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Analyse systems
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GSA
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Global function analysis
Global special mobile
Global standard for mobile
Global system for mobile communication
Global system for mobile communications
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Global system for mobile communications for railways
Global system for mobiles
Global systemically important bank
Global systems analysis
Groupe spécial mobile de la CEPT
Perform system analysis
System Analysis and Function Evaluation
System analysis
System for Inter-linked Global Modelling Analysis
Systemic bank
Systems analysis

Translation of "global systems analysis " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
global systems analysis | GSA [Abbr.]

analyse globale par systèmes


global special mobile | global standard for mobile | global system for mobile communications | global system for mobiles | groupe spécial mobile de la CEPT | GSM [Abbr.]

groupe spécial mobile | système GSM | système mondial de communications mobiles | GSM [Abbr.]


System for Inter-linked Global Modelling Analysis

Système d'analyse maillée à des fins de modélisation mondiale


system analysis [ systems analysis ]

analyse de système


bank of systemic importance | global systemically important bank | systemic bank | G-SIB [Abbr.]

banque d'importance systémique


System Analysis and Function Evaluation

Analyse et évaluation fonctionnelle du système


global system for mobile communications for railways | global system for mobile communications - railways | GSM-R

système GSM du rail


global system for mobile communications | GSM | global system for mobile communication

système mondial de communication avec les mobiles | système mondial de communications mobiles | système mondial de communication mobile | système global de communications mobiles | système global de communication mobile | système GSM | GSM


analyse systems | execute system analysis | analyse systems and assess how changes could affect outcomes | perform system analysis

effectuer une analyse système


global function analysis

analyse globale de la fonction
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To follow this holistic "systems" approach, the EU will need to improve its capacity for analysis and dialogue on global health challenges at national, regional and international levels.

En vue de répondre à cette approche systémique, l'UE devra améliorer sa capacité d'analyse et de dialogue sur les défis de santé mondiale à l'échelle nationale, régionale et internationale.


25. Notes that the EU should have capacity to adjust and reform its internal governance structures in order to ensure a decision-making process able to reflect its plurality and create consensus; stresses the importance that a coherent foreign policy approach at EU level towards the BRICS and other emerging countries be reflected in the functioning of the EEAS; believes that the EEAS should review and strengthen strategic partnerships with individual BRICS countries, in close consultation with Parliament, exploiting their specificities and the potential for synergies and cooperation with the EU; urges the EEAS to devise horizontal and vertical coordination mechanisms that will enable EU foreign policy to benefit from EU institutional syn ...[+++]

25. note que l'UE devrait se doter de capacités pour ajuster et réformer ses structures internes de gouvernance afin de garantir que le processus décisionnel est en mesure de refléter sa pluralité et d'atteindre le consensus; souligne qu'il est important que le fonctionnement du SEAE reflète une approche européenne cohérente en matière de politique étrangère envers le groupe des BRICS et autres pays émergents; estime que le SEAE devrait revoir et renforcer les partenariats stratégiques avec chacun des pays BRICS, en consultation étroite avec le Parlement, en exploitant leurs spécificités et le potentiel de synergies et de coopération avec l'UE; invite instamment le SEAE à élaborer des mécanismes de coordination horizontale et verticale q ...[+++]


11. Encourages the partners to engage in further common action regarding obligations deriving from international treaties which lay the foundations of an effective multilateral framework in fundamental policy areas for both partners' global responsibilities, such as those relating to the International Criminal Court, the Kyoto Protocol on Climate Change, the Geneva Conventions, the UN Convention against Torture and other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment, human rights and fundamental freedoms including the elimination of the death penalty, non-proliferation of weapons of mass destruction, combating organised crime and s ...[+++]

11. encourage les partenaires à s'engager dans de nouvelles actions communes en ce qui concerne les obligations découlant des traités internationaux qui posent les bases d'un cadre multilatéral efficace dans des domaines politiques essentiels pour les responsabilités d'ordre mondial incombant aux deux partenaires, comme la Cour pénale internationale, le Protocole de Kyoto sur le changement climatique, les conventions de Genève, la Convention des Nations unies contre la torture et autres peines ou traitements cruels, inhumains ou dégradants, les droits de l'homme et les libertés fondamentales, y compris l'abolition de la peine de mort, la non-prolifération des armes de destruction massive, la lutte contre le crime organisé et la contrebande, ...[+++]


11. Encourages the partners to engage in further common action regarding obligations deriving from international treaties which lay the foundations of an effective multilateral framework in fundamental policy areas for both partners' global responsibilities, such as those relating to the International Criminal Court, the Kyoto Protocol on Climate Change, the Geneva Conventions, the UN Convention against Torture and other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment, human rights and fundamental freedoms including the elimination of the death penalty, non-proliferation of weapons of mass destruction, combating organised crime and s ...[+++]

11. encourage les partenaires à s'engager dans de nouvelles actions communes en ce qui concerne les obligations découlant des traités internationaux qui posent les bases d'un cadre multilatéral efficace dans des domaines politiques essentiels pour les responsabilités d'ordre mondial incombant aux deux partenaires, comme la Cour pénale internationale, le Protocole de Kyoto sur le changement climatique, les conventions de Genève, la Convention des Nations unies contre la torture et autres peines ou traitements cruels, inhumains ou dégradants, les droits de l'homme et les libertés fondamentales, y compris l'abolition de la peine de mort, la non-prolifération des armes de destruction massive, la lutte contre le crime organisé et la contrebande, ...[+++]


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11. Encourages the partners to engage in further common action regarding obligations deriving from international treaties which lay the foundations of an effective multilateral framework in fundamental policy areas for both partners' global responsibilities, such as those relating to the International Criminal Court, the Kyoto Protocol on Climate Change, human rights including the elimination of the death penalty, non-proliferation of weapons of mass destruction, organised crime and smuggling, extradition, asylum, visas, emigration, etc.; urges the partners to ratify all relevant international treaties and to overcome current diffe ...[+++]

11. encourage les partenaires à s'engager dans de nouvelles actions communes en ce qui concerne les obligations découlant des traités internationaux qui posent les bases d'un cadre multilatéral efficace dans des domaines politiques essentiels pour les responsabilités d'ordre mondial incombant aux deux partenaires, comme la Cour pénale internationale, le Protocole de Kyoto sur le changement climatique, les droits de l'homme, notamment l'abolition de la peine de mort, la non-prolifération des armes de destruction massive, le crime organisé et la contrebande, l'extradition, l'asile, les visas, l'émigration, etc.; prie instamment les partenaires de surmonter leurs divergences actuelles en termes d'analyse ...[+++]


The understanding of economic factors relating to health and illness and the economic impact of health improvement both in the EU and globally must be enhanced including through developing information and analysis in the Commission as well as working closely with partners such as countries like the US or Japan as well as international bodies such as the OECD and the European Observatory on Health Systems and Policies.

La compréhension des facteurs économiques liés à la santé et à la maladie et de l’impact économique d’une amélioration de la santé dans l’UE et dans le monde doit être améliorée, notamment en étoffant l’information et l’analyse au sein de la Commission et en collaborant étroitement avec des partenaires tels que des pays comme les États-Unis ou le Japon, et avec des organisations internationales telles que l’OCDE et l’Observatoire européen des systèmes et des politiques de santé.


global security analysis and validation systems for transport and research relating to accident risks and safety in mobility systems.

analyse de la sécurité globale et systèmes de validation pour les transports et recherche concernant les risques d'accidents et la sécurité dans les systèmes de mobili.


(c) global safety analysis and validation systems for transport and research relating to accident risks and safety in mobility systems.

c) l'analyse de la sécurité globale et les systèmes de validation pour les transports et la recherche en ce qui concerne les risques d'accidents et la sécurité dans les systèmes de mobili.


global safety analysis and validation systems for transport and research relating to accident risks and safety in mobility systems;

l'analyse de la sécurité globale et les systèmes de validation pour les transports et la recherche en ce qui concerne les risques d'accidents et la sécurité dans les systèmes de mobilité;


In its first part, the analysis, the Paper identified four factors which all substantially undermine the credibility, integrity, efficiency of and public support for the asylum system, not only in the EU, but also globally.

Dans la première partie (analyse), le Royaume-Uni recense quatre facteurs qui affaiblissent considérablement la crédibilité, l'intégrité et l'efficacité du régime d'asile, ainsi que le soutien de l'opinion publique à son égard, non seulement dans l'UE, mais aussi au niveau mondial.


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