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Common point
Complementary image point
Conjugate image point
Conjugate image points
Conjugate points
Corresponding image points
Corresponding images
Corresponding point
Dependent variable
Develop new approaches to imaging
Develop new imaging techniques
Homologous point
Homologous points
Image
Image of x under f
Image point
Image point-to-pel with double dot
Perform imaging technique development
Picture point
Picture points
Transferred principal point
Value of the function f at x

Translation of "image point " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


image point-to-pel with double dot

image point/pixel double point




conjugate image points | conjugate points | corresponding image points | corresponding images

point homologue


corresponding image points [ corresponding images | conjugate image points | picture points ]

points images [ points photo | points homologues ]


complementary image point [ common point | corresponding point | homologous point | conjugate image point ]

point homologue [ homologue | point photo ]


conjugate image point | homologous points | transferred principal point

point-image conjugué | points homologues


image | image of x under f | value of the function f at x | dependent variable | image point

image | transformé | valeur prise par f


corresponding image points | conjugate points

point homologue


develop new approaches to imaging | perform imaging technique development | develop new imaging techniques | devise and execute new approaches to radiography imaging

développer de nouvelles techniques d’imagerie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
32. Notes that the European Parliament Eurobarometer survey (EB/EP 82.5) shows that during the 2014 electoral campaign 23 % of the respondents had a very negative image of Parliament, while 43 % had a neutral image; points out that media analysis suggests that a negative image is often related to financial arrangements for Members such as allowances, salaries and the budget of Parliament in general; is convinced therefore that structural improvements, for example full transparency and the accounting of the general expenditure allowa ...[+++]

32. relève que l'enquête Eurobaromètre du Parlement européen (EB/EP 82.5) montre qu'au cours de la campagne électorale 2014, 23 % des répondants avaient une image très négative du Parlement, et 43 % une image neutre; souligne qu'il ressort de l'analyse des médias qu'une image négative est souvent liée aux arrangements financiers concernant les députés, comme les indemnités et les salaires, et au budget du Parlement en général; est donc convaincu que des améliorations structurelles, par exemple assurer la transparence complète et l'obligation de rendre des comptes concernant l'indemnité de frais généraux, ...[+++]


31. Notes that the European Parliament Eurobarometer survey (EB/EP 82.5) shows that during the 2014 electoral campaign 23 % of the respondents had a very negative image of Parliament, while 43 % had a neutral image; points out that media analysis suggests that a negative image is often related to financial arrangements for Members such as allowances, salaries and the budget of Parliament in general; is convinced therefore that structural improvements, for example full transparency and the accounting of the general expenditure allowa ...[+++]

31. relève que l'enquête Eurobaromètre du Parlement européen (EB/EP 82.5) montre qu'au cours de la campagne électorale 2014, 23 % des répondants avaient une image très négative du Parlement, et 43 % une image neutre; souligne qu'il ressort de l'analyse des médias qu'une image négative est souvent liée aux arrangements financiers concernant les députés, comme les indemnités et les salaires, et au budget du Parlement en général; est donc convaincu que des améliorations structurelles, par exemple assurer la transparence complète et l'obligation de rendre des comptes concernant l'indemnité de frais généraux, ...[+++]


From this point of view, integration of the cultural institutions into new learning environments must be encouraged, while running specific projects in education in the visual image and the new media for the general public.

Dans ce sens, l'intégration des institutions culturelles dans de nouveaux environnements d'apprentissage doit être encouragée et, en parallèle, des actions spécifiques d'éducation à l'image et aux nouveaux média pour les citoyens doivent être engagées.


3. Any decision of the contracting authority taken under Articles 106 to 108 or, where applicable, any recommendation of the panel referred to in Article 108, shall be made in compliance with the principle of proportionality and in particular taking into account the seriousness of the situation, including the impact on the Union's financial interests and image, the time which has elapsed since the relevant conduct, its duration and its recurrence, the intention or degree of negligence, the limited amount at stake for point (b) of paragraph 1 ...[+++]

3. Toute décision du pouvoir adjudicateur prise en vertu des articles 106 à 108 ou, selon le cas, toute recommandation de l'instance visée à l'article 108 est établie dans le respect du principe de proportionnalité, et compte tenu notamment de la gravité de la situation, y compris l'incidence sur les intérêts financiers et la réputation de l'Union, du temps écoulé depuis la constatation de la conduite en cause, de sa durée et de sa répétition éventuelle, de l'intention ou du degré de négligence, du faible montant en jeu en ce qui concerne la situation visée au paragraphe 1, point b), du présent article ou de toute autre circonstance atté ...[+++]


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40% of Europeans have a positive image of the EU (+5 points since autumn 2016) with the number of respondents with a positive image increasing in 24 Member States, in particular in France (40%, +11 points), Denmark (42%, +10 points) and Luxembourg (57%, +10 points).

40 % des Européens ont une image positive de l'UE (+ 5 points depuis l'automne 2016), la proportion des personnes interrogées partageant cette vision positive ayant progressé dans 24 États membres, en particulier en France (40 %, + 11 points), au Danemark (42 %, + 10 points) et au Luxembourg (57 %, + 10 points).


office equipment of which at least 50 % (0,5 point) or 90 % (1 point) (rounded to the next integer) shall be ENERGY STAR qualified as defined by Energy Star v6.1 for computers and under the agreement set out in Commission Decision (EU) 2015/1402 , by Energy Star v6.0 for Displays, by Energy Star v2.0 for Imaging equipment, by Energy Star v1.0 for Uninterruptible power supplies and/or Energy Star v2.0 for Enterprise servers and under the agreement set out in Commission Decision 2014/202/EU

équipements de bureau dont au moins 50 % (0,5 point) ou 90 % (1 point) (chiffre arrondi à l'entier supérieur) doivent porter le label ENERGY STAR tel qu'il est défini dans le programme Energy Star v6.1 pour les ordinateurs et en vertu de l'accord établi par la décision (UE) 2015/1402 de la Commission , dans le programme Energy Star v6.0 pour les dispositifs d'affichage, dans le programme Energy Star v2.0 pour les appareils de traitement d'images, dans le programme Energy Star v1.0 pour les alimentations sans interruption et/ou dans le ...[+++]


4. Notes that Community agencies do not always have a good image or good press and that many of them do not deserve such a negative image; points out that EU citizens should be made aware of this, with appropriate means being used to explain as often as is necessary the raisons d'être and achievements of the agencies; calls on the Commission to act accordingly using whatever means it considers necessary;

4. constate que les agences communautaires n'ont pas toujours ni une bonne image ni bonne presse, que nombre d'entre elles ne méritent pas cette image négative et qu'il convient de le faire savoir aux citoyens de l'Union européenne en justifiant aussi souvent que nécessaire, et par les moyens appropriés, les raisons d'être de ces agences et leurs résultats; demande à la Commission d'agir à cette fin par les moyens qu'elle jugera nécessaires;


4. Notes that Community agencies do not always have a good image or good press and that many of them do not deserve such a negative image; points out that EU citizens should be made aware of this, with appropriate means being used to explain as often as is necessary the raisons d'être and achievements of the agencies; calls on the Commission to act accordingly, using whatever means it considers necessary;

4. constate que les agences communautaires n'ont pas toujours ni une bonne image ni bonne presse, que nombre d'entre elles ne méritent pas cette image négative et qu'il convient de le faire savoir aux citoyens de l'Union européenne en justifiant aussi souvent que nécessaire, et par les moyens appropriés, les raisons d'être de ces agences et leurs résultats; demande à la Commission d'agir à cette fin par les moyens qu'elle jugera nécessaires;


4. Notes that Community agencies do not always have a good image or good press and that many of them do not deserve such a negative image; points out that EU citizens should be made aware of this via, with appropriate means being used to explain as often as is necessary the raisons d'être and achievements of the agencies; calls on the Commission to act accordingly, using whatever means it considers necessary;

4. constate que les agences communautaires n'ont pas toujours ni une bonne image ni bonne presse, que nombre d'entre elles ne méritent pas cette image négative et qu'il convient de le faire savoir aux citoyens de l'Union européenne en justifiant aussi souvent que nécessaire, et par les moyens appropriés, les raisons d'être de ces agences et leurs résultats; demande à la Commission d'agir à cette fin par les moyens qu'elle jugera nécessaires;


In particular, it would not be appropriate to apply such conditions to marketing communications which consist only of one or more of the following: the name of the firm, a logo or other image associated with the firm, a contact point, a reference to the types of investment services provided by the firm, or to its fees or commissions.

Il serait en particulier excessif d'appliquer de telles conditions à des informations publicitaires se limitant à fournir un ou plusieurs des éléments suivants: le nom de l'entreprise, son logo ou une autre image associée à l'entreprise, un point de contact, une référence aux types de services d'investissement offerts par l'entreprise ou aux frais ou commissions prélevés.


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