Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cross-stream axis
Heading synchronizer and lateral path integrator
Lateral air-path axis
Lateral path
Lateral path integrator
Lateral view fiberscope
Lateral viewing fiberscope
Lateral viewing fibrescope
Lateral-viewing fiberscope
Lateral-viewing fibre-endoscope
Lateral-viewing fibrescope
Maintain the trails
Maintaining the paths
Off-road bicycle path
Off-road bike path
Off-road bike trail
Off-road cycle path
Off-street bicycle path
Off-street bike path
On-road bicycle path
On-road bike path
On-road bike trail
On-street bicycle path
On-street bike path
On-street bike trail
Path maintaining
Paths maintaining
Side viewing fiberscope
Side viewing fibrescope
Side-viewing fiberscope
Side-viewing fibrescope
Synchronizer integrator

Translation of "lateral path " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
lateral path integrator

intégrateur de trajectoire transversale


lateral path integrator

intégrateur de trajectoire transversale




heading synchronizer and lateral path integrator

synchroniseur intégrateur


heading synchronizer and lateral path integrator | synchronizer integrator

intégrateur synchroniseur


cross-stream axis [ lateral air-path axis ]

axe latéral aérodynamique


off-road bike path | off-road bicycle path | off-street bike path | off-street bicycle path | off-road bike trail | off-road cycle path

piste cyclable en site propre


lateral-viewing fiberscope | lateral viewing fiberscope | lateral-viewing fibrescope | lateral viewing fibrescope | lateral view fiberscope | side viewing fiberscope | side-viewing fiberscope | side viewing fibrescope | side-viewing fibrescope | lateral-viewing fibre-endoscope

fibroscope à vision latérale


on-road bike path | on-road bicycle path | on-street bike path | on-street bicycle path | on-road bike trail | on-street bike trail

piste cyclable sur rue | piste cyclable sur chaussée


path maintaining | paths maintaining | maintain the trails | maintaining the paths

entretenir des sentiers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
No later than 11 months before the working timetable comes into force, the infrastructure managers shall ensure that provisional international train paths have been established in cooperation with other relevant infrastructure managers.

Au plus tard onze mois avant l'entrée en vigueur de l'horaire de service, les gestionnaires de l'infrastructure établissent des sillons internationaux provisoires en coopération avec les autres gestionnaires de l'infrastructure pertinents.


These capacities are removed in advance from the timetabling process, with the result that other, later path requests cannot be satisfied.

Ces capacités sont retirées à l’avance du processus de programmation, avec pour résultat que d’autres demandes de sillons ultérieures ne peuvent être satisfaites.


4. No later than 11 months before the working timetable comes into force, the infrastructure managers shall ensure that provisional international train paths have been established in cooperation with other relevant infrastructure managers.

4. Au plus tard onze mois avant l'entrée en vigueur de l'horaire de service, les gestionnaires de l'infrastructure établissent des sillons internationaux provisoires en coopération avec les autres gestionnaires de l'infrastructure concernés.


16. Takes the view that occupational choices are still strongly gender-based and that this is a component adding to gender inequality; stresses that this has an impact both on female unemployment and poverty; stresses that such gender-based discrimination needs to be overcome; stresses that measures must be taken to present a comprehensive overview of possible educational and training paths and later career choices, for example with the help of equality advisers, and that an attempt must be made from an early age to interest and support girls, in particular, in MINT (Mathematics, Informatics, Natural sciences, and ...[+++]

16. est d'avis que les choix de métier continuent d'être fortement sexués et que c'est un élément qui aggrave l'inégalité des sexes; souligne qu'il a un effet en favorisant tant le chômage que la pauvreté des femmes; souligne que ces discriminations fondées sur le sexe doivent être éliminées; est d'avis que des mesures doivent être prises pour fournir aux jeunes une vue d'ensemble complète des parcours d'éducation et de formation possibles et des choix de carrière ultérieurs et qu'il importe d'intéresser et d'encourager le plus tôt possible les filles à l'apprentissage des métiers MINT (mathématiques, informatique, sciences naturelles ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
95. Stresses that measures must be taken to present a comprehensive overview of possible educational and training paths and later career choices, for example with the help of equality advisers, and that an attempt must be made from an early age to interest and support girls, in particular, in taking MINT (Mathematics, Informatics, Natural sciences, and Technology) subjects and in areas of strategic importance in professional development terms, and boys in teaching, caring and social professions;

95. est d'avis que des mesures doivent être prises pour fournir aux jeunes une vue d'ensemble complète des parcours d'éducation et de formation possibles et des choix de carrière ultérieurs et qu'il importe d'intéresser et d'encourager le plus tôt possible les filles à l'apprentissage des métiers MINT (mathématiques, informatique, sciences naturelles et technologie) et des domaines d'importance stratégique en termes de développement professionnel, et de même pour les garçons concernant les métiers pédagogiques, sanitaires et sociaux;


95. Stresses that measures must be taken to present a comprehensive overview of possible educational and training paths and later career choices, for example with the help of equality advisers, and that an attempt must be made from an early age to interest and support girls, in particular, in taking MINT (Mathematics, Informatics, Natural sciences, and Technology) subjects and in areas of strategic importance in professional development terms, and boys in teaching, caring and social professions;

95. est d'avis que des mesures doivent être prises pour fournir aux jeunes une vue d'ensemble complète des parcours d'éducation et de formation possibles et des choix de carrière ultérieurs et qu'il importe d'intéresser et d'encourager le plus tôt possible les filles à l'apprentissage des métiers MINT (mathématiques, informatique, sciences naturelles et technologie) et des domaines d'importance stratégique en termes de développement professionnel, et de même pour les garçons concernant les métiers pédagogiques, sanitaires et sociaux;


establish criteria and procedures providing for the creation and the use of adjustable lateral and vertical limits of the airspace required for accommodating diverse variations of flight paths and short-term changes of flights.

établir des critères et des procédures pour la création et l’utilisation de limites latérales et verticales ajustables de l’espace aérien requises pour tenir compte des variations possibles des trajectoires de vol et des changements de vol à court terme.


What is interesting is that my colleague was the first one on a path later followed by even the federal and provincial ministers.

Ce qu'il y a d'intéressant, c'est que mon collègue a été le précurseur d'une démarche que même les ministres responsables fédéral et provinciaux ont engagée.


4. No later than 11 months before the working timetable comes into force, the infrastructure managers shall ensure that provisional international train paths have been established in cooperation with other relevant allocation bodies as set out in Article 15.

4. Au plus tard onze mois avant l'entrée en vigueur de l'horaire de service, les gestionnaires de l'infrastructure établissent des sillons internationaux provisoires en coopération avec les autres organismes de répartition compétents visés à l'article 15.


Are the systems flexible enough, do they provide entry points at all stages from early childhood right through to later life, how easy is it to move from a qualification in one stream to a qualification in another, do all paths enable the learner to go forward into (say) higher education- Questions such as these can encourage or discourage individuals, each with their own circumstances and ambitions, to move forward within learning or to opt out or not to come back in.

Les systèmes sont-ils suffisamment souples - Fournissent-ils des points d'entrée aux personnes de tous âges, de la petite enfance à l'âge adulte - Passe-t-on facilement d'une filière à l'autre - Toutes les voies permettent-elles à l'apprenant de continuer ses études (par exemple) dans l'enseignement supérieur - Ces facteurs peuvent soit encourager les individus (dont chacun vit une situation particulière et nourrit des ambitions qui lui sont propres), soit les décourager de poursuivre leur éducation ou leur formation, d'abandonner celle-ci, ou de ne pas la reprendre.


w