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Accounts of the IMF in member countries
Arranged transaction
Board of Governors
Board of Governors of the IMF
Board of Governors of the International Monetary Fund
Committee on IMF Governance Reform
Executive Board of the IMF
General Arrangements to Borrow at IMF
IMF Articles of Agreement
IMF Board of Governors
IMF Coordinated Portfolio Investment Survey
IMF Executive Board
IMF Structural Adjustment Facility
IMF accounts in member countries
IMF member
IMF member country
International Monetary Fund member
International Monetary Fund member country
SAF
Structural-adjustment facility
Transaction arranged by the IMF

Translation of "imf and structural " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
International Monetary Fund member country [ IMF member country | International Monetary Fund member | IMF member ]

pays membre du Fonds monétaire international [ pays membre du FMI | membre du Fonds monétaire international | membre du FMI ]


accounts of the IMF in member countries | IMF accounts in member countries

comptes du FMI dans les pays membres


IMF Structural Adjustment Facility | structural-adjustment facility | SAF [Abbr.]

facilité d'ajustement structurel | Facilité d'ajustement structurel (FAS) du FMI | mécanisme d'ajustement structurel | FAS [Abbr.]


Board of Governors | Board of Governors of the IMF | Board of Governors of the International Monetary Fund | IMF Board of Governors

administrateurs du FMI | Conseil des gouverneurs du Fonds monétaire international


Executive Board of the IMF | IMF Executive Board

Conseil d'administration du FMI


Committee on IMF Governance Reform

comité sur la réforme de la gouvernance au FMI


transaction arranged by the IMF | arranged transaction

transaction organisée par le FMI


General Arrangements to Borrow at IMF

Accords généraux d'emprunt du FMI




IMF Coordinated Portfolio Investment Survey

répartition par pays des papiers-valeurs d´émetteurs étrangers dans les dépôts de la clientèle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The legal proposal asks for measures in order to allow the President of the Eurogroup and, in the Executive Board, a representative of the euro area, to speak on behalf of the entire euro area, taking into account the current IMF membership structure where euro area Member States retain their individual IMF membership.

La proposition juridique appelle à des mesures visant à permettre au président de l'Eurogroupe et, au sein du conseil d'administration, à un représentant de la zone euro, de s'exprimer au nom de l'ensemble de la zone euro, en tenant compte de la structure actuelle du FMI, où les États membres de la zone euro conservent leur statut de membre du FMI à titre individuel.


It is used not just in the EU to measure disparities between regions and to identify those which warrant assistance from the Structural Funds, but by other international institutions (UN, World Bank, IMF, OECD and so on), national governments, central banks and research institutes for similar assessments of economic development.

Il n'est pas seulement utilisé par l'Union européenne pour mesurer les disparités entre régions et pour identifier celles qui méritent une aide des Fonds structurels, mais aussi par d'autres institutions internationales (Nations Unies, Banque mondiale, FMI, OCDE, etc.), les gouvernements nationaux, les banques centrales et les instituts de recherche pour effectuer des évaluations similaires du développement économique.


57. Regrets the fact that by reason of its statutes the IMF cannot appear formally before or report in writing to national or European parliaments; notes that the IMF’s governance structure foresees accountability towards the 188 member countries via the IMF Board; stresses that the IMF’s involvement as lender of last resort providing up to one third of the funding places the institution in a minority role;

57. déplore que, en raison de ses statuts, le FMI ne puisse pas être entendu formellement par les parlements nationaux ou le Parlement européen, ni rendre compte par écrit; note que la structure de gouvernance du FMI prévoit l'obligation de rendre des comptes aux 188 pays membres par le canal du conseil d'administration du FMI; souligne que la participation du FMI comme prêteur en dernier ressort assurant jusqu'à un tiers du financement confère à cette institution un rôle minoritaire;


44. Points out that while the IMF's stated objective in its assistance operations within the frame of the Troika is internal devaluation, including through wage and pension cuts, the Commission has never explicitly endorsed this objective; notes that the objective emphasised by the Commission in all four programme countries under enquiry has rather been fiscal consolidation; recognises these priority differences between the IMF and the Commission and takes note of this preliminary inconsistency of goals between the two institutions; notes that it was commonly decided to rely on a mix of both instruments as well as structural reforms, with other ...[+++]

44. observe que, si l'objectif déclaré du FMI au titre des activités d'assistance qu'il mène dans le cadre de la troïka consiste en une dévaluation interne, y compris par la réduction des salaires et des pensions, la Commission n'a, en revanche, jamais soutenu explicitement cet objectif; relève que l'objectif affiché par la Commission dans les quatre pays sous programme qui font l'objet d'une enquête est plutôt la consolidation budgétaire; constate ces divergences quant aux priorités entre le FMI et la Commission et prend note de cette incohérence initiale des objectifs entre les deux institutions; observe qu'il a été décidé d'un comm ...[+++]


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implementing the strategy for the future structure, functioning and viability of the cooperative credit institution sector, as designed by the Central Bank of Cyprus in consultation with the Commission, the ECB and the IMF.

mettre en œuvre la stratégie pour la future structure, le fonctionnement et la viabilité du secteur des établissements de crédit à caractère coopératif, élaborée par la banque centrale de Chypre en consultation avec la Commission, la BCE et le FMI.


Some fiscal and structural reform measures have been enacted recently under the pressure of budgetary imbalances and the IMF programme.

Certaines mesures de réformes budgétaire et structurelle ont récemment été promulguées sous la pression des déséquilibres budgétaires et du programme du FMI.


Indeed, it is increasingly denounced, like the Cotonou Agreement, the WTO and the IMF’s structural adjustment policies, by sectors of civil society such as the Addis Ababa African Social Forum and the People’s Forum held in Siby in Mali in 2003.

Ainsi est-il de plus en plus dénoncé, au même titre que l’Accord de Cotonou, l’OMC et les politiques d’ajustement structurel du FMI, par des secteurs de la société civile tels le Forum social africain d’Addis-Abeba et le Forum des peuples de Siby au Mali en 2003.


Indeed, it is increasingly denounced, like the Cotonou Agreement, the WTO and the IMF’s structural adjustment policies, by sectors of civil society such as the Addis Ababa African Social Forum and the People’s Forum held in Siby in Mali in 2003.

Ainsi est-il de plus en plus dénoncé, au même titre que l’Accord de Cotonou, l’OMC et les politiques d’ajustement structurel du FMI, par des secteurs de la société civile tels le Forum social africain d’Addis-Abeba et le Forum des peuples de Siby au Mali en 2003.


25. Calls for better coordination and greater coherence between the policies of the IMF, the World Bank, the WTO, the European Central Bank, other international organisations and the European Union, in particular as regards the instruments linking the various markets, such as the Integrated Framework, the Trade Integration Mechanism, the Poverty Reduction and Growth Facility and the recently adopted Policy Support Instruments (PSI), in order to ensure that open-market policies have a positive impact on poverty reduction; asks for more coherence between IMF programmes and the MDGs; draws attention in this context to the ambivalence in t ...[+++]

25. appelle à une meilleure coordination et à une amélioration de la cohérence des politiques du FMI, de la Banque Mondiale, de l'OMC, de la Banque centrale européenne, de divers autres organismes internationaux et de l'Union européenne, particulièrement en ce qui concerne les instruments qui relient les différents marchés tels que le cadre intégré, le mécanisme commercial d'intégration, la facilité pour la réduction de la pauvreté et pour la croissance ainsi que les instruments de soutien politique récemment adoptés afin de garantir que les politiques d'ouverture du marché puissent avoir des effets positifs sur la réduction de la pauvreté; demande une plus grande cohérence ...[+++]


We will encourage: . the World Bank and the regional development banks to decentralize their operations wherever possible; . the IMF and World Bank to concentrate on their respective core concerns (broadly, macroeconomic policy for the IMF and structural and sectoral policies for the World Bank); . revision of the Ministerial committees of the IMF and World Bank to promote more effective decision-making; . the World Bank Group to integrate more effectively the activities of the International Finance Corporation and the Multilateral Investment Guarantee Agency into its country assistance strategies; . the multilateral development bank ...[+++]

À cet effet : . nous encouragerons la Banque mondiale et les banques régionales de développement à décentraliser leurs opérations chaque fois que cela sera possible; . nous encouragerons le FMI et la Banque mondiale à se concentrer sur leur mandat premier (de façon générale, la politique macro-économique pour le FMI et les politiques structurelles et sectorielles pour la Banque mondiale); . nous encouragerons la révision des comités ministériels du FMI et de la Banque mondiale, afin de rendre le processus décisionnel plus efficace; ...[+++]


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