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Air brake pressure indicator
Brake pressure indicator
Brakes pressure indicator
Hydraulic brake pressure gauge
Hydraulic brake pressure indicater
Hydraulic brake pressure indicator
Hydraulic pressure indicator
Pneumatic brake pressure gauge
Pneumatic brake pressure indicator
Wheel brake pressure indicator light

Translation of "hydraulic brake pressure indicator " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
hydraulic brake pressure indicator

manomètre des freins


hydraulic brake pressure gauge | hydraulic brake pressure indicator

indicateur de pression hydraulique freins


pneumatic brake pressure gauge [ pneumatic brake pressure indicator | air brake pressure indicator ]

indicateur de pression pneumatique freins


pneumatic brake pressure gauge | pneumatic brake pressure indicator | air brake pressure indicator

indicateur de pression pneumatique freins


hydraulic brake pressure gauge [ hydraulic brake pressure indicater ]

indicateur de pression hydraulique freins


brakes pressure indicator

manomètre des freins [ pressure indicator ]


wheel brake pressure indicator light

voyant lumineux de pression du frein


wheel brake pressure indicator light

voyant lumineux de pression du frein


brake pressure indicator

indicateur de pression circuit de freinage


hydraulic pressure indicator

manomètre hydraulique | manomètre HYD PRESS
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Additional requirements concerning cab strength, tyre-pressure monitoring, advanced emergency braking, lane departure warning, gear shift indicator and electronic stability control set out in Regulation (EC) No 661/2009 are not incorporated in the table in Annex I, but should still apply for the purposes of type-approval.

Des exigences supplémentaires concernant la résistance de la cabine, le contrôle de la pression des pneumatiques, les systèmes avancés de freinage d'urgence, la détection de déviation de la trajectoire, l'indicateur de changement de vitesse et le contrôle électronique de stabilité, fixées dans le règlement (CE) no 661/2009, ne sont pas mentionnées dans le tableau figurant à l'annexe I, mais devraient continuer de s'appliquer aux fins de la réception CE par type.


5.3.2. In the event of breakage of any component other than the brakes or the components referred to in point 2.2.1.2.7 of Annex I, or of any other failure of the service braking system the secondary braking system or that part of the service braking system which is not affected by the failure, shall be able to bring the vehicle to a halt in the conditions prescribed for secondary braking, in particular, when the secondary braking system and the service braking system have a common control device and a common transmission; for example, when the braking effect is dependent on the operation of the proper operation of the power transmission i.e. c ...[+++]

5.3.2. En cas de rupture d'un élément autre que les freins ou les composants visés au point 2.2.1.2.7 de l'annexe I, ou de toute autre défaillance dans le système de freinage de service, le système de freinage de secours ou la partie du système de freinage de service qui n'est pas affectée par la défaillance doit être capable d'arrêter le véhicule dans les conditions prescrites pour le freinage de secours, en particulier lorsque le système de freinage de secours et le système de freinage de service ont un dispositif de commande commun et une transmission commune, par exemple, lorsque l'effet de freinage dépend du bon fonctionnement de la transmission de puissance, (convertisseur, pompes hydrauliques ...[+++]


2.9. In case of towed vehicles with hydraulic braking systems using stored energy to pressurise the spring compression chamber, the pressure in the spring compression chamber at which the springs begin to actuate the brakes shall not be greater than that obtained after four full-stroke actuations of the service braking system in accordance with point 1.3 of Part C of Annex IV. The initial pressure is fixed at 12 000 kPa.

2.9. Dans le cas des véhicules tractés équipés d'un système de freinage hydraulique ayant recours à une réserve d'énergie pour mettre sous pression la chambre de compression des ressorts, la pression dans la chambre de compression des ressorts à laquelle les ressorts commencent à actionner les freins ne doit pas être supérieure à celle obtenue après quatre actionnements à fond de course du système de freinage de service conformément au point 1.3 de l'annexe IV, section C. La pression initiale est fixée à 12 000 kPa.


At least one axle shall commence to develop a braking force when the pressure at the coupling head is within the pressure range 20 to 100 kPa (pneumatic braking systems) and 350 to 1 800 kPa (hydraulic braking systems) respectively or equivalent digital demand value.

Au moins un essieu doit commencer à produire une force de freinage lorsque la pression à la tête d'accouplement est comprise entre 20 et 100 kPa (systèmes de freinage pneumatiques) et entre 350 et 1 800 kPa (systèmes de freinage hydrauliques), respectivement, ou la valeur numérique équivalente.


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The permissible relationship between the braking rate TM/FM and the pressure pm shall lie within the areas shown on diagram 2 for all pressures between 20 and 750 kPa (in the case of compressed air braking system) and 350 and 13 300 kPa (in the case of hydraulic braking system)

Le rapport admissible entre le taux de freinage TM/FM et la pression pm doit se situer dans les zones indiquées sur le diagramme 2 pour toutes les pressions comprises entre 20 et 750 kPa (dans le cas d'un système de freinage à air comprimé) et entre 350 et 13 300 kPa (dans le cas d'un système de freinage hydraulique).


1.15.Hydraulic braking device with stored energy Hydraulic braking device with stored energy means a braking system where energy is supplied by a hydraulic fluid under pressure, stored in one or more accumulators fed from one or more pressure pumps each fitted with a means of limiting the pressure to a maximum value.

1.15Dispostitif de freinage hydraulique à centrale hydraulique Par dispositif de freinage à centrale hydraulique , on entend un système de freinage dont l'énergie de fonctionnement est fournie par un liquide hydraulique sous pression, emmagasiné dans un ou plusieurs accumulateurs alimentés par un ou plusieurs générateurs de pression munis chacun d'un régulateur limitant cette pression à une valeur maximale.




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Date index: 2022-03-30
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