Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ADB
ADB Group
AfDB
AfDB Group
African Development Bank
African Development Bank Group
AsDB
Asian Development Bank
BDC
Business Development Bank of Canada
Development bank
ETBA
ETVA
Federal Business Development Bank
HIDB
Hellenic Industrial Development Bank
IDBI
Industrial Development Bank
Industrial Development Bank Act
Industrial Development Bank of Israel
Industrial Development Bank of Pakistan
Regional development bank
TSKB
Turkish Industrial Development Bank

Traduction de «industrial development bank » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Industrial Development Bank of Israel | IDBI [Abbr.]

Banque de développement industriel d'Israël | IDBI [Abbr.]


Turkish Industrial Development Bank | TSKB [Abbr.]

Banque de développement industrielle de Turquie


Hellenic Industrial Development Bank | ETBA [Abbr.] | ETVA [Abbr.] | HIDB [Abbr.]

Banque hellénique de développement industriel | ETBA [Abbr.]


Industrial Development Bank of Pakistan

Banque d'expansion industrielle du Pakistan


Industrial Development Bank Act

Loi sur la Banque d'expansion industrielle


Business Development Bank of Canada [ BDC | Federal Business Development Bank | Industrial Development Bank ]

Banque de développement du Canada [ BDC | Banque fédérale de développement | Banque d'expansion industrielle ]


development bank [ regional development bank ]

banque de développement [ banque de développement régional ]


African Development Bank [ ADB Group | AfDB Group | African Development Bank Group ]

Banque africaine de développement [ BAD | BAfD | Groupe BAD | Groupe de la Banque africaine de développement ]


Asian Development Bank [ ADB | AsDB ]

Banque asiatique de développement [ BASD ]


African Development Bank [ AfDB ]

Banque africaine de développement [ BAD ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
6. Draws attention to the EU’s efforts to support further institutional development and capacity building within host governments so as to establish the necessary institutional and legal framework to manage and allocate revenues from extractive industries (EI) in a transparent and effective manner; draws attention, further, to the partnerships developed between the EU and the African Development Bank; in particular, urges the EU ...[+++]

6. souligne les efforts de l'Union pour soutenir un développement institutionnel et un renforcement des capacités plus poussés au sein des gouvernements d'accueil afin de mettre en place le cadre institutionnel et juridique nécessaire pour gérer et allouer les recettes des industries extractives d'une façon transparente et efficace; met également l'accent sur les partenariats mis en place entre l'Union et la Banque africaine de développement; invite en particulier l'Union à faire de l'aide pour le développement de la législation et ...[+++]


6. Draws attention to the EU’s efforts to support further institutional development and capacity building within host governments so as to establish the necessary institutional and legal framework to manage and allocate revenues from extractive industries (EI) in a transparent and effective manner; draws attention, further, to the partnerships developed between the EU and the African Development Bank; in particular, urges the EU ...[+++]

6. souligne les efforts de l'Union pour soutenir un développement institutionnel et un renforcement des capacités plus poussés au sein des gouvernements d'accueil afin de mettre en place le cadre institutionnel et juridique nécessaire pour gérer et allouer les recettes des industries extractives d'une façon transparente et efficace; met également l'accent sur les partenariats mis en place entre l'Union et la Banque africaine de développement; invite en particulier l'Union à faire de l'aide pour le développement de la législation et ...[+++]


24. Stresses that improved energy efficiency and energy savings will play an essential role in the transformation of the energy system, and that meeting the 2020 objectives is a prerequisite for making further progress up to 2050; recommends, in this respect, that the Member States step up their efforts to fully implement the recently adopted Energy Efficiency Directive, and recommends that awareness-raising campaigns and energy efficiency be integrated into national educational curricula in the Member States; recommends that the Member States and the Commission do more to include national ideas and involve national development banks and ...[+++] to support exchanges of best practice; recalls that energy efficiency, if properly implemented, is a cost-effective way for the EU to achieve its long-term goals as regards energy savings, climate change, and economic and energy security; recognises that shifting to a more energy-efficient economy can accelerate the spread of innovative technological solutions, decrease fossil fuel imports and improve the competitiveness and growth of industry in the Union; believes that the move towards a better energy-efficiency policy should focus on the whole energy supply and demand chain, including transformation, transmission, distribution and supply, alongside industrial, building and household consumption; stresses that the EU’s long-term energy-efficiency policy should take the reduction of energy use in buildings as a central element, given that existing building renovation represents enormous energy saving potential; stresses that the current rate and quality of building renovation needs to be substantially scaled up in order to allow the EU to significantly reduce the energy consumption of the existing building stock by 80 %, relative to 2010 levels, by 2050; calls, in this regard, on the Member States to adopt ambitious, long-term building renovation strategies as required by the Energy Efficiency Directive;

24. souligne que l'amélioration de l'efficacité énergétique et des économies d'énergie jouera un rôle essentiel dans la transformation du système énergétique, et que la réalisation des objectifs pour 2020 est une condition préalable si l'on veut poursuivre les progrès jusqu'en 2050; recommande à cet égard aux États membres d'intensifier leurs efforts en vue de la mise en œuvre intégrale de la directive sur l'efficacité énergétique adoptée récemment, et préconise d'intégrer les campagnes de sensibilisation et l'efficacité énergétique dans les programmes d'enseignement nationaux des États membres; recommande aux États membres et à la Com ...[+++]


25. Stresses that improved energy efficiency and energy savings will play an essential role in the transformation of the energy system, and that meeting the 2020 objectives is a prerequisite for making further progress up to 2050; recommends, in this respect, that the Member States step up their efforts to fully implement the recently adopted Energy Efficiency Directive, and recommends that awareness-raising campaigns and energy efficiency be integrated into national educational curricula in the Member States; recommends that the Member States and the Commission do more to include national ideas and involve national development banks and ...[+++] to support exchanges of best practice; recalls that energy efficiency, if properly implemented, is a cost-effective way for the EU to achieve its long-term goals as regards energy savings, climate change, and economic and energy security; recognises that shifting to a more energy-efficient economy can accelerate the spread of innovative technological solutions, decrease fossil fuel imports and improve the competitiveness and growth of industry in the Union; believes that the move towards a better energy-efficiency policy should focus on the whole energy supply and demand chain, including transformation, transmission, distribution and supply, alongside industrial, building and household consumption; stresses that the EU’s long-term energy-efficiency policy should take the reduction of energy use in buildings as a central element, given that existing building renovation represents enormous energy saving potential; stresses that the current rate and quality of building renovation needs to be substantially scaled up in order to allow the EU to significantly reduce the energy consumption of the existing building stock by 80 %, relative to 2010 levels, by 2050; calls, in this regard, on the Member States to adopt ambitious, long-term building renovation strategies as required by the Energy Efficiency Directive;

25. souligne que l'amélioration de l'efficacité énergétique et des économies d'énergie jouera un rôle essentiel dans la transformation du système énergétique, et que la réalisation des objectifs pour 2020 est une condition préalable si l'on veut poursuivre les progrès jusqu'en 2050; recommande à cet égard aux États membres d'intensifier leurs efforts en vue de la mise en œuvre intégrale de la directive sur l'efficacité énergétique adoptée récemment, et préconise d'intégrer les campagnes de sensibilisation et l'efficacité énergétique dans les programmes d'enseignement nationaux des États membres; recommande aux États membres et à la Com ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Through its financial services to EU designated Bank Mellat and Export Development Bank of Iran (EDBI) in the past few years, Bank Tejarat has also supported the activities of subsidiaries and subordinates of the Iran Revolutionary Guard Corps, UN designated Defense Industries Organisation and UN designated MODAFL’.

Par l'intermédiaire des services financiers qu'elle a fournis ces dernières années à la Bank Mellat et à l'Export Development Bank of Iran (EDBI), désignées par l'UE, la Bank Tejarat a également soutenu les activités de filiales et de sous-unités du Corps des gardiens de la révolution islamique (IRGC), de l'Organisation des industries de la défense désignée par les Nations unies et du MODAFL désigné par les Nations unies».


ETVA, whose initials stand for Industrial Development Bank of Greece, was founded in 1964 following the merger of three organisations (the Industrial Development Organisation, the Economic Development Financing Organisation and the Tourist Credit Organisation).

L’ETVA, dont le titre complet est Banque hellénique de développement industriel SA, a été établie en 1964, à la suite de la fusion de trois organismes (Organisme du développement industriel, Organisme pour le financement du développement économique et Organisme du crédit touristique).


According to Greece (49), ‘The main purpose stated in the statue of ETVA as a development bank was promotion of the development of the country through the financing of production activities in the Greek economy (tourism, industrial production, etc.)’. ETVA was the only development bank in Greece.

Selon les arguments avancés par la Grèce (49), «L’ETVA, en tant que banque pour le développement, avait pour principal objet, selon ses statuts, la promotion du développement du pays par le biais du financement d’activités de production de l’économie grecque (tourisme, production industrielle, etc.)» L’ETVA était la seule banque de développement de la Grèce.


The opening decision indicates also that the State-owned bank Hellenic Bank of Industrial Development (hereinafter ‘ETVA’) granted several loans and guarantees to HSY and that the Greek authorities have not provided yearly reports as they should have done.

La décision d’ouvrir la procédure indique également que la Banque hellénique du développement industriel (ci-après «ETVA»), appartenant à l’État grec, a octroyé divers prêts et garanties à HSY et que les autorités grecques n’avaient pas soumis de rapports annuels, alors qu’elles y étaient tenues.


41. Recommends that the Commission, the European Development Bank and the European bilateral development agencies pool more financial resources allocated to infrastructure development in Africa into specialised funds; recommends that competition be focused on the quality, the sustainability and the project’s life-cycle costs rather than the "lowest evaluated cost" for the construction phase; such long-term contracts would then ensure that the European taxpayer’s money actually serves local people for the long-term and also facilitate the transfer of technology to the local construction ...[+++]

41. recommande à la Commission, à la Banque européenne de développement et aux agences européennes de développement bilatéral de mettre en commun, dans des fonds spécialisés, plus de ressources financières consacrées au développement d'infrastructures en Afrique; préconise d'axer la concurrence sur la qualité, la durabilité et le coût du cycle de vie des projets plutôt que sur le "coût estimé le plus bas" pendant la phase de construction; de pareils contrats à long terme garantiraient ainsi que les deniers du contribuable européen p ...[+++]


- in Greece: ETEBA (National Investment Bank for Industrial Development) and ******* ***** ***** (Investment Bank),

- en Grèce: aux établissements Eteba (Banque nationale d'investissement pour le développement industriel) et ******* ********** (Banque d'investissement),


w