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Analyse irregular migration
Irregular movement of people
Irregular movements
Irregular secondary flow
Irregular secondary movement
Nystagmus and other irregular eye movements
Scrutinise irregular migration
Secondary flow
Secondary movement
Secondary movements
Secondary or irregular dentine
Test irregular migration
Test irregular population movements
Working Group on Irregular Movements

Translation of "irregular secondary movement " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
irregular secondary movement | secondary movement

mouvement secondaire | mouvement secondaire de demandeurs d'asile | mouvement secondaire irrégulier


irregular movements | secondary movements

mouvements parasites | mouvements perturbateurs


scrutinise irregular migration | test irregular migration | analyse irregular migration | test irregular population movements

analyser la migration clandestine | analyser la migration irrégulière


irregular secondary flow | secondary flow

flux secondaire | flux secondaire irrégulier


Nystagmus and other irregular eye movements

Nystagmus et autres anomalies des mouvements oculaires


irregular movement of people

mouvement irrégulier de personnes


Secondary or irregular dentine

Dentine secondaire ou irrégulière


Working Group on Irregular Movements

Groupe de travail sur les déplacements irréguliers


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The risk analysis prepared by the Agency shall cover all aspects relevant to the European integrated border management, in particular border control, return, irregular secondary movements of third-country nationals within the Union, the prevention of cross-border crime including facilitation of irregular immigration, trafficking in human being and terrorism, as well as the situation in neighbouring third countries with a view to developing a pre-warning mechanism which analyses the migratory flows towards the Union.

L'analyse des risques préparée par l'Agence couvre tous les aspects pertinents pour la gestion européenne intégrée des frontières, en particulier le contrôle aux frontières, le retour, les mouvements secondaires irréguliers de ressortissants de pays tiers au sein de l'Union, la prévention de la criminalité transfrontalière, y compris la facilitation de l'immigration irrégulière, la traite des êtres humains et le terrorisme, ainsi que la situation dans les pays tiers voisins afin d'élaborer un mécanisme de pré-alerte qui analyse les flux migratoires vers l'Union.


Establishing a monitoring and risk analysis centre with the capacity to monitor migratory flows towards and within the European Union and to carry out risk analysis which is to be applied by Member States and which covers all aspects relevant to integrated border management, in particular, border control, return, irregular secondary movements of third-country nationals with the European Union, the prevention of cross-border crime including facilitation of irregular immigration, trafficking in human beings and terrorism, as well as the situation at neighbouring third countries with a view to developing a pre-warning mechanism which analys ...[+++]

Création d'un centre de surveillance et d'analyse des risques ayant pour mission de suivre les flux migratoires à destination et à l'intérieur de l'Union européenne et d'effectuer une analyse des risques qui doit être appliquée par les États membres et qui couvre tous les aspects pertinents d'une gestion intégrée des frontières, notamment le contrôle des frontières, le retour, les mouvements secondaires irréguliers de ressortissants de pays tiers au sein de l'Union européenne, la prévention de la criminalité transfrontière y compris la facilitation de l'immigration clandestine, la traite des êtres humains et le terrorisme ainsi que la si ...[+++]


The European Border and Coast Guard Agency should, based also on information provided by Member States, provide adequate information and intelligence covering all aspects relevant to European integrated border management, especially border control, return, irregular secondary movements of third-country nationals within the Union, prevention of cross-border crime including facilitation of irregular immigration, trafficking in human beings and terrorism, as well as the situation at neighbouring third countries, so as to allow for appropriate measures to be taken or to tackle identified threats and risks with a view to improving the integra ...[+++]

L'Agence européenne de garde-frontières et de garde-côtes devrait, sur la base également des informations fournies par les États membres, fournir des informations et des renseignements appropriés couvrant tous les aspects pertinents pour la gestion européenne intégrée des frontières, en particulier le contrôle aux frontières, le retour, les mouvements secondaires irréguliers de ressortissants de pays tiers au sein de l'Union, la prévention de la criminalité transfrontière y compris la facilitation de l'immigration irrégulière, la traite des êtres humains et le terrorisme, ainsi que la situation dans les pays tiers voisins, afin de permet ...[+++]


Preventing secondary movements within the EU: To ensure that the Dublin System is not disrupted by abuses and asylum shopping, the Commission could propose measures to discourage and sanction irregular secondary movements.

Empêcher les mouvements secondaires au sein de l’UE: pour veiller à ce que le système de Dublin ne soit pas perturbé par des abus et la course au droit d’asile, la Commission pourrait proposer des mesures visant à décourager et à sanctionner les mouvements secondaires irréguliers.


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9. Calls for an urgent review of the Dublin Regulation by establishing a permanent EU-wide legally binding system of distribution of asylum seekers between the Member States, based on fair, compulsory allocation, while taking into account the needs and preferences of asylum seekers themselves; suggests that a system under which asylum seekers could apply for asylum in a Member State where they already have family ties, community links or better employment prospects would significantly improve their integration prospects; considers also that such a system would significantly reduce irregular secondary movements within the EU and the nee ...[+++]

9. demande une révision urgente du règlement de Dublin par la mise en place, à l'échelle de l'Union, d'un système juridiquement contraignant permanent de répartition des demandeurs d'asile entre les États membres, fondé sur une répartition obligatoire équitable, tenant compte par ailleurs des besoins et des préférences des demandeurs d'asile eux-mêmes; suggère qu'un système qui permettrait aux demandeurs d'asile de demander l'asile dans un État membre où ils ont déjà des liens familiaux, des liens communautaires ou de meilleures perspectives d'emploi améliorerait considérablement leurs perspectives d'intégration; estime en outre qu'un tel système réduirait considérablement les mouvements secondaires ...[+++]


22. Takes note of the scheduled review of the functioning of the Dublin Regulation in 2016 and of the announcement of the Commissioner for Migration and Home Affairs that the Dublin system will be reviewed already this year; calls on the Commission to explore alternatives to the current Dublin system which would be fairer to both Member States and asylum seekers; suggests that a system under which asylum seekers could apply for asylum in a Member State where they already have family ties, community links or better employment prospects would significantly improve their integration prospects; in addition, such a system would significantly reduce irregular secondary movements within t ...[+++]

22. prend acte du réexamen programmé du fonctionnement du règlement de Dublin en 2016 et de l'annonce du commissaire chargé de la migration et des affaires intérieures selon laquelle le système de Dublin sera revu dès cette année; demande à la Commission d'étudier des alternatives au système actuel de Dublin, qui seraient plus équitables à la fois pour les États membres et les demandeurs d'asile; suggère qu'un système qui permettrait aux demandeurs d'asile de demander l'asile dans un État membre où ils ont déjà des liens familiaux, des liens communautaires ou de meilleures perspectives d'emploi améliorerait considérablement leurs perspectives d'intégration; en outre, un tel système réduirait considérablement les mouvements se ...[+++]


It leads to higher instances in crime and insecurity within camps, especially as assistance to the camp-based populations is withdrawn and prolonged exile without a viable foreseeable durable solution frequently leads to irregular secondary movements, so moving to urban centres or seeking a perilous journey to another area.

De plus, dans les camps, les crimes sont plus fréquents, et les réfugiés vivent davantage d'insécurité, surtout lorsqu'on cesse de venir en aide aux populations des camps. En outre, un exil prolongé sans qu'il n'y ait de solution durable envisageable donne souvent lieu à des déplacements secondaires irréguliers; par exemple, les réfugiés s'installent dans des centres urbains ou font un voyage périlleux vers un autre endroit.


A cooperative approach that provides for the development and application of consistent standards for protection, resettlement and repatriation of irregular migrants is essential if we are to remove the incentive for secondary movement through the region and undermine the people smuggler's business model.

Une approche commune prévoyant l'élaboration et l'application de normes uniformes de protection, de réinstallation et de rapatriement des immigrants illégaux est essentielle si nous souhaitons décourager le mouvement secondaire dans la région et ébranler le mode de fonctionnement des passeurs.


This might result in an unexpected and significant increase in secondary movements of third country nationals found to be irregularly staying in the territory of another Member State or States.

Une augmentation forte et inattendue des mouvements secondaires de ressortissants de pays tiers en situation irrégulière sur le territoire d'un ou de plusieurs autres États membres peut en résulter.


18. Participating Member States at the Seminar viewed the idea of an EU wide Resettlement Scheme, if strategically used as part of a comprehensive approach, as a potentially very useful policy tool enabling i) comprehensive solutions to refugee situations, in particular to those of a protracted nature, ii) the creation and enhancement of protection capacities of the regions of origin, and iii) an alternative to irregular secondary movements of those persons who cannot find effective protection in the country of first asylum, as well as the criminal activities linked to such movements.

18. Les États membres ayant participé au séminaire ont défendu l'idée selon laquelle un programme de réinstallation au niveau de l'UE, s'il était utilisé de façon stratégique dans le cadre d'une approche globale, constituerait potentiellement un instrument politique très utile permettant: i) de trouver des solutions globales aux situations de réfugiés, notamment lorsqu'elles sont prolongées, ii) de créer et de renforcer les capacités de protection des régions d'origine et iii) d'offrir une alternative aux mouvement secondaires irréguliers des personnes ne pouvant trouver une protection effective dans le pays de premier asile, ainsi qu'au ...[+++]




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'irregular secondary movement' ->

Date index: 2021-04-24
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