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Ball batted illegally
Ball hit illegally
Banned objects
Banned substances
Directive on Losses of Money or Property
Do examinations for illegal substances
Federal on-line presence
Federal presence on-line
Feeling of presence
Illegal presence
Illegal residence
Illegal stay
Illegal substances
Illegally batted ball
Illegally hit ball
Illicit substances
Irregular stay
Objection of illegality
On-line federal presence
Perform illegal substance tests
Perform test for illegal substances
Perform tests for illegal substances
Plan attendance at professional events
Plan presence at professional events
Plan professional presence at events
Plan your presence at professional events
Plea of illegality
Presence
Sense of presence
Unauthorised residence
Virtual presence

Translation of "illegal presence " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
illegal presence | illegal residence | illegal stay | irregular stay | unauthorised residence

séjour illégal | séjour irrégulier


aliens who have been refused entry or whose presence is illegal

étrangers non-admis ou en situation irrégulière


do examinations for illegal substances | perform test for illegal substances | perform illegal substance tests | perform tests for illegal substances

rechercher des traces de substances illicites


illegally batted ball [ illegally hit ball | ball batted illegally | ball hit illegally ]

balle frappée irrégulièrement


plan professional presence at events | plan your presence at professional events | plan attendance at professional events | plan presence at professional events

planifier sa présence à des événements professionnels


presence | feeling of presence | sense of presence | virtual presence

présence | sentiment de présence | présence virtuelle


federal on-line presence [ on-line federal presence | federal presence on-line ]

présence fédérale en direct


objection of illegality | plea of illegality

exception d'illégalité


Directive on Losses of Money or Property [ Policy on Losses of Money and Offences and Other Illegal Acts Against the Crown | Losses of Money and Offences and other Illegal Acts Against the Crown ]

Directive sur les pertes de fonds et de biens [ Politique sur les pertes de fonds et infractions et autres actes illégaux commis contre la Couronne | Pertes de fonds et infractions et autres actes illégaux connus contre la Couronne ]


banned objects | banned substances | illegal substances | illicit substances

substances illégales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who.present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence.

Les États contractants n’appliqueront pas de sanctions pénales, du fait de leur entrée ou de leur séjour irréguliers, aux réfugiés qui [.] se présentent sans délai aux autorités et leur exposent des raisons reconnues valables de leur entrée ou présence irrégulières.


The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence.

Les États contractants n'appliqueront pas de sanctions pénales, du fait de leur entrée ou de leur séjour irréguliers, aux réfugiés qui, arrivant directement du territoire où leur vie ou leur liberté était menacée au sens prévu par l'article premier, entrent ou se trouvent sur leur territoire sans autorisation, sous la réserve qu'ils se présentent sans délai aux autorités et leur exposent des raisons reconnues valables de leur entrée ou présence irrégulières.


In connection with a discussion in the Committee on Petitions (Petition No. 665/2006) on the need to protect property rights in the European Union and the western Balkans, will the Commission answer the following related question: Does it intend to protect the individual rights of European citizens and put an end to the illegal purchase and sale of land and immovable property in the occupied northern part of Cyprus where, according to judgments by the European Court of Human Rights, Turkey controls and has responsibility for the situation by virtue of the illegal presence of its army on the island?

À la lumière du débat qui s’est déroulé au sein de la commission des pétitions (pétition n° 665/2006) sur la nécessité de protéger les droits de propriété dans l’Union européenne et dans les Balkans occidentaux, la Commission pourrait-elle répondre aux questions suivantes: Se propose-t-elle et, dans l’affirmative, par quelles actions, de protéger les droits individuels des citoyens européens en mettant un terme aux opérations illégales d’achat-vente de terres et de biens immobiliers dans la partie occupée du nord de Chypre où, ainsi qu’il ressort de décisions de la Cour européenne des droits de l’homme, c’est à la Turquie qu’incombent le ...[+++]


In connection with a discussion in the Committee on Petitions (Petition No. 665/2006) on the need to protect property rights in the European Union and the western Balkans, will the Commission answer the following related question: Does it intend to protect the individual rights of European citizens and put an end to the illegal purchase and sale of land and immovable property in the occupied northern part of Cyprus where, according to judgments by the European Court of Human Rights, Turkey controls and has responsibility for the situation by virtue of the illegal presence of its army on the island?

À la lumière du débat qui s'est déroulé au sein de la commission des pétitions (pétition n° 665/2006) sur la nécessité de protéger les droits de propriété dans l'Union européenne et dans les Balkans occidentaux, la Commission pourrait-elle répondre aux questions suivantes: Se propose-t-elle et, dans l'affirmative, par quelles actions, de protéger les droits individuels des citoyens européens en mettant un terme aux opérations illégales d'achat-vente de terres et de biens immobiliers dans la partie occupée du nord de Chypre où, ainsi qu'il ressort de décisions de la Cour européenne des droits de l'homme, c'est à la Turquie qu'incombent le ...[+++]


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Is the Commission confident that current testing methods can adequately differentiate between the adventitious presence of PAP and the 'illegal' presence of PAP of ruminant origin, in order to uphold a zero-tolerance approach?

La Commission est-elle sûre que les méthodes d’analyse actuelles sont suffisamment à même de faire la différence entre la présence accidentelle de protéines animales transformées et la présence «illicite» de protéines animales transformées provenant de ruminants pour pouvoir maintenir une politique de tolérance zéro?


Mr. Jason Kenney (Calgary Southeast, CPC): Mr. Speaker, last week the Prime Minister embarrassed Canada by approving the illegal presence of Syrian troops in Lebanon.

M. Jason Kenney (Calgary-Sud-Est, PCC): Monsieur le Président, la semaine dernière, le premier ministre a embarrassé le Canada en approuvant la présence illégale de l'armée syrienne au Liban.


The same applies to the responsibility placed on a Member State which does not take effective action against the illegal presence of third-country citizens on its territory, making liability equivalent to that of a Member State which fails to control its borders properly.

Il en va de même pour la responsabilité de l’État membre qui n’entreprend pas d’action efficace contre la présence irrégulière de ressortissants de pays tiers sur son territoire, responsabilité jugée équivalente à celle de l’État membre qui n’effectue pas les contrôles nécessaires.


The regulation introduces new criteria or derogations that were not included in the Dublin Convention, in order to preserve the unity of family groups in one Member State. A second group of criteria also places more responsibility on a Member State which does not take effective action against the illegal presence of third‑country nationals on its territory, making liability equivalent to that of a Member State which fails to control its borders properly.

De même, un deuxième groupe de critères accentuent la responsabilité de l'Etat membre qui ne lutte pas efficacement contre la présence irrégulière de ressortissants des pays tiers sur son territoire en la rendant équivalente à celle de l'Etat membre qui a été défaillant dans le contrôle de ses frontières.


A Member State which has consciously tolerated for more than two months the illegal presence of a third-country national within its territory, without taking any measures either to deport that person or to regularise his/her situation, must accept responsibility vis-à-vis the other Member States for having allowed such a state of affairs to continue;

L'Etat membre qui a, pendant plus de deux mois, en toute connaissance de cause, toléré (en ne prenant aucune mesure tendant soit à l'éloignement soit à la régularisation) la présence irrégulière d'un ressortissant d'un pays tiers sur son territoire, doit assumer les conséquences de la responsabilité qu'il a prise vis-à-vis des autres Etats membres en laissant perdurer cette situation ;


If the person holds more than one valid residence permit or provisional residence permit issued by different Member States, the Member State required to take him back is: (a) the State which issued the residence permit or provisional residence permit allowing the longest period of residence; or (b) where the residence permits allow the same period of residence, the State which issued the residence permit or provisional residence permit with the latest expiry date. b. Persons holding an expired residence permit for another Member State In case the person concerned holds a residence permit or a provisional residence permit the validity of which has expired by no more than two months, the Member State which has issued the residence permit wil ...[+++]

Si l'intéressé est en possession de plusieurs titres de séjour ou autorisations de séjour provisoires valables délivrés par plusieurs Etats membres, l'Etat membre tenu de le réadmettre est : a) l'Etat qui a délivré le titre de séjour ou l'autorisation de séjour provisoire qui permet le séjour le plus long, ou b) si les titres ou autorisations de séjour ont une durée identique, l'Etat qui a délivré le titre ou l'autorisation qui expire le plus tard. b. Personnes en possession d'un titre de séjour dans un autre Etat membre, dont la validité est expirée Si l'intéressé est en possession d'un titre de séjour ou d'une autorisation de séjour pr ...[+++]


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