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Inter-country comparison
Inter-country programming
Inter-firm comparison
Inter-island country trade
Inter-laboratory comparisons
Inter-zonal trade
Intercountry comparability
Trade by group of countries

Translation of "inter-country comparison " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
intercountry comparability | inter-country comparison

comparaison d'un pays à l'autre | comparaison linéaire de pays


inter-laboratory comparisons

campagnes d'intercomparaison (entre laboratoires)


Special Meeting for the Consideration of Country and Inter-country Programmes and Projects

Réunion extraordinaire sur la programmation par pays et la multinationale




Taxation and Economic Performance: a Cross-Country Comparison and Model Sensitivity Analysis

Taxation and Economic Performance: a Cross-Country Comparison and Model Sensitivity Analysis




trade by group of countries [ inter-zonal trade ]

échange par groupe de pays [ commerce interzone ]


inter-island country trade

commerce entre les pays insulaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Baldwin: As I said before, the data is primarily used for the inter-country comparisons that analysts both here and elsewhere make in terms of trying to evaluate Canada's economic performance.

M. Baldwin : Comme je l'ai dit, les données sont principalement utilisées à des fins de comparaisons entre les pays, par les analystes d'ici et d'ailleurs, pour essayer d'évaluer le rendement économique du Canada.


15. Points out that, despite high unemployment rates in some Member States and unfilled job vacancies in others, intra-EU labour mobility remains low (EU 27: 0,29 %), as a result inter alia of existing barriers, and by international comparison, being almost 10 times lower than that of the United States and 5 times lower than in Australia; draws attention to the seven million EU citizens living or working, as of 2013, in a Member State other than their country of citizenship; recalls also that there are currently two million unfilled ...[+++]

15. fait observer qu'en dépit du taux de chômage élevé dans certains États membres et du nombre important d'emplois vacants dans d'autres, la mobilité de la main-d'œuvre au sein de l'Union reste faible (0,29 % pour l'UE 27), entravée, notamment, par des obstacles à la mobilité qui, comparativement, est presque 10 fois moins importante qu'aux États-Unis et 5 fois moins qu'en Australie; attire l'attention sur le fait qu'en 2013, 7 millions de citoyens européens vivaient ou travaillaient dans un État membre autre que celui dont ils ont la nationalité; rappelle également que 2 millions d'emplois ne sont pas pourvus dans l'Union européenne ...[+++]


17. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

17. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faible revenu; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de productiv ...[+++]


49. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

49. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faibles revenus; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de product ...[+++]


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51. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

51. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faibles revenus; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de product ...[+++]


In addition, financing should also be available to bodies other than the body recognised under this Regulation for other activities in the field of conformity assessment, metrology, accreditation and market surveillance, such as the drawing-up and updating of guidelines, inter-comparison activities linked to the operation of safeguard clauses, preliminary or ancillary activities in connection with the implementation of Community legislation in those areas and programmes of technical assistance and cooperation with third countries as well as the enhancement of policies in those areas at Community and international lev ...[+++]

En outre, un financement devrait pouvoir être accordé à des organismes autres que l'organisme reconnu en vertu du présent règlement pour l'exercice d'autres activités dans le domaine de l'évaluation de la conformité, de la métrologie, de l'accréditation et de la surveillance du marché, telles que la rédaction et l'actualisation d'orientations, des activités d'intercomparaison liées à la mise en œuvre de clauses de sauvegarde, des activités préparatoires et accessoires liées à la mise en œuvre de la législation communautaire dans ces domaines, des programmes d'assistance technique et de coopération avec les pays tiers, ainsi que le renfor ...[+++]


7. Points out that there has been no thorough evaluation of EU measures either by the Member States or the Commission and believes that this deficiency should be reviewed urgently; calls on the Commission to undertake a rigorous and detailed evaluation of existing support measures for young farmers and to submit the relevant report next year; points out in this respect that the Committee on Agriculture and Rural Development of the European Parliament proposed increasing the budget line for the year 2001 in order to provide funds that could partly be used for an evaluation and inter-country comparison; stresses the urgency of this in v ...[+++]

7. souligne que ni les États membres, ni la Commission n'ont procédé à une évaluation exhaustive des mesures prises par l'Union européenne, et estime que cette carence doit être comblée sans retard; invite la Commission à procéder à une évaluation rigoureuse et approfondie des mesures en cours d'aide aux jeunes agriculteurs, et à présenter son rapport à ce sujet au cours de l'année à venir; observe à cet égard que la commission de l'agriculture et du développement rural du Parlement européen a proposé une majoration de la ligne budgétaire pour l'exercice 2001 en vue de dégager des crédits susceptibles de servir en partie à une évaluation et une comparaison entre les ...[+++]


We might want to support the Inter-American Development Bank, but we might want to put in conditions about our funding for particular member countries where we know that's not effective, because on a bilateral basis, by comparison, when Canada renewed its aid program to El Salvador in 1986—a very contentious issue—the Government of Canada, because it was bilateral aid, was able to come to an NGO—it happened to be us, and many didn't agree with the position we took—and was able to bypass government by having us implement all of Canada's aid for a 10-year period, to try to avoid getting caught between the conflicting parties in the middle ...[+++]

On voudrait peut-être soutenir la Banque interaméricaine de développement, mais en imposant des conditions au sujet du financement en ce qui concerne certains pays membres dont l'on connaît le manque d'efficacité, parce qu'en ce qui concerne l'aide bilatérale, par comparaison quand le Canada a renouvelé son programme d'aide au Salvador en 1986—, une question très litigieuse—vu qu'il s'agissait d'aide bilatérale le gouvernement canadien a pu s'adresser à une organisation non gouvernementale, la nôtre notamment, et beaucoup n'ont pas partagé l'attitude que nous avons adoptée alors—et a réussi à court- circuiter le gouvernement en nous char ...[+++]




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Date index: 2021-10-27
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