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AMS
Air mail
Air mail service
Air mail services division
Airmail
BDL
General list of air mail services
Internal air mail services
International air mail
Non-scheduled international air service

Translation of "internal air mail services " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
internal air mail services

services aéropostaux intérieurs


internal air mail services

services aéropostaux intérieurs


air mail services division

service du transport des dépêches par air


general list of air mail services

liste générale des services aéropostaux




air mail service [ AMS | airmail | air mail ]

poste aérienne [ service postal aérien | service aéropostal | aéroposte ]


general list of air mail services

liste générale des services aéropostaux


non-scheduled international air service

transport aérien international non régulier


duty service of the air traffic and international relations [ BDL ]

service de piquet de la division du trafic aérien et des relations internationales [ BDL ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Air Liberalization including – the impact on Canadian carriers, new foreign ownership limits, cabotage, cargo services, air services with the United States, charter services and, international air services;

la libéralisation du transport aérien, notamment les répercussions sur les entreprises de transport aérien canadiennes, les nouvelles limites à la participation étrangère, le cabotage, les services de fret, les services de transport aérien avec les États-Unis, les services d’affrètement et les services de transport aérien internationaux;


1. This Regulation lays down the measures to improve the overall performance of air navigation services and network functions for general air traffic within the International Civil Aviation Organization (ICAO) European (EUR) and Africa (AFI) regions where Member States are responsible for the provision of air navigation services with a view to meeting the requirements of all airspace users.

1. Le présent règlement définit les mesures pour améliorer les performances globales des services de navigation aérienne et des fonctions de réseau pour la circulation aérienne générale dans les régions EUR (Europe) et AFI (Afrique) de l’OACI (Organisation de l’aviation civile internationale) où des États membres sont responsables de la fourniture des services de navigation aérienne, en vue de répondre aux besoins de tous les usagers de l’espace aérien.


By reserving transport rights for national carriers (“nationality clauses”), these agreements hinder freedom of competition for the provision of international air transport services between the European Union and third countries to the detriment of the airline industry and users.

En réservant des droits de trafic à des transporteurs nationaux (« clauses de nationalité »), ces accords entravent la libre concurrence dans la prestation de services internationaux de transport aérien entre l’Union européenne et les pays tiers, au détriment de l’industrie aérienne et des usagers.


However, there is no time for complacency to face the challenges of continued growth and of global competition. The internal market needs to be broadened to improve the performance of all segments of the aviation industry such as airport and air navigation services. The benefits from the internal market should also be extended to external aviation relations. Air transport needs strong infrastructures both in the air and on the ground. The on-going creation of the single sky should further increase the efficiency of EU air transport; ...[+++]

Toutefois, face aux défis de la croissance permanente et de la concurrence mondiale, il faut se garder d’un excès de confiance. Le marché intérieur a besoin d’être agrandi afin d’améliorer les performances de tous les segments du secteur d’activité, tels que les services aéroportuaires et les services de navigation aérienne. Les apports positifs du marché intérieur devraient aussi être étendus aux liaisons aériennes avec l’extérieur. Le transport aérien a besoin d’infrastructures solides, aussi bien au sol que pour le segment aérien. ...[+++]


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A provider of air traffic services shall be able to demonstrate that its working methods and operating procedures are compliant with the standards in the following annexes to the Convention on International Civil Aviation as far as they are relevant for the provision of air traffic services in the airspace concerned:

Le prestataire de services de la circulation aérienne doit pouvoir démontrer que ses méthodes de travail et ses procédures opérationnelles sont conformes aux normes des annexes suivantes de la convention relative à l'aviation civile internationale dans la mesure où elles sont pertinentes pour la fourniture de services de la circulation aérienne dans l’espace aérien concerné:


(d) air transport services, including domestic and international air transportation services, whether scheduled or non-scheduled, and services directly related to the exercise of traffic rights, other than:

d) des services de transport aérien, y compris les services de transport aérien intérieur et international, réguliers ou non, et les services directement liés à l'exercice de droits de trafic autres que:


3. When providing a bundle of services, air navigation service providers shall, in their internal accounting, identify the relevant costs and income for air navigation services, broken down in accordance with Eurocontrol's principles for establishing the cost-base for route facility charges and the calculation of unit rates and, where appropriate, shall keep consolidated accounts for other, non-air-navigation services, as they would be required to do if the services in question were provided by separate undertakings.

3. Lorsqu'ils offrent un ensemble de services, les prestataires de services de navigation aérienne déterminent, dans leur comptabilité interne, les coûts et les revenus correspondant aux services de navigation aérienne, ventilés conformément aux principes d'Eurocontrol concernant l'établissement de l'assiette des redevances pour services de navigation aérienne de route et le calcul des taux unitaires et, le cas échéant, tiennent des comptes consolidés pour les autres services qui ne se rapportent pas à la navigation aérienne, comme ils seraient te ...[+++]


The role of government regarding international scheduled services: In addition to its responsibilities for the safety of international air services, the government has the responsibility for developing policy, for negotiating and implementing our bilateral air agreements, and, as I mentioned earlier, allocating international routes for Canadian carriers.

Le rôle du gouvernement en matière de services aériens internationaux réguliers: outre ses responsabilités face à la sécurité des services aériens internationaux, le gouvernement est responsable d'élaborer la politique, de négocier et de mettre en application des accords bilatéraux relatifs aux services aériens et je le répète, d'attribuer les routes internationales aux transporteurs canadiens.


The committee considered SOR/95-443 - Directions to the National Transportation Agency (Scheduled Air Passenger Services between Canada and the United States); SOR/95-501 - Order Approving the Issuing of the Directions to the National Transportation Agency (Non-scheduled International Air Passenger Services); and SOR/95-502 - Directions to the National Transportation Agency (Non-scheduled International Air Passenger Services).

Le comité examine le DORS/95-443 - Directives à l'intention de l'Office national des transports (service aérien régulier pour le transport de passagers entre le Canada et les États-Unis); le DORS/95-501 - Décret approuvant les Directives à l'intention de l'Office national des transports (service international à la demande pour le transport aérien de passagers); et le DORS/95-502 - Directives à l'intention de l'Office national des transports (service international à la dema ...[+++]


SOR/95-443 - DIRECTIONS TO THE NATIONAL TRANSPORTATION AGENCY (SCHEDULED AIR PASSENGER SERVICES BETWEEN CANADA AND THE UNITED STATES) SOR/95-501 - ORDER APPROVING THE ISSUING OF THE DIRECTIONS TO THE NATIONAL TRANSPORTATION AGENCY (NON-SCHEDULED INTERNATIONAL AIR PASSENGER SERVICES) SOR/95-502 - DIRECTIONS TO THE NATIONAL TRANSPORTATION AGENCY (NON-SCHEDULED INTERNATIONAL AIR PASSENGER SERVICES) Ms Jodoin-Rasmussen: Mr. Chairman, as indicated in the correspondence, it remains for the department to ensure that the instruments that are listed here, I believe, are deleted from the consolidated index of statutory instruments.

DORS/95-443 - DIRECTIVES À L'INTENTION DE L'OFFICE NATIONAL DES TRANSPORTS (SERVICE AÉRIEN RÉGULIER POUR LE TRANSPORT DE PASSAGERS ENTRE LE CANADA ET LES ÉTATS-UNIS) DORS/95-501 - DÉCRET APPROUVANT LES DIRECTIVES À L'INTENTION DE L'OFFICE NATIONAL DES TRANSPORTS (SERVICE INTERNATIONAL À LA DEMANDE POUR LE TRANSPORT AÉRIEN DE PASSAGERS) DORS/95-502 - DIRECTIVES À L'INTENTION DE L'OFFICE NATIONAL DES TRANSPORTS (SERVICE INTERNATIONAL À LA DEMANDE POUR LE TRANSPORT AÉRIEN DE PASSAGERS) Mme Jodoin-Rasmussen: Monsieur le président, comme l'indique la correspondance, il revient au ministère de faire en sorte que les textes susmentionnés soient radiés de l'index codifié des textes réglementaires. Nous pourrons ensuite clore le dossier.




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'internal air mail services' ->

Date index: 2023-01-29
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