Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess students' preliminary learning experiences
Assesses students' preliminary learning experiences
Assessing students' preliminary learning experiences
Developmental impairment
Disorder NOS
District nurse
Feeble-mindedness
Gauge students' preliminary learning experiences
Healthcare nurse
Intellectual disability
Intellectual impairment
Intellectually disabled
LD
LDAC
LDAQ
LPAD
Learning Disabilities Association of Canada
Learning Disabilities Association of Quebec
Learning Propensity Assessment Device
Learning disability
Learning disability assessment
Learning disability nurse
Learning disabled
Learning needs analyses
Learning needs analysis
Learning needs assessment
Learning needs evaluation
Learning potential assessment device
Mental deficiency
Mental retardation
Mental subnormality
Mentally defective
Mentally disabled
Mentally handicapped
Mentally retarded
Nurse responsible for general care
Oligophrenia

Traduction de «learning disability assessment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learning disability assessment

évaluation de la difficulté d'apprentissage


assesses students' preliminary learning experiences | assessing students' preliminary learning experiences | assess students' preliminary learning experiences | gauge students' preliminary learning experiences

évaluer les expériences d'apprentissage préliminaires d'étudiants


Learning Disabilities Association of Canada [ LDAC | Canadian Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Canadian Association for Children with Learning Disabilities ]

Troubles d'Apprentissage - Association canadienne [ TAAC | Association canadienne pour les enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association canadienne pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


intellectually disabled | learning disabled | mentally defective | mentally disabled | mentally handicapped | mentally retarded

débile mental | mentalement diminués | minus habens


Learning potential assessment device | Learning Propensity Assessment Device | LPAD [Abbr.]

Evaluation dynamique du potentiel d'apprentissage | LPAD [Abbr.]


learning needs analyses | learning needs assessment | learning needs analysis | learning needs evaluation

analyse des besoins d'apprentissage


Learning Disabilities Association of Quebec [ LDAQ | Quebec Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Quebec Association for Children with Learning Disabilities ]

Association québécoise des troubles d'apprentissage [ AQETA | Association québécoise pour enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association québécoise pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


Knowledge acquisition disability NOS Learning:disability NOS | disorder NOS

Incapacité (de):apprentissage SAI | concernant l'acquisition des connaissances SAI | Trouble de l'apprentissage SAI


developmental impairment | feeble-mindedness | intellectual disability | intellectual impairment | learning disability | mental deficiency | mental retardation | mental subnormality | oligophrenia | LD [Abbr.]

arriération mentale | débilité intellectuelle | débilité mentale | déficience intellectuelle | déficience mentale | faiblesse d'esprit | oligophrénie | pathologie mentale | retard mental


healthcare nurse | learning disability nurse | district nurse | nurse responsible for general care

infirmier en soins généraux/infirmière en soins généraux | infirmière de soins généraux | infirmier de soins généraux/infirmière de soins généraux | infirmier en soins généraux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We recommend that the Government of Canada expand the Canada study grant guidelines to recognize learning disabilities assessment as an exceptional education-related cost.

Nous recommandons que le gouvernement du Canada élargisse les directives concernant les subventions canadiennes pour études afin de considérer l'évaluation des troubles d'apprentissage comme un coût exceptionnel lié à l'éducation.


The individual assessment should, in particular, take into account the child's personality and maturity, the child's economic, social and family background, including living environment, and any specific vulnerabilities of the child, such as learning disabilities and communication difficulties.

Cette évaluation personnalisée devrait tenir compte, en particulier, de la personnalité et de la maturité de l'enfant, de ses origines socio-économiques et familiales, y compris de son cadre de vie, ainsi que de toute vulnérabilité particulière de l'enfant, telle que des troubles de l'apprentissage et des difficultés à communiquer.


Typical accommodations and services required for students with learning disabilities are an up-to-date assessment for learning disabilities, extended time, tutoring services, note-taking services, learning strategies workshops, audio textbooks, prolonged program due to their disability, and adaptive technology.

Les mesures d'adaptation et les services offerts aux étudiants ayant des troubles d'apprentissage sont généralement les suivants : la tenue d'évaluations récentes des troubles d'apprentissage; majoration du temps nécessaire pour les examens; services de préceptorat; services de prise de notes; ateliers portant sur les stratégies d'apprentissage; manuels scolaires parlants; prolongation des programmes justifiée par le handicap et technologies d'adaptation.


We urge you to demonstrate the same leadership and vision you have during the past few years by: ensuring that all teachers receive training on children with special needs before graduating from teacher preparation programs; making it mandatory that every Canadian child who falls behind by one year receives an assessment by a psychologist or educational psychologist; providing young offenders who have learning disabilities with targeted programs and support needed to help put a stop to criminal behaviour; supporting families who ne ...[+++]

Nous vous exhortons à faire preuve du même leadership et de la même ouverture qu'au cours des dernières années en faisant en sorte que tous les futurs enseignants reçoivent, avant la fin de leurs études pédagogiques, la formation voulue pour pouvoir s'occuper des enfants qui ont des besoins spéciaux; en rendant obligatoire l'évaluation par un psychologue ou un psychopédagogue de tout enfant qui accuse un retard d'un an dans son cheminement scolaire; en offrant aux jeunes contrevenants qui ont des troubles d'apprentissage des programmes ciblés et le soutien dont ils ont besoin pour les aider à mettre un terme à leur comportement criminel; en soutenant les familles qui doivent faire appel à des tuteurs, faire suivre à leurs enfants des cou ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Notes that the Facility has started its operations as a pilot project; notes, furthermore, that weaknesses were identified in terms of outreach to vulnerable groups such as migrants and disabled people; believes, however, that lessons learned have been taken into account and that some of the shortcomings have already been tackled in the EaSI instrument; welcomes the fact that the strategic assessment of the targets has been ...[+++]

17. note que les activités de l'instrument ont débuté sous la forme d'un projet pilote; relève en outre que des faiblesses ont été repérées sur le plan du soutien aux groupes vulnérables tels que les migrants ou les personnes handicapées; estime toutefois que les enseignements tirés ont été pris en compte et que certaines lacunes ont déjà été traitées dans l'instrument EaSI; se félicite de ce que l'évaluation stratégique des objectifs ait été réalisée conformément aux objectifs de la stratégie Europe 2020;


2. Notes that the Facility has operated as a pilot project since 2010; notes furthermore that weaknesses were identified in terms of outreach to vulnerable groups such as migrants and disabled people; believes however that lessons learned have been taken in account and that some of the shortcomings have already been tackled in the new Employment and Social Innovation (EaSI) instrument; welcomes the fact that the strategic assessment of the targets has ...[+++]

2. note que l'instrument fonctionne en tant que projet pilote depuis 2010; note en outre que des faiblesses ont été recensées au niveau du champ d'action en ce qui concerne les groupes vulnérables tels que les migrants ou les personnes handicapées; estime toutefois que les leçons apprises ont été prises en compte et que certaines lacunes ont déjà été traitées dans le nouveau programme de l'Union européenne pour l'emploi et l'innovation sociale (EaSI); se félicite du fait que l'évaluation stratégique des objectifs a été réalisée conformément aux objectifs de la stratégie Europe 2020;


50. Calls on the Commission and the Member States to launch digital training programmes to promote the full use of eGovernment services, reinforce digital literacy and overcome the e-barriers affecting SMEs and disadvantaged sectors of the population such as older people, persons with disabilities, minorities, immigrants, the unemployed and those living in remote areas of the Union; to this extent, e-learning should be incorporated into national education and training policies, including the definition of programmes, the ...[+++]

50. demande à la Commission et aux États membres d'élaborer des programmes de formation numérique afin d'encourager la pleine exploitation des services d'administration en ligne, de renforcer la culture numérique et de surmonter les obstacles auxquels sont confrontées les PME et les groupes défavorisés de la population, comme les personnes âgées, les personnes victimes de handicaps, les minorités, les immigrés, les chômeurs et les personnes vivant dans les régions reculées de l'Union; à cette fin, il convient d'intégrer l'apprentissage en ligne dans les politiques nationales de l'éducation et de la formation, dans la définition des prog ...[+++]


Member States should: Implement by 2011 long-term e-skills and digital literacy policies and promote relevant incentives for SMEs and disadvantaged groups; Implement by 2011 the provisions on disability in the Telecoms Framework and the Audiovisual Media Services Directive; Mainstream eLearning in national policies for the modernisation of education and training, including in curricula, assessment of learning outcomes and the pro ...[+++]

Les États membres devraient: mettre en œuvre, d'ici à 2011, des politiques à long terme en matière de compétence et de culture numériques et promouvoir des incitations pertinentes pour les PME et les catégories défavorisées; mettre en œuvre, d'ici à 2011, les dispositions relatives au handicap du cadre réglementaire sur les télécommunications et de la directive «Services de médias audiovisuels»; intégrer l'apprentissage en ligne dans les politiques nationales de modernisation de l'enseignement et de la formation, notamment dans les programmes, dans l'évaluation des acquis et dans le développement professionnel des professeurs et des fo ...[+++]


Learning disabled students are now the largest group of students with disabilities in college and university, and yet they are often faced with huge costs for diagnostic assessments, assessments required by most schools for these students to receive necessary accommodations.

Les personnes en difficulté d'apprentissage constituent aujourd'hui le plus grand groupe d'étudiants handicapés dans les collèges et universités, et cependant, ils ont encore souvent à assumer des dépenses énormes pour les évaluations diagnostiques qu'exigent la plupart des universités pour que ces étudiants puissent profiter des aménagements nécessaires.


Senator Callbeck: With respect to students with learning disabilities, they need an up-to-date assessment that must be no more than three years old.

Le sénateur Callbeck : Les étudiants qui ont des difficultés d'apprentissage doivent obtenir une évaluation à jour, datant des trois dernières années au maximum.


w