Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult centre
Adult education centre
Adult school
Centre for vocational education and training
Continuing education centre
Independent learning
Independent study
International Federation of Cemea
Learner-based
Learner-based teaching
Learner-centered
Learner-centered education
Learner-centered instruction
Learner-centred
Learner-centred approach
Learner-centred education
Learner-centred instruction
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learner-oriented
Professional Education Service Centre
Pupil-centred approach
Pupil-centred teaching
Residential adult centre
Residential adult college
Vocational education centre
Vocational education training centre
Vocational training centre

Traduction de «learner-centred education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learner-centered education [ learner-centred education ]

éducation centrée sur l'apprenant [ éducation axée sur l'apprenant ]


independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


learner-centred instruction [ learner-centered instruction | learner-based teaching | pupil-centred teaching | pupil-centred approach | learner-centred approach ]

enseignement orienté apprenant [ enseignement axé sur l'élève | enseignement personnalisé ]


learner-oriented [ learner-centred | learner-centered | learner-based ]

orienté apprenant [ axé sur l'étudiant ]


learner-centred approach

approche axée sur l'apprenant


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes


vocational education training centre | vocational education centre | vocational training centre

centre de formation professionnelle


International Federation of Cemea | International Federation of the Training Centres for the Promotion of Progressive Education | International Federation of Training Centres for the Promotion of Progressive Education

Fédération internationale des Ceméa | Fédération internationale des centres d'entrainement aux méthodes d'éducation active | FICEMEA [Abbr.]


Professional Education Service Centre

Centre de prestations Formation professionnelle


centre for vocational education and training

centre de formation professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Open learning environments — such as public libraries, open adult education centres and open universities — can help collaboration between educational sectors, including for disadvantaged learners.

Des environnements éducatifs ouverts, comme des bibliothèques publiques, des centres d'éducation ouverts pour adultes et des universités ouvertes, peuvent aider les différents secteurs éducatifs à collaborer, y compris au bénéfice des apprenants défavorisés.


This would constitute a remarkable shift from teacher-centred education towards learner-centred teaching, where a teacher becomes more a facilitator of learning.

Cela constituerait une évolution remarquable où l’on passerait d’un enseignement centré sur l’enseignant à un enseignement axé sur l’apprenant, dans le cadre duquel le premier serait davantage un facilitateur de l’apprentissage du second.


Reducing early school leaving by supporting school-based strategies with an overall inclusive learner-centred vision of education and ‘second-chance’ opportunities, emphasising effective learning environments and pedagogies

Réduire le décrochage scolaire en soutenant des stratégies en milieu scolaire qui privilégient une approche globale et inclusive de l'éducation axée sur l'apprenant, en encourageant des solutions de «deuxième chance», et en favorisant des environnements d'apprentissage et des pédagogies efficaces.


41. Acknowledges that new technologies and OERs, in particular MOOCs, have made it possible for education and training institutions to reach thousands of learners in the Union, including in its outermost regions, and around the world; recognises that education and knowledge now travel easily across borders, which increases the potential for international cooperation and helps to promote European educational institutions as centres for innovation and the development of new technologies;

41. reconnaît que les nouvelles technologies et les REL (en particulier les MOOC) ont permis aux établissements d'enseignement et de formation d'atteindre des milliers d'apprenants dans l'Union, y compris dans les régions ultrapériphériques, et dans le monde; reconnaît que l'éducation et les connaissances franchissent à présent facilement les frontières, ce qui multiplie les possibilités de coopération internationale et contribue à la promotion des établissements européens d'enseignement en tant que centres d'innovation et de développement des technologies modernes;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Emphasises that OERs create opportunities for both individuals, such as teachers, students, pupils and learners of all ages, and educational and training institutions to teach and learn in innovative ways; calls on educational institutions to further assess the potential benefits of OERs in the respective educational systems and in view of possibly creating an organisational environment in which such innovation is welcomed, internalised, applied and promoted; calls, in this connection, on the Member States and regions, as part of smart specialisation strategies, to establish innovation and start-up centres of excellence which make f ...[+++]

3. souligne que les REL créent des possibilités d'enseigner et d'apprendre de manière innovante tant pour les individus - comme les enseignants, les étudiants, les élèves et les apprenants de tout âge -, que pour les établissements d'enseignement et de formation; invite les établissements d'enseignement à évaluer plus en détail les avantages potentiels des REL et leur intégration éventuelle dans leurs systèmes éducatifs respectifs en créant un environnement organisationnel dans lequel cette innovation est bien accueillie, intégrée, appliquée et encouragée; invite à cette fin les États membres et les régions, dans le cadre des stratégie ...[+++]


41. Acknowledges that new technologies and OERs, in particular MOOCs, have made it possible for education and training institutions to reach thousands of learners in the Union, including in its outermost regions, and around the world; recognises that education and knowledge now travel easily across borders, which increases the potential for international cooperation and helps to promote European educational institutions as centres for innovation and the development of new technologies;

41. reconnaît que les nouvelles technologies et les REL (en particulier les MOOC) ont permis aux établissements d'enseignement et de formation d'atteindre des milliers d'apprenants dans l'Union, y compris dans les régions ultrapériphériques, et dans le monde; reconnaît que l'éducation et les connaissances franchissent à présent facilement les frontières, ce qui multiplie les possibilités de coopération internationale et contribue à la promotion des établissements européens d'enseignement en tant que centres d'innovation et de développement des technologies modernes;


3. Emphasises that OERs create opportunities for both individuals, such as teachers, students, pupils and learners of all ages, and educational and training institutions to teach and learn in innovative ways; calls on educational institutions to further assess the potential benefits of OERs in the respective educational systems and in view of possibly creating an organisational environment in which such innovation is welcomed, internalised, applied and promoted; calls, in this connection, on the Member States and regions, as part of smart specialisation strategies, to establish innovation and start-up centres of excellence which make f ...[+++]

3. souligne que les REL créent des possibilités d'enseigner et d'apprendre de manière innovante tant pour les individus - comme les enseignants, les étudiants, les élèves et les apprenants de tout âge -, que pour les établissements d'enseignement et de formation; invite les établissements d'enseignement à évaluer plus en détail les avantages potentiels des REL et leur intégration éventuelle dans leurs systèmes éducatifs respectifs en créant un environnement organisationnel dans lequel cette innovation est bien accueillie, intégrée, appliquée et encouragée; invite à cette fin les États membres et les régions, dans le cadre des stratégie ...[+++]


35. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible childcare, including community centres, so as to facilitate their equal participation in studies and res ...[+++]

35. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non si l'on veut promouvoir et réaliser l'égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d'enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières supplémentaires en dehors de leurs études, comme s'occuper de jeunes enfants ou de parents âgés, par exemple; souligne la nécessité pour les universités d'offrir aux parents – et notamment aux femmes –, des services de qualité en quantité suffisante, abordables et accessibles en matière de garde d'enfants (centres communautaires inclus), qui faciliteront leur participation égal ...[+++]


In this regard, more personalised, learner-centred approaches to education tailored to the needs and abilities of different learners — including those with special talents — seem particularly conducive to creativity and, notwithstanding their implications in terms of resources and internal organisation, to increasing the motivation and confidence of more practically or artistically oriented learners.

À cet égard, des approches de l'éducation plus personnalisées, axées sur les apprenants et adaptées à leurs besoins et à leurs capacités — y compris à ceux des apprenants dotés de talents spécifiques — semblent particulièrement propices à la créativité et, en dépit de leurs implications en termes de ressources et d'organisation interne, sont de nature à augmenter la motivation et la confiance des apprenants orientés vers des matières plus pratiques ou artistiques.


encourage teachers to develop their professional role as learning facilitators and promoters of creativity, and help teacher education institutions to respond to the new demands of the teaching profession, for instance by promoting collaborative, learner-centred approaches, innovative learning environments and the use of open education resources.

à encourager les enseignants à développer leur rôle de facilitateurs de l'apprentissage et de promoteurs de la créativité, et à aider les établissements de formation d'enseignants à répondre aux nouvelles exigences de la profession d'enseignant, par exemple en promouvant des approches axées sur les apprenants et fondées sur la coopération, des environnements d'apprentissage novateurs et l'utilisation de ressources éducatives en libre accès.


w