Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
African Association of Political Science
Agricultural graduate
Arab Association of Political Science
Canadian Journal of Political Science
Certificated agriculturist
Economic science
Economic theory
Economics
Graduate in Agricultural Sciences
Graduate in political science
Graduate in political sciences
Higher education politics teacher
Party political knowledge
Party political methodology
Political behaviour
Political economics
Political economy
Political science
Political science teacher
Political studies instructor
Politics lecturer

Translation of "graduate in political sciences " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
graduate in political sciences

docteur de sciences politiques


graduate in political science

docteur de sciences politiques




agricultural graduate | certificated agriculturist | Graduate in Agricultural Sciences

ingénieur agricole | ingénieur agronome | ingénieur agronome diplômé


political science teacher | political studies instructor | higher education politics teacher | politics lecturer

enseignant-chercheur en science politique | enseignante-chercheuse en sciences politiques | enseignant-chercheur en science politique/enseignante-chercheuse en science politique | enseignante-chercheuse en science politique


party political methodology | political behaviour | party political knowledge | political science

sciences politiques


Arab Association of Political Science

Association arabe de science politique


African Association of Political Science

Association africaine de sciences politiques


Canadian Journal of Political Science

Revue canadienne de science politique


economics [ economic science | economic theory | political economics | political economy ]

science économique [ économie politique | théorie économique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Increase in number of entries into mathematics, science and technology courses (upper secondary advanced levels and tertiary levels, by gender),- increase in number of graduates in mathematics, science and technology, by gender,- increase in number of scientists and engineers in society, by gender,- increase in number of qualified teachers in the fields of mathematics, science and technology (secondary level).

- Augmentation du nombre des inscriptions dans les filières mathématiques, scientifiques et technologiques (niveaux avancés du secondaire supérieur et 3e cycle, par sexe),- augmentation du nombre des diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie, par sexe,- augmentation du nombre de scientifiques et d'ingénieurs dans la société, par sexe,- augmentation du nombre d'enseignants qualifiés dans les domaines des mathématiques, des sciences et des technologies (niveau secondaire).


Countries which have a relatively high proportions of graduates in these fields such as France, Ireland, Finland and the UK would, if current trends were maintained, by 2010 have reached a level in excess of 20 graduates in mathematics, science and technology per 1000 inhabitants.

Si les tendances se poursuivent, les pays qui ont des pourcentages relativement élevés de diplômés dans ces domaines, tels que la France, l'Irlande, la Finlande et le Royaume-Uni, atteindraient d'ici 2010 un niveau de plus de 20 diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie pour 1000 habitants.


- By 2010, Member States will have at least halved the level of gender imbalance among graduates in mathematics, science, technology whilst securing an overall significant increase of the total number of graduates, compared to the year 2000.

- Pour 2010, tous les États membres devraient au moins réduire de moitié le déséquilibre hommes-femmes parmi les diplômés dans les domaines de: mathématiques, sciences et technologie en assurant une augmentation significative du nombre total des diplômés, comparé avec celui de 2000.


Ms Covassi graduated, cum laude, with a thesis in comparative administrative and EU law from the faculty of Political Science "Cesare Alfieri" at the University of Florence (Italy).

M Covassi a obtenu son diplôme avec mention à la faculté de sciences politiques «Cesare Alfieri» de l’université de Florence (Italie); sa thèse portait sur le droit administratif et le droit de l’UE comparés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Education: Graduate in Law / Political Sciences, University of Leiden, 1981

Formation : Maîtrise en Droit et en Sciences politiques, Université de Leiden, 1981


In order to boost the number of postgraduates in engineering, it is important, first, to increase the numbers of graduates in mathematics, science and technology (MST).

Pour accroître le nombre d’étudiants du troisième cycle dans les filières d’ingénierie, il est important d’augmenter, dans un premier temps, le nombre de diplômés en mathématiques, sciences et technologies (MST).


That is why the Commission proposed a benchmark, adopted by the Education Council in May 2003, that aims to ‘increase by 15% the number of graduates in Maths, Science and Technology’ and ‘decrease gender imbalance’ by 2010.

C’est la raison pour laquelle la Commission a proposé d’établir un point de référence, adopté par le Conseil européen en mai 2003, qui vise à «augmenter de 15 % le nombre d’étudiants diplômés en mathématiques, sciences et technologies» et à «réduire le déséquilibre entre les hommes et les femmes» à l’horizon 2010.


In order to boost the number of postgraduates in engineering, it is important, first, to increase the numbers of graduates in mathematics, science and technology (MST).

Pour accroître le nombre d’étudiants du troisième cycle dans les filières d’ingénierie, il est important d’augmenter, dans un premier temps, le nombre de diplômés en mathématiques, sciences et technologies (MST).


That is why the Commission proposed a benchmark, adopted by the Education Council in May 2003, that aims to ‘increase by 15% the number of graduates in Maths, Science and Technology’ and ‘decrease gender imbalance’ by 2010.

C’est la raison pour laquelle la Commission a proposé d’établir un point de référence, adopté par le Conseil européen en mai 2003, qui vise à «augmenter de 15 % le nombre d’étudiants diplômés en mathématiques, sciences et technologies» et à «réduire le déséquilibre entre les hommes et les femmes» à l’horizon 2010.


By 2010, all Member States should have at least halved the level of gender imbalance among graduates in mathematics, science and technology, while securing a significant overall increase in the total number of graduates compared to the year 2000.

Pour 2010, tous les États membres devraient au moins réduire de moitié le déséquilibre hommes-femmes parmi les diplômés dans les domaines des mathématiques, des sciences et de la technologie en assurant une augmentation significative du nombre total des diplômés, comparé avec celui de 2000.


w