systèmes de santé [ European Association of Training Programmes in Hospital and Health Services Administration ]


corporate manager | executive director | general manager

directeur néral


non-hazardous medical waste (1) | healthcare general waste (2) [ HCGW ]

déchets médicaux ne posant pas problème
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Special categories of personal data which merit higher protection should be processed for health-related purposes only where necessary to achieve those purposes for the benefit of natural persons and society as a whole, in particular in the context of the management of health or social care services and systems, including processing by the management and central national health authorities of such data for the purpose of quality control, management information and the general national and local supervision of the health or social care ...[+++]

Les catégories particulières de données à caractère personnel qui méritent une protection plus élevée ne devraient être traitées qu'à des fins liées à la santé, lorsque cela est nécessaire pour atteindre ces finalités dans l'intérêt des personnes physiques et de la société dans son ensemble, notamment dans le cadre de la gestion des services et des systèmes de soins de santé ou de protection sociale, y compris le traitement, par les autorités de gestion et les autorités centrales de santé nationales, de ces données, en vue du contrôle de la qualité, de l'information des gestionnaires et de la supervision générale, au niveau national et l ...[+++]


As private joint-stock companies set under general company law, health insurance companies appear to autonomously manage their operations and healthcare costs.

Il apparaît qu'en tant que sociétés anonymes privées relevant du droit commun des sociétés commerciales, elles gèrent de manière autonome leurs coûts d'exploitation ainsi que les coûts liés aux soins de santé.


which represents education and training courses of a total duration of at least 13 years and six months to 14 years, including at least 10 years’ general education, a further three years’ basic training in the upper-grade public service for healthcare and nursing, and six to 12 months’ special training in a specialised, teaching or management task’.

qui représentent un cycle d’études et de formation d’une durée totale d’au moins treize ans et six mois à quatorze ans, dont au moins dix ans de formation scolaire générale, suivis de trois ans de formation de base en soins de santé et soins infirmiers et de six à douze mois de formation spécifique dans un domaine de spécialité, dans le domaine de l'enseignement ou dans le domaine de l’encadrement».


(49b) Routine statistics as well as complementary data on cross-border healthcare are required for efficient monitoring, planning and management of healthcare in general and cross-border healthcare in particular, and their production should be integrated as far as possible within existing data collection systems to enable appropriate monitoring and planning to take account of cross-border care.

(49 ter) Des statistiques régulières et des données complémentaires sur les soins de santé transfrontaliers sont nécessaires pour une surveillance, une planification et une gestion efficaces des soins de santé en général et des soins de santé transfrontaliers en particulier; il convient que, dans la mesure du possible, leur production soit intégrée dans les systèmes de collecte de données existants pour permettre un suivi et une planification appropriés tenant compte des soins transfrontaliers.


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which represents education and training courses of a total duration of at least 13 years and six months to 14 years, including at least 10 years’ general education, a further three years’ basic training in the upper-grade public service for healthcare and nursing, and six to 12 months’ special training in a specialised, teaching or management task’.

qui représentent un cycle d’études et de formation d’une durée totale d’au moins treize ans et six mois à quatorze ans, dont au moins dix ans de formation scolaire générale, suivis de trois ans de formation de base en soins de santé et soins infirmiers et de six à douze mois de formation spécifique dans un domaine de spécialité, dans le domaine de l'enseignement ou dans le domaine de l’encadrement».


in case of overriding reasons of general interest (such as the risk of seriously undermining the financial balance of a social security system) a member state of affiliation may limit the application of the rules on reimbursement for cross-border healthcare; member states may manage the outgoing flows of patients also by asking a prior authorisation for certain healthcare (those which involve overnight hospital accommodation, require a highly specialised and cost-intensiv ...[+++]

si des raisons impérieuses d'intérêt général le justifient (telles qu'un risque d'atteinte grave à l'équilibre financier du système de sécurité sociale), l'État membre d'affiliation peut limiter l'application des règles relatives au remboursement des soins de santé transfrontaliers. Les États membres peuvent gérer les flux sortants de patients en exigeant une autorisation préalable pour certains soins de santé (à savoir ceux qui supposent que le patient séjourne à l'hôpital pour la nuit, qui nécessitent le recours à des infrastructures médicales hautement spécialisées et coûteuses ou qui suscitent des préoccupations liées à la qualité ou ...[+++]


(52 ) Routine statistics as well as complementary data on cross-border healthcare are required for efficient monitoring, planning and management of healthcare in general and cross-border healthcare in particular, and their production should be integrated as far as possible within existing data collection systems to enable appropriate monitoring and planning to take account of cross-border care, including appropriate structures at Community level such as the Community statistical system and in particular Regulation (EC) No 1338/2008 of ...[+++]

(52) Des statistiques régulières et des données complémentaires sur les soins de santé transfrontaliers sont nécessaires pour une surveillance, une planification et une gestion efficaces des soins de santé en général et des soins de santé transfrontaliers en particulier; il convient que, dans la mesure du possible, leur production soit intégrée dans les systèmes de collecte de données existants pour permettre un suivi et une planification appropriés tenant compte des soins transfrontaliers, y compris dans les structures appropriées à l'échelon communautaire telles que le système statistique communautaire – notamment le règlement (CE) n° 1338/2008 du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 2008 relatif aux statistiques communautaire ...[+++]


10. Urges the Commission also to make greater use of general budget support for strengthening healthcare with performance indicators of progress towards the Abuja 15 % target and execution rates (specific public finance management and procurement weakness), technical assistance on health-sector policy dialogue and sound statistical systems;

10. demande instamment à la Commission de recourir plus largement à l'aide budgétaire générale pour renforcer le dispositif de soins de santé, avec des indicateurs de résultats montrant les progrès par rapport à l'objectif de 15 % d'Abuja et des taux d'exécution (lacunes spécifiques en matière de gestion des fonds publics et de procédures de marché), l'assistance technique au dialogue politique dans le secteur de la santé et des systèmes statistiques solides;


10. Urges the Commission also to make greater use of general budget support for strengthening healthcare with performance indicators of progress towards the Abuja 15 % target and execution rates (specific public finance management and procurement weakness), technical assistance on health-sector policy dialogue and sound statistical systems;

10. demande instamment à la Commission de recourir plus largement à l'aide budgétaire générale pour renforcer le dispositif de soins de santé, avec des indicateurs de résultats montrant les progrès par rapport à l'objectif de 15 % d'Abuja et des taux d'exécution (lacunes spécifiques en matière de gestion des fonds publics et de procédures de marché), l'assistance technique au dialogue politique dans le secteur de la santé et des systèmes statistiques solides;


10. Urges the Commission also to make greater use of general budget support for strengthening healthcare with performance indicators of progress towards the Abuja 15% target and execution rates (specific public finance management and procurement weakness), technical assistance on health-sector policy dialogue and sound statistical systems;

10. demande à la Commission de recourir plus largement à l'appui budgétaire général pour renforcer le dispositif de soins de santé à travers des indicateurs de résultats par rapport à l'objectif de 15 % d'Abuja et au taux d'exécution (gestion des deniers publics et lacunes des procédures de marché), l'assistance technique au dialogue politique dans le secteur de la santé et des systèmes statistiques solides;


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