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I-ETS
IS-54
Interim European telecommunication standard
Interim Physical Security Standards
Interim review
Interim review engagement
Interim review report
Interim standard
Interim standard number 54
Interim standards
Report on a review of interim financial information
Report on a review of interim financial statements
Review of interim financial information
Review of interim financial statements
Review report on interim financial information
Review report on interim financial statements

Translation of "interim standard " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
interim standard number 54 | IS-54 [Abbr.]

numéro 54 - norme provisoire




Interim Standard Operating Procedure for Removing a Document Posted on the TPP Web Site

Mode opératoire normalisé provisoire pour le retrait d'un document affiché sur le site Web du PPT




informal working group on the establishment of the Interim Standards Setting Committee

groupe de travail informel sur le Comité intérimaire pour la fixation des normes phytosanitaires


Interim Physical Security Standards: Operating Directives and Guidelines [ Interim Physical Security Standards ]

Normes provisoires sur la sécurité matérielle - Directives et lignes directrices d'utilisation [ Normes provisoires sur la sécurité matérielle ]


interim European telecommunication standard | I-ETS [Abbr.]

norme européenne de télécommunications provisoire


interim review report | report on a review of interim financial information | report on a review of interim financial statements | review report on interim financial information | review report on interim financial statements

rapport sur l'examen des états financiers intermédiaires | rapport sur l'examen limité des états financiers intermédiaires | rapport sur l'examen limité des comptes intermédiaires | rapport d'examen intermédiaire | rapport de mission d'examen intermédiaire


interim review | interim review engagement | review of interim financial information | review of interim financial statements

examen des états financiers intermédiaires | mission d'examen intermédiaire | examen limité des états financiers intermédiaires | examen limité des comptes intermédiaires | examen intermédiaire


Malnutrition of mild degree (Gomez: 75% to less than 90% of standard weight)

dénutrition légère (entre 75 et 90% du poids idéal)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Innovations introduced in this area in the new period include: the common Structural Funds financial database SFC, the linking of interim payments to submission of annual reports, better forecasting of payment claims, coding of projects according to a standard classification, reporting of financial corrections and recoveries, and access to detailed project information for analysis before audits.

Les innovations introduites dans ce domaine au cours de la nouvelle période comprennent: la base de données SFC des Fonds structurels, la liaison entre les paiements intermédiaires et la présentation des rapports annuels, une meilleure prévision des demandes de paiement, l'encodage des projets selon une classification type, la communication des corrections financières et des recouvrements et l'accès à des informations détaillées sur les projets aux fins de procéder à une analyse avant les audits.


8. Stresses once again the importance of the contribution of civil society and the free media to building deep and sustainable democracy in Egypt; is concerned at the attacks against free media, and calls on the Egyptian interim authorities to implement Article 65 of the new constitution, which states that ‘all individuals have the right to express their opinion through speech, writing, imagery, or any other means of expression and publication’; calls on the interim government to guarantee that domestic and international civil society organisations and journalists can operate freely, without government interference, in the country; ca ...[+++]

8. souligne une nouvelle fois l'importance de la contribution de la société civile et des médias libres à l'instauration en Égypte d'une démocratie solide et durable; s'inquiète des attaques visant les médias libres et invite les autorités provisoires égyptiennes à mettre en œuvre l'article 65 de la nouvelle constitution, qui dispose que tout individu a le droit d'exprimer son opinion sous forme orale ou écrite, par des illustrations ou par tout autre moyen d'expression ou de publication; prie le gouvernement provisoire de veiller à ce que les organisations nationales ou internationales de la société civile et les journalistes puissent ...[+++]


23. Stresses that an increasing number of journalists find themselves employed under precarious conditions, lacking the social guarantees that are usual on the job market, and calls for the improvement of the working conditions of media professionals; emphasises that Member States must ensure that journalists’ working conditions comply with the provisions of the European Social Charter; stresses the importance of collective contracts for journalists and of trade union representation of journalists’ collectives, which must be permitted for all employees, even if they are members of a small group, work in small companies or have non-standard forms of contract, such as temporary or interim ...[+++]

23. souligne que de plus en plus de journalistes se trouvent dans des situations d'emploi précaire, privés des protections sociales typiques du marché de l'emploi, et réclame l'amélioration des conditions de travail des professionnels des médias; souligne que les États membres doivent assurer, au moment de fixer les conditions de travail des journalistes, que les dispositions de la Charte sociale européenne sont respectées; souligne l'importance des conventions collectives des journalistes et de la représentation syndicale dans les associations de journalistes, laquelle doit être accessible pour tous les travailleurs, même si ceux-ci font partie de groupes minoritaires, s'ils travaillent dans des petites sociétés ou selon des conditions d ...[+++]


41. Calls for the European standardisation organisations and the Commission to investigate all systems potentially capable of speeding up the process of standards development, while ensuring the proper involvement of all relevant stakeholders, such as the introduction of a fast-track procedure or the possibility for the Commission of publishing references to existing European or ISO standards developed outside a Commission mandate, if such standards are deemed to provide a high level of consumer protection or to address a specific risk, as an interim measure u ...[+++]

41. invite les organismes de normalisation européens et la Commission à examiner tous les systèmes permettant potentiellement d'accélérer le processus d'élaboration de normes tout en garantissant la participation appropriée de toutes les parties prenantes concernées, tels que l'introduction d'une procédure accélérée ou la possibilité pour la Commission de publier les références des normes européennes ou ISO existantes ayant été élaborées hors du cadre d'un mandat de la Commission, si l'on considère que ces normes offrent un niveau de protection élevé ou, à titre provisoire, traitent un risque spécifique jusqu'à ce qu'une solution permane ...[+++]


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41. Calls for the European standardisation organisations and the Commission to investigate all systems potentially capable of speeding up the process of standards development, while ensuring the proper involvement of all relevant stakeholders, such as the introduction of a fast-track procedure or the possibility for the Commission of publishing references to existing European or ISO standards developed outside a Commission mandate, if such standards are deemed to provide a high level of consumer protection or to address a specific risk, as an interim measure u ...[+++]

41. invite les organismes de normalisation européens et la Commission à examiner tous les systèmes permettant potentiellement d'accélérer le processus d'élaboration de normes tout en garantissant la participation appropriée de toutes les parties prenantes concernées, tels que l'introduction d'une procédure accélérée ou la possibilité pour la Commission de publier les références des normes européennes ou ISO existantes ayant été élaborées hors du cadre d'un mandat de la Commission, si l'on considère que ces normes offrent un niveau de protection élevé ou, à titre provisoire, traitent un risque spécifique jusqu'à ce qu'une solution permane ...[+++]


According to the 2004 joint interim report of the Council and the Commission to the European Council on the Education and Training 2010 Work Programme , the CQAF for the VET (as part of the follow-up to the Copenhagen Declaration) and the development of ‘an agreed set of standards, procedures and guidelines on quality assurance’ (in conjunction with the Bologna process and as part of the work programme on the objectives of education and training systems) should be top priorities for Europe.

Le rapport intermédiaire conjoint de 2004 du Conseil et de la Commission au Conseil européen concernant le programme de travail «Éducation formation 2010» indique que le CCAQ, dans le domaine de l'EFP (dans le cadre du suivi de la déclaration de Copenhague), et le développement d'une «série de références, de procédures et de lignes d'orientation pour la garantie de la qualité» (en liaison avec le processus de Bologne et dans le cadre du programme de travail concernant les objectifs des systèmes d'éducation et de formation) devraient être des priorités de tout premier rang pour l'Europe.


4. Objection grounds for waste shipments destined for recovery, such as: lower treatments standards, national capacity, proximity principle, self-sufficiency principle, waste management plan, calorific value, hazardous substances, interim operations, mixed municipal waste, national recovery standards in case of lack of EU recovery standards

4. Motifs justifiant les objections aux transferts de déchets destinés à être valorisés: normes de traitement moins élevées, capacités nationales, principe de proximité, principe d'autosuffisance, plans de gestion des déchets, pouvoir calorifique, substances dangereuses, opérations intermédiaires, déchets municipaux en mélange, normes nationales de valorisation en cas d'absence de normes communautaires en la matière.


statements made by the persons responsible within the issuer, whose names and functions shall be clearly indicated, to the effect that, to the best of their knowledge, the condensed set of financial statements which has been prepared in accordance with the applicable set of accounting standards gives a true and fair view of the assets, liabilities, financial position and profit or loss of the issuer, or the undertakings included in the consolidation as a whole as required under paragraph 3, and that the interim management report inclu ...[+++]

des déclarations des personnes responsables au sein de l'émetteur, clairement identifiées par leurs noms et fonctions, certifiant que, à leur connaissance, le jeu d'états financiers résumés établi conformément au corps de normes comptables applicable donne une image fidèle et honnête des éléments d'actif et de passif, de la situation financière et des profits ou pertes de l'émetteur, ou de l'ensemble des entreprises comprises dans la consolidation comme l'exige le paragraphe 3, et que le rapport de gestion intermédiaire comporte un tableau fidèle des informations exigées en vertu du paragraphe 4.


(c)statements made by the persons responsible within the issuer, whose names and functions shall be clearly indicated, to the effect that, to the best of their knowledge, the condensed set of financial statements which has been prepared in accordance with the applicable set of accounting standards gives a true and fair view of the assets, liabilities, financial position and profit or loss of the issuer, or the undertakings included in the consolidation as a whole as required under paragraph 3, and that the interim management report in ...[+++]

c)des déclarations des personnes responsables au sein de l'émetteur, clairement identifiées par leurs noms et fonctions, certifiant que, à leur connaissance, le jeu d'états financiers résumés établi conformément au corps de normes comptables applicable donne une image fidèle et honnête des éléments d'actif et de passif, de la situation financière et des profits ou pertes de l'émetteur, ou de l'ensemble des entreprises comprises dans la consolidation comme l'exige le paragraphe 3, et que le rapport de gestion intermédiaire comporte un tableau fidèle des informations exigées en vertu du paragraphe 4.


3. Where the issuer is required to prepare consolidated accounts, the condensed set of financial statements shall be prepared in accordance with the international accounting standard applicable to the interim financial reporting adopted pursuant to the procedure provided for under Article 6 of Regulation (EC) No 1606/2002.

3. Lorsque l'émetteur doit établir des comptes consolidés, le jeu d'états financiers résumés est élaboré conformément à la norme comptable internationale applicable à l'information financière intermédiaire adoptée conformément à la procédure prévue à l'article 6 du règlement (CE) no 1606/2002.




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'interim standard' ->

Date index: 2023-10-24
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