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Date of minimum durability
Date of minimum durability of a food
IFR
IFR landing minimum
IFR minimums
Landing minimum
MEA
MIA
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Minimum
Minimum IFR altitude
Minimum durability date
Minimum en route IFR altitude
Minimum en route altitude
Minimum en-route altitude
Minimum storage life
Minimum-average-B field
Minimum-mean-B field
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
VFR
VFR communications
Visual flight rules
‘best before’ date

Traduction de «ifr minimums » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


minimum en route altitude [ MEA | minimum en-route altitude | minimum en route IFR altitude ]

altitude minimale en route [ MEA | altitude IFR minimale en route ]


IFR landing minimum [ landing minimum ]

minimum d'atterrissage IFR [ minimum d'atterrissage ]


pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR






‘best before’ date | date of minimum durability | date of minimum durability of a food | minimum durability date | minimum storage life

date de consommation recommandée | date de durabilité minimale


minimum (B) field | minimum (on the average) B field | minimum-average-B field | minimum-mean-B field

champ (B) minimal | champ B minimal (en moyenne)


IFR | VFR | VFR communications | visual flight rules

règles de vol à vue


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

exigences mécaniques applicables aux véhicules dans les zones urbaines
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Except when necessary for take-off or landing, or except when specifically authorised by the competent authority, an IFR flight shall be flown at a level which is not below the minimum flight altitude established by the State whose territory is overflown, or, where no such minimum flight altitude has been established:

Sauf pour les besoins du décollage ou de l’atterrissage et sauf autorisation expresse de l’autorité compétente, un vol IFR est effectué à un niveau qui n’est pas inférieur à l’altitude minimale de vol fixée par l’État dont le territoire est survolé ou, lorsque aucune altitude minimale de vol n’a été établie:


The minimum heights for VFR flights shall be those specified in SERA.5005(f) and minimum levels for IFR flights shall be those specified in SERA.5015(b).

Les hauteurs minimales qui s’appliquent aux vols VFR sont spécifiées à la règle SERA.5005, point f), et les niveaux minimaux qui s’appliquent aux vols IFR sont spécifiés à la règle SERA.5015, point b).


(b) the minimum altitude established by the Minister to ensure obstacle clearance and specified on an IFR chart, when the aircraft is within airspace in respect of which such a minimum altitude has been established.

b) à une altitude égale ou supérieure à l’altitude minimale établie par le ministre pour assurer le franchissement d’obstacles et qui est précisée sur une carte IFR, lorsque l’aéronef est dans un espace aérien pour lequel une telle altitude minimale a été établie.


(4) Where the RVR is reported to be less than the minimum RVR set out in subsection (2) or (3), as applicable, no person shall continue an instrument approach in an IFR aircraft unless

(4) Lorsque la RVR communiquée est inférieure à la RVR minimale prévue aux paragraphes (2) ou (3), selon le cas, il est interdit de poursuivre une approche aux instruments à bord d’un aéronef IFR, sauf dans les cas suivants :


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700.11 No pilot-in-command of an IFR aircraft operated under this Part who is conducting a CAT II or CAT III precision approach shall continue the approach beyond the FAF inbound or, where there is no FAF, the point where the final approach course is intercepted, unless the RVR is equal to or greater than the minimum RVR specified in the Canada Air Pilot in respect of the runway or surface of intended approach for the instrument approach procedure conducted.

700.11 Il est interdit au commandant de bord d’un aéronef IFR exploité en vertu de la présente partie qui effectue une approche de précision CAT II ou CAT III de poursuivre l’approche au-delà du FAF en rapprochement, ou, lorsqu’il n’y a pas de FAF, au-delà du point où la trajectoire d’approche finale est interceptée, à moins que la RVR ne soit égale ou supérieure à la RVR minimale précisée dans le Canada Air Pilot pour la piste ou la surface prévue pour l’approche et selon la procédure d’approche aux instruments effectuée.


(3) Where the visibility is less than the minimum visibility set out in subsection (1) or (2), as applicable, no person shall continue a non-precision approach, an APV or a CAT I precision approach in an IFR aircraft unless

(3) Lorsque la visibilité est inférieure à la visibilité minimale prévue aux paragraphes (1) ou (2), selon le cas, il est interdit de poursuivre une approche de non-précision, une APV ou une approche de précision CAT I à bord d’un aéronef IFR, sauf dans les cas suivants :


(2) No person shall continue a CAT III precision approach in an IFR aircraft beyond the FAF inbound or, where there is no FAF, the point where the final approach course is intercepted, unless the RVR reported is equal to or greater than the minimum RVR specified in the Canada Air Pilot in respect of the runway or surface of intended approach for the instrument approach procedure conducted.

(2) Il est interdit de poursuivre une approche de précision CAT III à bord d’un aéronef IFR au-delà du FAF en rapprochement ou, lorsqu’il n’y a pas de FAF, au-delà du point où la trajectoire d’approche finale est interceptée, à moins que la RVR communiquée ne soit égale ou supérieure à la RVR minimale précisée dans le Canada Air Pilot pour la piste ou la surface prévue pour l’approche selon la procédure d’approche aux instruments effectuée.


have a minimum experience of at least 25 hours of flight time under IFR as PIC on aeroplanes’.

avoir au moins 25 heures d'expérience de vol en IFR en tant que PIC à bord d'avions».


4. Where none of the airports in a Member State reaches the threshold of 70 000 IFR air transport movements per year, this Regulation shall apply as a minimum to the airport with the highest number of IFR air transport movements.

4. Lorsque aucun des aéroports d’un État membre n’atteint le seuil de 70 000 mouvements de transport aérien IFR par an, le présent règlement s’applique au minimum à l’aéroport qui compte le nombre le plus élevé de mouvements de transport aérien IFR.


4. Where none of the airports in a Member State reaches the threshold of 70 000 IFR air transport movements per year, this Regulation shall apply as a minimum to the airport with the highest number of IFR air transport movements.

4. Lorsque aucun des aéroports d’un État membre n’atteint le seuil de 70 000 mouvements de transport aérien IFR par an, le présent règlement s’applique au minimum à l’aéroport qui compte le nombre le plus élevé de mouvements de transport aérien IFR.


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