Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
African ICT-Activity Information Management System
Arrange ICT support
Basic ICT skills
Basic information and communication technology skills
Basic skills in ICT
Furnish ICT support
ICT
ICT education
ICT in education
Information and Communications Technologies education
Information and communication technologies
Information and communication technology
Information and communications technologies
NICT
NIT
New information and communication technologies
New information and communications technologies
New information technologies
Provide ICT support
Providing ICT support
SchoolNet
SchoolNet Magazine Making a Difference with ICT

Translation of "ict education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
ICT education | Information and Communications Technologies education

enseignement des technologies de l'information et de la communication | enseignement des TIC


information and communication technologies in education | ICT in education

technologies de l'information et de la communication pour l'éducation | TICE | technologies de l'information et de la communication pour l'enseignement


SchoolNet Magazine: Making a Difference with ICT [ SchoolNet Off-Line: SchoolNet's Newsletter for the Educational Community | SchoolNet ]

Rescol : la revue qui met les TIC à votre service [ Revue Rescol | Rescol hors ligne | Rescol ]


furnish ICT support | providing ICT support | arrange ICT support | provide ICT support

fournir une assistance TIC


Committee for implementation of the programme for the effective integration of information and communication technologies (ICT) in education and training systems in Europe (eLearning Programme)

Comité pour la mise en oeuvre du programme pour l'intégration efficace des technologies de l'information et de la communication (TIC) dans les systèmes d'éducation et de formation en Europe ( apprendre en ligne )


basic ICT skills | basic information and communication technology skills | basic skills in ICT

compétences de base en technologies de l'information et de la communication | compétences de base en TIC | littéracie en TIC


information and communication technologies | ICT | information and communications technologies | new information and communication technologies | NICT | new information and communications technologies | new information technologies | NIT

technologies de l'information et de la communication | TIC | technologies de l'information et des communications | nouvelles technologies de l'information et de la communication | NTIC | nouvelles technologies de l'information et des communications | nouvelles technologies de l'information | NTI


information and communication technology | ICT

technologies de l'information et de la communication | TIC


Canada and the Information Society: Putting ICTs at Work for Citizens and Communities

Le Canada et la société de l'information : mettre les TIC au service des gens et des collectivités


African ICT-Activity Information Management System

Système de gestion de l'information sur les activités relatives aux technologies de l'information et de la communication en Afrique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This calls for multi-stakeholder partnerships, increased learning recognition about digital competences in formal educationand training systems, as well as awareness raising and effective ICT training and certification outside formal education systems, including the use of online tools and digital media for re-skilling and continuing professional developmentBased on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster ...[+++]

À cet effet, il faudra mettre en place des partenariats plurilatéraux, renforcer l'apprentissage et reconnaître les compétences numériques dans les systèmes d'enseignement et de formation officiels mais aussi mener des actions de sensibilisation et prévoir des dispositifs de certification et de formation en TIC ouverts et efficaces en dehors des circuits officiels d'enseignement, notamment en utilisant des outils en ligne et des moyens numériques pour la requalification et la formation professionnelle continue. Forte de l'expérience acquise lors de la première «semaine européenne des compétences numériques», qui a eu lieu du 1er au 5 mars 2010, la Commission soutiendra, en 2010 et au-delà, les activités nationales et européennes de sensibil ...[+++]


Underlines the importance of ensuring gender mainstreaming in the education sector by promoting digital literacy and the participation of women and girls in ICT education and training through the inclusion of coding, new media and technologies in education curricula at all levels, as well as extra-curricular, informal and non-formal education, and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to reduce and remove digital skills gaps, and to encourage girls and young women to embark on careers in the sciences and ICTs; highlights, in this connection, the importance of open educational resources (OERs), wh ...[+++]

souligne l'importance de veiller à intégrer la dimension d'égalité entre les hommes et les femmes dans le secteur de l'éducation en promouvant la culture numérique ainsi que l'éducation et la formation des femmes et des filles dans le domaine des TIC grâce à l'intégration du codage, des nouveaux médias et des nouvelles technologies dans les programmes d'enseignement à tous les niveaux, ainsi que dans les activités périscolaires et l'éducation informelle et non formelle, et dans tous les types d'enseignement et de formation, y compris pour le personnel enseignant, afin de réduire et de supprimer les déficits en compétences numériques et d ...[+++]


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in the ICT sector and the limited visibility of women in this sector, especially in leadership positions.

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC sont notamment les stéréotypes tout au long de la vie, le cloisonnement entre activités, loisirs et jouets «typiquement féminins ou masculins» dès les prémices de l'éducation, la relative abse ...[+++]


Encourages the Member States to introduce age-appropriate ICT education in the early stages of school, with a particular focus on inspiring girls to develop interest and talent in the digital field, and urges the Commission and the Members States to promote STEM education to girls from a young age, given that girls move away from science, technology subjects, engineering and maths earlier during their educational path due to gender stereotypes surrounding these subjects, a lack of role models, and a segregation of activities and toys, resulting in an underrepresentation of women in these subjects at university, which extends into the wor ...[+++]

encourage les États membres à instaurer un enseignement des TIC adapté à l'âge à des stades précoces de l'éducation scolaire, en veillant particulièrement à inciter les filles à développer leur intérêt et leur talent dans le domaine numérique, et demande instamment à la Commission et à aux États membres de promouvoir l'enseignement des STIM auprès des filles à un âge précoce, étant donné que les filles délaissent les sciences, les technologies, l'ingénierie et les mathématiques dans leur parcours en raison des stéréotypes sexistes en vigueur dans ces matières, de l'absence de modèles et du cloisonnement des activités et des jouets, ce qu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This calls for multi-stakeholder partnerships, increased learning recognition about digital competences in formal educationand training systems, as well as awareness raising and effective ICT training and certification outside formal education systems, including the use of online tools and digital media for re-skilling and continuing professional developmentBased on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster ...[+++]

À cet effet, il faudra mettre en place des partenariats plurilatéraux, renforcer l'apprentissage et reconnaître les compétences numériques dans les systèmes d'enseignement et de formation officiels mais aussi mener des actions de sensibilisation et prévoir des dispositifs de certification et de formation en TIC ouverts et efficaces en dehors des circuits officiels d'enseignement, notamment en utilisant des outils en ligne et des moyens numériques pour la requalification et la formation professionnelle continue. Forte de l'expérience acquise lors de la première «semaine européenne des compétences numériques», qui a eu lieu du 1er au 5 mars 2010, la Commission soutiendra, en 2010 et au-delà, les activités nationales et européennes de sensibil ...[+++]


It is essential to educate European citizens to use ICT and digital media and particularly to attract youngsters to ICT education.

Il est essentiel de former tous les Européens à l'utilisation des TIC et des médias numériques et, en particulier, de rendre les formations dans le domaine des TIC attrayantes aux yeux des jeunes.


Based on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)[44], the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster digital literacy among citizen and ICT training for the workforce and the adoption of best practices.

Forte de l'expérience acquise lors de la première «semaine européenne des compétences numériques», qui a eu lieu du 1er au 5 mars 2010[44], la Commission soutiendra, en 2010 et au-delà, les activités nationales et européennes de sensibilisation afin de promouvoir la formation, les carrières et les emplois dans le domaine des TIC auprès des jeunes et de favoriser la diffusion de la culture numérique dans toute la population, la formation de tous les actifs aux TIC et l'adoption des meilleures pratiques.


optimising ICT-supported learning and access to high quality Open Educational Resources (OERs), for instance by supporting ICT-based teaching and assessment practices, by promoting the transparency of rights and obligations of users and producers of digitised content, and by supporting education and training institutions in adapting to the emergence of OERs, with particular regard to quality assurance and monitoring;

optimiser l'utilisation des TIC dans l'apprentissage et l'accès à des ressources pédagogiques en libre accès de qualité, par exemple en favorisant l'enseignement et l'évaluation fondés sur les TIC, en promouvant la transparence des droits et obligations des utilisateurs et des producteurs de contenus numérisés et en aidant les établissements d'éducation et de formation à s'adapter à l'émergence de ressources pédagogiques en libre accès, en accordant une attention particulière à l'assurance de la qualité et au suivi;


Given that economic activity is increasingly shifting towards processes with high levels of embedded science and technology, access to science and ICT education are especially relevant for young people.

Dès lors que l’activité économique se tourne de plus en plus vers des processus hautement scientifiques et technologiques, l’accès à la formation aux sciences et aux technologies de l’information et de la communication revêt une importance particulière pour les jeunes.


The current focus on strengthening essential infrastructure (St Vincent and Dominica), improving rural education (Belize), private sector development (St Vincent and St Lucia), incorporation of ICT education in school curricula, tourism master planning and social support systems will eventually produce positive results.

L’accent mis actuellement sur le renforcement d’infrastructures essentielles (Saint-Vincent et la Dominique), l’amélioration de l’éducation en milieu rural (Belize), le développement du secteur privé (Saint-Vincent et Sainte-Lucie), l’intégration de l’éducation aux TIC dans les programmes scolaires, les systèmes de planification du tourisme et d’aide sociale, finira par produire des résultats positifs.


w