Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bilateral Development Cooperation Division
Bilateral Development Cooperation Division
Co-operative
Co-operative credit institution
Cooperative credit society
ICD
Institutional Cooperation Division
Institutional conciliation
Institutional cooperation
Interinstitutional cooperation
Multilateral Development Cooperation Division
Parke-Davis Research Institute
Sector for Bilateral Development Cooperation

Traduction de «institutional cooperation division » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Institutional Cooperation Division [ ICD | Institutional Cooperation and Development Services Division ]

Direction de la coopération institutionnelle [ DCI | Direction de la coopération institutionnelle et des services au développement ]


Social Cooperation and Institutional Development Division

Division Coopération sociale et Développement institutionnel


institutional cooperation [ institutional conciliation | interinstitutional cooperation ]

coopération institutionnelle [ concertation institutionnelle | coopération interinstitutionnelle ]


Bilateral Development Cooperation Division (1) | Sector for Bilateral Development Cooperation (2)

Domaine Coopération bilatérale au développement


Political Development and Multilateral Cooperation Division (1) | Sector for Development Policy and Multilateral Cooperation (2)

Domaine Politique de développement et coopération multilatérale


Multilateral Development Cooperation Division

Division de la Coopération multilatérale au développement


Bilateral Development Cooperation Division

Division de la Coopération bilatérale au développement


co-operative [ co-operative credit institution | cooperative credit society ]

coopérative [ institution coopérative de crédit | institution coopérative | coopérative de crédit ]


Parke-Davis Research Institute, a division of Warner-Lambert Canada Inc. [ Parke-Davis Research Institute ]

Parke-Davis Research Institute, a division of Warner-Lambert Canada Inc. [ Parke-Davis Research Institute ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Program of Ontario: Gary Cooper, Executive Director; From the Canadian Institute for Health Information: Daria Parsons, Manager, Clinical Data Services; From The Mutual Group: Robert Astley, President and Chief Executive Officer; Anne Côté-Kennedy, Director, Communications for the Canadian Customer Business Unit; From the University of Western Ontario: Dr. Bhagirath Singh, Professor and Chair; From Health Canada: Sandra St. Germain, Chief, Canada Health Act, Compliance and Administration, Health Insurance Division and Chair, Coordina ...[+++]

De la " Canadian Institute for Health Information " : Daria Parsons, gestionnaire, Services de données cliniques. Du Groupe La Mutuelle : Robert Astley, président et directeur général; Anne Côté-Kennedy, directrice générale, Communications, Unité du marché canadien.


One of my concerns is that AECL's commercial division and the division for isotopes, etc., worked hand in hand with a lot of institutional cooperation and compatibility.

L’une de mes préoccupations, c’est que la division commerciale d’EACL et la division des isotopes, travaillaient main dans la main, avec une grande collaboration et compatibilité institutionnelles.


3. Notes the progress made by the Member States and the Commission in the context of the EU policy cycle on organised and serious international crime with a view to implementing the general strategic objectives through actions based on intergovernmental cooperation at operational level; believes, however, that a clear division of tasks between EU and national levels is necessary, that Parliament needs to be part of the process as regards policy guidance, implementation and evaluation of results, and that an in-depth assessment of the ...[+++]

3. prend acte des progrès accomplis par les États membres et la Commission dans le contexte du cycle politique de l'UE sur la grande criminalité internationale organisée, en vue de mettre en œuvre les objectifs stratégiques généraux par des actions basées sur la coopération intergouvernementale au niveau opérationnel; estime cependant qu'une répartition claire des tâches entre le niveau de l'Union et le niveau national est indispensable, que le Parlement doit être impliqué dans le processus d'élaboration des politiques, leur mise en ...[+++]


Last but not least, I would like to assure you that, as the development of a comprehensive European investment policy is now a joint responsibility of all the institutions, the Commission will stand ready to cooperate with Parliament and the Council while respecting the division of competences among all the institutions involved.

Dernier point, mais non des moindres, je veux vous assurer que, dans la mesure où l’élaboration d’une politique européenne globale en matière d’investissements relève désormais de la responsabilité conjointe de toutes les institutions, la Commission sera prête à coopérer avec le Parlement et le Conseil tout en respectant la répartition des compétences entre toutes les institutions concernées.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. Believes that the implementation of the Lisbon Treaty is an opportunity to revise the institutional architecture of the European Commission and improve the division of competences between its Directorate General for Development (DG DEV) and its Directorate General for External Relations (DG RELEX), aimed at increasing efficiency and coherence, namely by making DG DEV responsible for all development cooperation policies and progra ...[+++]

7. est convaincu que la mise en œuvre du traité de Lisbonne offre une possibilité de revoir l'architecture institutionnelle de la Commission et d'améliorer la délimitation des compétences entre sa direction générale du développement (DG DEV) et sa direction générale des relations extérieures (DG RELEX), en vue d'améliorer l'efficacité et la cohérence en rendant la DG DEV responsable de tous les programmes et les politiques de coopération au développement da ...[+++]


1. Welcomes the fact that Article 208(1) of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU) stipulates that the 'Union's development cooperation policy and that of the Member States complement and reinforce each other' as opposed to the current Article 177(1) of the Treaty establishing the European Community, which refers to 'Community policy in the sphere of development cooperation, which shall be complementary to the policies pursued by the Member States'; stresses that this gives the Union a greater degree of initiative in policy setting which should lead to better donor coordination and ...[+++]

1. se félicite de ce que l'article 208, paragraphe 1, du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne (TFUE) dispose que "la politique de coopération au développement de l'Union et celles des États membres se complètent et se renforcent mutuellement" contrairement à l'actuel article 177, paragraphe 1, du traité instituant la Communauté européenne, selon lequel "la politique de la Communauté dans le domaine de la coopération au développement, qui est complémentaire de celles qui sont menées par les États membres [...]"; souligne que l'Union se voit, de ce fait, conférer un degré d'initiative accru pour la ...[+++]


The WTO Secretariat has been providing technical assistance since its creation, and has this summer created a Technical Cooperation Division and the WTO Training Institute, to be better equipped to deal with the increased demand for technical assistance from its members.

Le secrétariat de l'OMC fournit une assistance technique depuis sa création. L'été dernier, il a mis en place une division de la coopération technique ainsi que l'institut de formation de l'OMC afin d'être mieux à même de répondre à la demande accrue d'assistance technique émanant de ces membres.


We must discuss how the Charter can bind the institutions together without coming into conflict with the constitutions and the European Court of Human Rights; how a division of the Treaty into two parts will not simply make it less likely that there will be referendums in the event of Treaty changes; how more than thirty forms of decision can be reduced to three clear forms of decision; how we are to formulate a right of veto on crucial issues without paralysing the whole process; how the national parliaments are to be associated ...[+++]

Il y a plusieurs points que nous devrons discuter : Comment la Charte sera-t-elle capable d’unir les institutions sans s’opposer aux constitutions nationales et à la Cour des droits de l’homme ? Comment une division du traité en deux parties n’empêchera-t-elle pas la tenue de référendums en cas de modifications ? Comment plus d’une trentaine de formes décisionnelles pourront-elles être réduites à seulement trois formes claires et précises ? Comment un droit de veto pourra-t-il être formulé pour des questions capitales sans paralyser l ...[+++]


Division 3 of Part 3 of Bill C-4 would amend the Bank Act, the Trust and Loan Companies Act, the Insurance Companies Act and the Cooperative Credit Associations Act to clarify that federally regulated financial institutions would be prohibited from indirectly acquiring a foreign financial institution.

La section 3 de la partie 3 du projet de loi C-4 aurait pour effet de modifier la Loi sur les banques, la Loi sur les sociétés de fiducie et de prêt, la Loi sur les sociétés d’assurances et la Loi sur les associations coopératives de crédit afin de préciser que les institutions financières sous réglementation fédérale n’ont pas le droit d’acquérir indirectement des institutions financières étrangères.


Division 3 of Part 3 of Bill C-4 would amend the Bank Act, the Trust and Loan Companies Act, the Insurance Companies Act and the Cooperative Credit Associations Act to clarify that federally regulated financial institutions would be prohibited from indirectly acquiring a foreign financial institution.

La section 3 de la partie 3 du projet de loi C-4 aurait pour effet de modifier la Loi sur les banques, la Loi sur les sociétés de fiducie et de prêt, la Loi sur les sociétés d'assurances et la Loi sur les associations coopératives de crédit afin de préciser que les institutions financières sous réglementation fédérale n'ont pas le droit d'acquérir indirectement des institutions financières étrangères.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'institutional cooperation division' ->

Date index: 2022-09-03
w