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Agreement of employment
Collective agreement
Collective bargaining agreement
Collective labour agreement
Contract for services
Contract for work and
Contract for work and labour
Contract of employment
Contract of lease and hire of services
Contract of service
Coordinate sub-contract labour
Employer-employee agreement
Employment contract
Forward labour management
Forward-looking labour market management
Forward-looking management of the labour market
Hiring contract
Labor agreement
Labor contract
Labor-management agreement
Labor-management contract
Labour agreement
Labour contract
Labour only contract
Labour supply contract
Labour-management contract
Lease and hire of services
Manage sub-contract labour
Manage sub-contract labourers
Managing sub-contract labourers
Obstructed labour due to generally contracted pelvis
Union agreement
Union contract
Work agreement
Work contract
Works contract

Translation of "labour-management contract " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
collective agreement [ collective labour agreement | collective bargaining agreement | labour agreement | labor agreement | labor-management agreement | labour-management contract | labor-management contract | union agreement | union contract ]

convention collective [ convention collective de travail | contrat collectif de travail ]


Atony of uterus Desultory labour Hypotonic uterine dysfunction NOS Irregular labour Poor contractions Uterine inertia NOS

Atonie de l'utérus Faibles contractions Hypotonie utérine SAI Inertie utérine SAI Travail irrégulier


contract for services | contract for work and labour | works contract

contrat de louage d'ouvrage | contrat d'ouvrage




labour only contract

marché de main-d'œuvre seulement


coordinate sub-contract labour | manage sub-contract labourers | manage sub-contract labour | managing sub-contract labourers

rer des sous-traitants


Contraction ring dystocia Dyscoordinate labour Hour-glass contraction of uterus Hypertonic uterine dysfunction Incoordinate uterine action Tetanic contractions Uterine dystocia NOS

Contractions:en sablier de l'utérus | non coordonnées de l'utérus | tétaniques | Dystocie (de) (par):anneau de contraction | utérus SAI | Hypertonie utérine Travail incoordonné


forward labour management | forward-looking labour market management | forward-looking management of the labour market

gestion prévisionnelle du marché du travail


Obstructed labour due to generally contracted pelvis

Dystocie due à un bassin généralement rétréci


contract of employment [ employment contract | contract of service | contract of lease and hire of services | lease and hire of services | labour contract | employer-employee agreement | hiring contract | agreement of employment | labor contract | work agreement | work contract | contract for work and ]

contrat de travail [ contrat individuel de travail | contrat de louage de services | contrat d'engagement | contrat d'embauchage | contrat d'emploi | louage de services | louage de service personnel | louage de services personnels | contrat de louage de service personnel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Where a third country has qualified management staff in its departments or entities with public-sector participation, the contracts may be performed directly by these departments or entities by direct labour.

2. Lorsqu’un État tiers dispose d’un personnel de gestion qualifié dans ses services ou dans des entités à participation publique, les marchés peuvent être exécutés directement par ces services ou entités en régie.


8. Asks the Member States and the Commission, in its policy guidance and CSRs, to ensure that the necessary flexibility that exists on the labour market does not adversely affect the high levels of social protection which are the hallmark of our social model, and that labour market reforms aim at promoting quality in work, improving social risk management, achieving progress in the inclusion of vulnerable groups in the labour market, reducing in-work poverty, reconciling work and family life, promoting gender equality, promoting health and safety at work, strengthening the rights of workers with atypical ...[+++]

8. demande aux États membres et à la Commission de veiller, dans ses orientations politiques et ses recommandations par pays (RPP), à ce que la nécessaire souplesse existant sur le marché du travail ne se répercute pas de manière négative sur les niveaux élevés de protection sociale qui caractérisent notre modèle social et que les réformes du marché du travail visent à promouvoir la qualité du travail, améliorer la gestion des risques sociaux, avancer sur la voie de l'inclusion des groupes vulnérables sur le marché de l'emploi, réduire la pauvreté au travail, réconcilier la vie professionnelle et familiale, promouvoir l'égalité entre les genres, promouvoir la santé et la sécurité au travail, renforcer les droits des travailleurs ...[+++]


48. Asks the Member States and the Commission, in its policy guidance and CSRs, to ensure that the necessary flexibility that exists on the labour market does not adversely affect the high levels of social protection which are the hallmark of our social model, and that labour market reforms aim at promoting quality in work, improving social risk management, achieving progress in the inclusion of vulnerable groups in the labour market, reducing in-work poverty, reconciling work and family life, promoting gender equality, promoting health and safety at work, strengthening the rights of workers with atypical ...[+++]

48. demande aux États membres et à la Commission, dans ses orientations politiques et ses recommandations par pays, de veiller à ce que la nécessaire souplesse existant sur le marché du travail ne se répercute pas de manière négative sur les niveaux élevés de protection sociale qui caractérisent notre modèle social et que les réformes du marché du travail visent à promouvoir la qualité du travail, améliorer la gestion des risques sociaux, avancer sur la voie de l'inclusion des groupes vulnérables sur le marché de l'emploi, réduire la pauvreté au travail, concilier la vie professionnelle et la vie familiale, promouvoir l'égalité entre les genres, promouvoir la santé et la sécurité au travail, renforcer les droits des travailleurs ...[+++]


48. Asks the Member States and the Commission, in its policy guidance and CSRs, to ensure that the necessary flexibility that is needed on the labour market is balanced with adequate levels of social protection which are characteristic of our socialmarket economy, and that labour market reforms aim at promoting high levels of employment quality in work, improving social risk management, achieving progress in the inclusion of vulnerable groups in the labour market, reducing in-work poverty, reconciling work and family life, promoting gender equality, promoting health and safety at work, strengthening the rights of workers with ...[+++]

48. demande aux États membres et à la Commission, dans ses orientations politiques et ses recommandations par pays, de veiller à ce que la nécessaire et indispensable souplesse sur le marché du travail ait pour contrepartie des niveaux suffisants de protection sociale, éléments distinctifs de notre économie sociale de marché, et à ce que les réformes du marché du travail visent à promouvoir des niveaux élevés d'emploi, améliorer la gestion des risques sociaux, avancer sur la voie de l'inclusion des groupes vulnérables sur le marché de l'emploi, réduire la pauvreté au travail, concilier la vie professionnelle et la vie familiale, promouvoir l'égalité entre les genres, promouvoir la santé et la sécurité au travail, renforcer les droits des travailleurs ...[+++]


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The provisions on remuneration should be without prejudice to the full exercise of fundamental rights guaranteed by Article 153(5) TFEU, general principles of national contract and labour law, Union and national law regarding shareholders' rights and involvement and the general responsibilities of the management bodies of the institution concerned, and the rights, where applicable, of the social partners to conclude and enforce collective agreements, in accordance with national law and customs.

Les dispositions relatives à la rémunération ne devraient pas porter préjudice au plein exercice des droits fondamentaux garantis par l'article 153, paragraphe 5, du traité sur le fonctionnement de l'union européenne, aux principes généraux du droit national des contrats et du droit national du travail, au droit national et de l'Union régissant les droits et la participation des actionnaires et aux compétences générales des organes de direction de l'établissement concerné ni, le cas échéant, au droit des partenaires sociaux de conclure et d'appliquer des conventions collectives, conformément au droit et aux usages nationaux.


2. Where a third country has qualified management staff in its departments or entities with public-sector participation, the contracts may be performed directly by these departments or entities by direct labour.

2. Lorsqu'un État tiers dispose d'un personnel de gestion qualifié dans ses services ou dans des entités à participation publique, les marchés peuvent être exécutés directement par ces services ou entités en régie.


34. Believes that, because of the economic and financial crisis, in some Member States companies are not managing to find on the labour market the forms of contract that would best enable them to meet their requirements in terms of the flexibility needed to respond to unpredictable fluctuations in market demand, cost containment and the protection of workers’ security ;

34. estime que, en raison de la crise économique et financière, les entreprises de certains États membres n'arrivent pas à trouver sur le marché du travail les formes contractuelles les plus aptes à satisfaire leurs exigences en termes de flexibilité pour répondre aux fluctuations imprévisibles de la demande du marché, de limitation des coûts et de protection de la sécurité des travailleurs;


34. Believes that, because of the economic and financial crisis, in some Member States companies are not managing to find on the labour market the forms of contract that would best enable them to meet their requirements in terms of the flexibility needed to respond to unpredictable fluctuations in market demand, cost containment and the protection of workers’ security ;

34. estime que, en raison de la crise économique et financière, les entreprises de certains États membres n'arrivent pas à trouver sur le marché du travail les formes contractuelles les plus aptes à satisfaire leurs exigences en termes de flexibilité pour répondre aux fluctuations imprévisibles de la demande du marché, de limitation des coûts et de protection de la sécurité des travailleurs;


The exercise of the right of an institution in one Member State to manage an occupational pension scheme contracted in another Member State should fully respect the provisions of the social and labour law in force in the host Member State insofar as it is relevant to occupational pensions, for example the definition and payment of retirement benefits and the conditions for transferability of pension rights.

Le droit pour une institution d'un État membre de gérer un régime de retraite professionnelle mis en place dans un autre État membre devrait être exercé dans le plein respect des dispositions du droit social et du droit du travail en vigueur dans l'État membre d'accueil, dans la mesure où il concerne les retraites professionnelles, par exemple la définition et le paiement des prestations de retraite et les conditions de transférabilité des droits à la retraite.


(37) The exercise of the right of an institution in one Member State to manage an occupational pension scheme contracted in another Member State should fully respect the provisions of the social and labour law in force in the host Member State insofar as it is relevant to occupational pensions, for example the definition and payment of retirement benefits and the conditions for transferability of pension rights.

(37) Le droit pour une institution d'un État membre de gérer un régime de retraite professionnelle mis en place dans un autre État membre devrait être exercé dans le plein respect des dispositions du droit social et du droit du travail en vigueur dans l'État membre d'accueil, dans la mesure où il concerne les retraites professionnelles, par exemple la définition et le paiement des prestations de retraite et les conditions de transférabilité des droits à la retraite.


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