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Advertising costs
Advertising expenditure
Advertising expenditures
Advertising expenses
Advertising investment
Advertising investments
Association advertising
Collective advertising
Common Market Group of the WFA
Cooperative advertising
EGTA
European Group of Television Advertising
European Group of Television Advertising Information
Group advertising
Group advertising expenditure
Investment in advertising
Investment in publicity
Joint advertising
Union of the EEC Advertisers' Associations

Traduction de «group advertising expenditure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
group advertising expenditure

dépense de publicité du groupe


investment in publicity | advertising investment | investment in advertising | advertising investments | advertising expenditures

investissement publicitaire | investissements en publicité | dépenses publipromotionnelles | investissements publicitaires


advertising expenses [ advertising expenditures | advertising costs ]

frais de publicité [ dépenses publicitaires | dépenses de publicité | charges de publicité ]




association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


European Group of Television Advertising | European Group of Television Advertising Information | EGTA [Abbr.]

EGTA [Abbr.]


Common Market Group of the WFA [ Common Market Group of the International Union of Advertisers Associations | Union of the EEC Advertisers' Associations ]

Groupe Marché commun de la FMA [ Groupe Marché commun de l'Union internationale des associations d'annonceurs | Union des associations d'annonceurs de la CEE ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We as members of parliament need to have a situation whereby the spending limits during an election campaign are known, are precise, and if organizations are dissatisfied with individual candidates, then the way they should go after those individual candidates is by investing in the parties in opposition to those candidates or in the candidates themselves of those parties, but, Mr. Speaker, it is very, very wrong, very, very wrong and dangerous if we have a situation where individuals, be they individuals as groups or individuals as persons, can separately, buy advertising during an ...[+++]

À titre de députés, nous devons avoir une situation où les limites des dépenses admises durant une campagne électorale sont connues et précises; si des organisations ne sont pas satisfaites de certains candidats, elles devraient s'attaquer à ces candidats en investissant dans les partis qui sont opposés à eux ou dans la campagne des membres de ces partis. Mais, monsieur le Président, il serait répréhensible et dangereux d'accepter une situation où des personnes, à titre individuel ou en groupes, peuvent, durant une campagne électoral ...[+++]


The point always comes down to this. As the legislation is written now, we have no guarantees as individual candidates that there cannot be spending on advertising in our riding by a dozen, 60, 50 or 100 special interest groups whose combined spending can more than overpower the campaign ceiling on expenditures that we are required to meet ourselves as candidates and that is defined by the Canada Elections Act.

Nous en revenons toujours à ceci: la loi étant ce qu'elle est, rien de garantit aux candidats qu'ils n'auront pas à affronter dans leur circonscription une dizaine, 50, 60 ou 100 groupes d'intérêts dont les dépenses cumulatives peuvent largement dépasser le plafond des dépenses autorisées, que les candidats doivent respecter, aux termes de la Loi électorale du Canada.


The idea was that the limit of expenditure on groups who wanted to take out advertising during election campaigns supporting one candidate or another was restricted to $1,000.

Il s'agissait de limiter à 1 000 $ les dépenses faites par les groupes qui souhaitaient faire des messages publicitaires durant des campagnes électorales, pour appuyer un candidat ou un autre.


Question No. 340 Mr. Bruce Hyer: With respect to the Canadian Tourism Commission (CTC) during the 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 and 2009-2010 fiscal years: (a) what was the total of government expenditures for advertising services, communications services, or marketing services for each fiscal year, listed by contract and contracted firm, agent, or individual; (b) with respect to the above figures, how much was spent on advertising each province, territory, or region, listed by fiscal year; (c) what services have subsidiaries of the Omnicom Group been enga ...[+++]

Question n 340 M. Bruce Hyer: En ce qui concerne la Commission canadienne du tourisme (CCT) pendant les exercices financiers 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 et 2009-2010: a) quel est le total des dépenses gouvernementales engagées pour des services de publicité, de communication ou de commercialisation pour chaque exercice financier, listées par contrat et par entreprise sous-traitante, par agent ou par individu; b) en ce qui concerne les montants susmentionnés, combien d’argent a été dépensé pour faire la publicité de chaque province, territoire ou région, par exercice financier; c) quels services les succursales du groupe Omnicom ont-elles f ...[+++]


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The agreement also provides for a multiannual financial component, which includes an adjustment clause providing that the State and the Group agree to consult to adjust the demand for public funding in accordance with the trend in advertising revenues, on the understanding that surpluses not allocated to reducing this demand for public funding will be allocated as a priority to expenditure on audiovisual creation.

Le contrat prévoit aussi un volet financier pluriannuel, qui comporte une clause d’ajustement qui prévoit que, en fonction de l’évolution des recettes publicitaires, l’État et le Groupe conviennent de se concerter pour ajuster le besoin en ressources publiques, étant entendu que les surplus non affectés à la réduction de ces besoins en ressources publiques le seront prioritairement aux dépenses en faveur de la création audiovisuelle.




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'group advertising expenditure' ->

Date index: 2021-01-23
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