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Cost of current income taxes
Cost of future income taxes
Current income tax expense
Current income taxes
Current tax expense
Deferred income tax expense
Deferred income taxes
Deferred tax expense
Factor cost
Future income tax expense
Future income taxes
Future tax expense
GDP at factor cost
Gross domestic product at factor cost
Income at factor cost
National income
National income at factor cost
Net national income at factor cost
Net national product at factor cost
Production factor cost

Translation of "income at factor cost " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


national income at factor cost

revenu national au coût des facteurs


net national income at factor cost

revenu national net au coût des facteurs


national income | net national product at factor cost

revenu national


gross domestic product at factor cost | GDP at factor cost [Abbr.]

PIB aux coûts des facteurs | produit intérieur brut aux coûts des facteurs


future income tax expense | cost of future income taxes | deferred income tax expense | deferred income taxes | deferred tax expense | future income taxes | future tax expense

charge d'impôts futurs | coût au titre des impôts futurs | charge d'impôts reportés | charge d'impôts différés


factor cost [ production factor cost ]

coût des facteurs [ coût des facteurs de production ]


current income tax expense | cost of current income taxes | current income taxes | current tax expense

charge d'impôts exigibles | impôts exigibles de l'exercice | impôts exigibles | coût au titre des impôts exigibles


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A revised definition of competitiveness (‘competitiveness 2.0’) to include ‘the ability of a country to deliver “Beyond GDP” objectives’ and measured on the basis of three pillars: income; social factors; and sustainability could result in a more comprehensive Semester process.

Adopter une nouvelle définition de la compétitivité («compétitivité 2.0») qui prendrait en compte «la capacité pour un pays d’atteindre les objectifs “au-delà du PIB”», mesurés à l’aune des trois piliers que sont les revenus, les facteurs sociaux et la durabilité, permettrait de déboucher sur un processus de semestre européen plus exhaustif.


Furthermore, while occupational DB schemes provide greater certainty about future retirement income and reduce costs because of their size and risk sharing, they can be an untenable burden on employers.

En outre, si les régimes professionnels à prestations définies fournissent davantage de certitudes quant aux revenus de retraite futurs et permettent une réduction des coûts du fait de leur taille et du partage des risques, ils peuvent constituer une charge trop lourde à porter pour les employeurs.


By contrast, structural policies are better placed to enhance the universe of profitable projects (e.g. by improving legal certainty, streamlining administrative procedures, lowering factor costs, etc.).

Par comparaison, les politiques structurelles sont mieux placées pour améliorer l'environnement des projets rentables (par exemple, en renforçant la sécurité juridique, en allégeant les procédures administratives, en abaissant les coûts des facteurs, etc.).


36. Believes that the Commission initiative on a guaranteed minimum income should take account of Recommendation 92/441/EEC, which recognises ‘the fundamental right of the individual to sufficient resources in respect of human dignity’, while insisting that the central objective of income support schemes should be that of taking people out of poverty and allowing them to live a decent life, decent invalidity and retirement pensions being included; with this in view, recommends that the Commission consider establishing a common method ...[+++]

36. considère que l'initiative de la Commission sur le revenu minimum garanti doit tenir compte de la recommandation 92/441/CEE qui reconnaît «le droit fondamental de la personne à des ressources et prestations suffisantes pour vivre conformément à la dignité humaine», et insiste pour que l'objectif central des régimes de soutien aux revenus visent à sortir les personnes de la pauvreté, en leur permettant de vivre dans la dignité, ce qui comprend le droit à des pensions d'invalidité et de retraite dignes; dans cette optique, recommande à la Commission de prévoir la création d'une méthode commune de calcul du minimum vital et du coût de ...[+++]


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36. Believes that the Commission initiative on a guaranteed minimum income should take account of Recommendation 92/441/EEC, which recognises 'the fundamental right of the individual to sufficient resources in respect of human dignity', while insisting that the central objective of income support schemes should be that of taking people out of poverty and allowing them to live a decent life, decent invalidity and retirement pensions being included; with this in view, recommends that the Commission consider establishing a common method ...[+++]

36. considère que l'initiative de la Commission sur le revenu minimum garanti doit tenir compte de la recommandation 92/441/CEE qui reconnaît "le droit fondamental de la personne à des ressources et prestations suffisantes pour vivre conformément à la dignité humaine", et insiste pour que l'objectif central des régimes de soutien aux revenus visent à sortir les personnes de la pauvreté, en leur permettant de vivre dans la dignité, ce qui comprend le droit à des pensions d'invalidité et de retraite dignes; dans cette optique, recommande à la Commission de prévoir la création d'une méthode commune de calcul du minimum vital et du coût de ...[+++]


Such a programme will improve the construction industry in Ireland – North and South – which will assist in keeping jobs as well as fulfilling our duties in relation to climate change, and, as was previously said in this debate, regarding the tackling of fuel poverty. That is, assisting people who are spending a high proportion of their income on fuel costs.

Un tel programme améliorera la situation du secteur du bâtiment en Irlande – tant dans le Nord que dans le Sud – puisqu’il facilitera le maintien de l’emploi tout en nous permettant de faire notre devoir en matière de changement climatique et, comme certains orateurs l’ont déjà dit au cours de ce débat, pour contrer la pauvreté énergétique, ce qui s ...[+++]


Code Title 13 31 0 Personnel costs Exports of goods and services Import of goods and services Intra-group export of goods and services Intra-group import of goods and services 12 15 0 Value added at factor cost 15 11 0 Gross investment in tangible goods

4. Des études pilotes porteront sur les caractéristiques suivantes: Code Intitulé 13 31 0 Dépenses de personnel Exportations de biens et de services Importations de biens et de services Exportations intra-groupe de biens et de services Importations intra-groupe de biens et de services 12 15 0 Valeur ajoutée au coût des facteurs 15 11 0 Investissements bruts en biens corporels


Code Title 13 31 0 Personnel costs Exports of goods and services Import of goods and services Intra-group export of goods and services Intra-group import of goods and services 12 15 0 Value added at factor cost 15 11 0 Gross investment in tangible goods

4. Des études pilotes porteront sur les caractéristiques suivantes: Code Intitulé 13 31 0 Dépenses de personnel Exportations de biens et de services Importations de biens et de services Exportations intra-groupe de biens et de services Importations intra-groupe de biens et de services 12 15 0 Valeur ajoutée au coût des facteurs 15 11 0 Investissements bruts en biens corporels


Loss of income and additional costs resulting from compliance with the standard may not be taken into consideration until the end of the investment period.

Les pertes de revenus et les coûts additionnels découlant du respect de la norme ne peuvent être pris en considération qu'après la période d'investissement.


The aid paid is calculated on the basis of income forgone, additional costs and the financial incentive needed to encourage farmers to make agri-environmental commitments and non-productive investments.

Les aides versées sont calculées en fonction de la perte des revenus, des coûts additionnels, de l'incitation financière nécessaire pour souscrire aux engagements agroenvironnementaux ainsi que des investissements non productifs.




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'income at factor cost' ->

Date index: 2023-10-25
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