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Diminishing marginal return
Diminishing marginal returns
Diminishing returns
Gross margin return on inventory investment
Increasing marginal disutility
Increasing marginal return
Marginal return
Marginal returns
Marginal revenue
Net income ratio
Net income to sales ratio
Net margin
Net margin percentage
Net margin ratio
Net profit margin
Net profit percentage
Net profit ratio
Operating margin
Operating profit margin
Operating profit to sales ratio
Profit margin
ROS
Return on sales
To increase the margin

Traduction de «increasing marginal return » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
increasing marginal return

rendement marginal croissant


net profit ratio | net income ratio | net income to sales ratio | net margin | net margin percentage | net margin ratio | net profit margin | net profit percentage | operating margin | operating profit margin | operating profit to sales ratio | profit margin | return on sales | ROS

ratio de la marge d'exploitation | ratio de la marge nette | pourcentage de marge nette | marge opérationnelle | marge nette | marge d'exploitation






diminishing returns | diminishing marginal returns

rendements décroissants | rendements marginaux décroissants


increasing marginal disutility

désutilité marginale croissante




diminishing marginal return

rendement marginal décroissant


gross margin return on inventory investment

bénéfice brut sur investissements en stocks [ BBSIS | bénéfice brut sur investissements d'inventaire ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It follows that the current marginal return on the FRF 5,88 billion increase in the amount of contributed capital expected in the 1997-2000 period by the state as shareholder was lower than in the period 1991-1996.

Il s'ensuit que le rendement marginal courant de l'accroissement du montant de la dotation au capital à hauteur de FRF 5,88 milliards espéré pour la période 1997-2000 par l'État actionnaire pouvait donc être analysé comme étant négatif au regard de la période 1991-1996.


G. whereas the share of agricultural value added from the food supply chain has dropped from 31% in 1995 to 24% in 2005 in the EU-25, and whereas preliminary figures for the following years show a further decrease of the share returning to farmers, against a constant increase of margins by processors, wholesale traders and/or retailers and economic operators outside the food supply chain;

G. considérant que, dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire, la part de la valeur ajoutée agricole a chuté, passant, dans l'Union à 25, de 31 % en 1995 à 24 % en 2005 et que, selon les chiffres provisoires des années suivantes, la part revenant aux agriculteurs continue de diminuer, alors que les marges des transformateurs, des négociants et/ou des distributeurs, ainsi que celles d'opérateurs économiques extérieurs à la filière alimentaire, sont en progression constante;


Overall catches would increase by around 17%, profit margins could be multiplied by a factor of three, return on investments would be six times higher, and the gross value-added for the catching industry would rise by almost 90%, equal to € 2.7 billion over the next decade.

Les captures globales connaîtraient une hausse d'environ 17 %, les marges bénéficiaires pourraient être multipliées par trois, les retours sur investissements seraient six fois plus élevés et la valeur ajoutée brute pour le secteur de la capture serait majorée de près de 90 %, ce qui représente 2,7 milliards € sur la prochaine décennie.


Overall catches would increase by around 17%, profit margins could be multiplied by a factor of three, return on investments would be six times higher, and the gross value-added for the catching industry would rise by almost 90%.

Les captures globales connaîtraient une hausse d'environ 17 %, les marges bénéficiaires pourraient être multipliées par trois, les retours sur investissements seraient six fois plus élevés et la valeur ajoutée brute pour le secteur de la capture augmenterait de près de 90 %.


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G. whereas the share of agricultural value added from the food supply chain has dropped from 31% in 1995 to 24% in 2005 in the EU-25, and whereas preliminary figures for the following years show a further decrease of the share returning to farmers, against a constant increase of margins by processors, wholesale traders and/or retailers and economic operators outside the food supply chain,

G. considérant que, dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire, la part de la valeur ajoutée agricole a chuté, passant, dans l'Union à 25, de 31 % en 1995 à 24 % en 2005 et que, selon les chiffres provisoires des années suivantes, la part revenant aux agriculteurs continue de diminuer, alors que les marges des transformateurs, des négociants et/ou des distributeurs, ainsi que celles d'opérateurs économiques extérieurs à la filière alimentaire, sont en progression constante,


G. whereas the share of agricultural value added from the food supply chain has dropped from 31% in 1995 to 24% in 2005 in the EU-25, and whereas preliminary figures for the following years show a further decrease of the share returning to farmers, against a constant increase of margins by processors, wholesale traders and/or retailers and economic operators outside the food supply chain,

G. considérant que, dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire, la part de la valeur ajoutée agricole a chuté, passant, dans l'Union à 25, de 31 % en 1995 à 24 % en 2005 et que, selon les chiffres provisoires des années suivantes, la part revenant aux agriculteurs continue de diminuer, alors que les marges des transformateurs, des négociants et/ou des distributeurs, ainsi que celles d'opérateurs économiques extérieurs à la filière alimentaire, sont en progression constante,


G. whereas the share of agricultural value added from the food supply chain has dropped from 31% in 1995 to 24% in 2005 in the EU-25, and whereas preliminary figures for the following years show a further decrease of the share returning to farmers, against a constant increase of margins by processors, wholesale traders and/or retailers and economic operators outside the food supply chain,

G. considérant que, dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire, la part de la valeur ajoutée agricole a chuté, passant, dans l'Union à 25, de 31 % en 1995 à 24 % en 2005 et que, selon les chiffres provisoires des années suivantes, la part revenant aux agriculteurs continue de diminuer, alors que les marges des transformateurs, des négociants et/ou des distributeurs, ainsi que celles d'opérateurs économiques extérieurs à la filière alimentaire, sont en progression constante,


(Return tabled) Question No. 250 Mr. Thomas Mulcair: With respect to newly implemented tax credits: (a) what was the anticipated cost of the public transit tax credit measure prior to its implementation and how many Canadian transit users, by urban centre, were expected to file for this credit; (b) since its inception, on an annual basis, what has been the cost of implementing the public transit tax credit and how many Canadian transit users, by urban centre, have filed for this credit; (c) what would be the costs of extending the public transit tax credit to users who pay for their transit on a basis other than with a monthly travel pass (i.e. on a daily or weekly basis, or b ...[+++]

(Le document est déposé) Question n250 M. Thomas Mulcair: En ce qui concerne les crédits d’impôt mis en œuvre récemment: a) quel était le coût prévu du crédit d’impôt pour le transport en commun avant sa mise en œuvre et, pour chaque centre urbain, combien d’usagers canadiens du transport en commun étaient prévus en faire la demande; b) depuis son entrée en vigueur, à chaque année, quel a été le coût de mise en œuvre du crédit d’impôt pour le transport en commun et, pour chaque centre urbain, combien d’usagers canadiens du transport en commun ont demandé ce crédit; c) combien en coûterait-il pour faire bénéficier du crédit d’impôt pour le transport en commun les usagers qui paient leur ...[+++]


Objectives regarding non-wage cost reduction include: a) Within the objective of reducing public deficit the increased fiscal margin of manoeuvre resulting by the return to growth should enable the reduction (1-2 % of GDP) of non-wage costs to be accelerated.

La réduction des coûts non salariaux a notamment pour but: a) Dans le cadre de l'objectif de réduction des déficits publics, la marge de manoeuvre accrue en matière fiscale qui résulte du retour à la croissance devrait permettre d'accélérer la réduction (de 1 à 2 % du PIB) des coûts non salariaux.




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Date index: 2021-07-19
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