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IP
Institute of Aboriginal Peoples' Health
People of the Earth Language Institute
Peoples' Left
The Constitution and the people of Canada
YDLI
Yinka Dene Language Institute

Translation of "left institutions people " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Peoples' Left | IP [Abbr.]

Gauche des peuples | IP [Abbr.]


The Constitution and the people of Canada: an approach to the objectives of confederation, the rights of people and the institutions of government [ The Constitution and the people of Canada ]

La constitution canadienne et le citoyen : un aperçu des objectifs de la confédération, des droits des individus et des institutions gouvernementales [ La constitution canadienne et le citoyen ]


Yinka Dene Language Institute [ YDLI | People of the Earth Language Institute ]

Yinka Dene Language Institute [ People of the Earth Language Institute ]


Institute of Aboriginal Peoples' Health

Institut de la santé des Autochtones
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, the NAPs/inclusion particularly highlight the challenge of developing tailored and individualised supports to those who are most disadvantaged and distant from the labour market (e.g. immigrants, ex-prisoners, persons who left institutions, people with disabilities) and the need to give special attention to the situation of jobless households and the young unemployed lacking basic competencies or formal qualifications.

Cependant, les PAN/incl soulignent plus particulièrement le défi d'élaborer des appuis personnalisés et individualisés pour les personnes les plus défavorisés et les plus éloignées du marché de l'emploi - par exemple, les immigrants, les personnes qui sortent de prison ou d'établissements psychiatriques ou les personnes handicapées - et la nécessité d'apporter une attention particulière aux problèmes des ménages sans emploi et des jeunes chômeurs sans compétences de base ni qualifications officielles.


Like all other parts of the world, Europe is facing three major issues: (1) the depletion of the earth’s natural resources, including climate change and biodiversity loss; (2) social inequalities, including youth unemployment, people left behind in regions with declining industries; and (3) public loss of trust in government, the political establishment, and the EU and its governance structures, as well as other institutions.

Comme toutes les autres régions du monde, l’Europe est confrontée à trois grands problèmes: 1) l’épuisement des ressources naturelles de la planète, qui touche notamment au changement climatique et au recul de la biodiversité; 2) les inégalités sociales, s’agissant notamment du chômage des jeunes et des personnes laissées pour compte dans les régions où l’on assiste à un déclin des industries; et enfin 3) la défiance du public envers les pouvoirs publics, la classe politique, l’Union européenne et ses structures de gouvernance, ainsi que d’autres institutions.


20. Welcomes the Youth Guarantee Scheme and calls on the Member States to commit themselves to implementing the scheme in an efficient and timely manner, including by creating partnerships between public employment services and educational institutions as a way of supporting young people immediately after they have left education; emphasises the need to extend the guarantee to all young people up to the age of 30;

20. salue le dispositif de garantie pour la jeunesse et demande aux États membres de s'engager à mettre en œuvre de manière efficace ce dispositif, et ce dans les meilleurs délais, y compris en créant des partenariats entre les services publics de l'emploi et les établissements d'enseignement afin de soutenir les jeunes dès leur sortie du système d'éducation; souligne la nécessité d'étendre ce dispositif à tous les jeunes jusqu'à ce qu'ils aient atteint l'âge de 30 ans;


9. Recognises that there are close relationships between a range of vulnerabilities, experience of institutional care, lack of access to quality community-based care and resulting homelessness; recalls that health and care services can play an important role in preventing and tackling poverty and social exclusion, including extreme forms such as homelessness; stresses that groups presenting several vulnerability factors, such as Roma, persons without a valid residence permit or homeless people, are at an even higher risk ...[+++]

9. reconnaît qu'il existe des liens étroits entre un éventail de facteurs de vulnérabilité, une expérience d'accueil dans des structures institutionnelles, le manque d'accès à un accueil communautaire de qualité et l'absence de logement qui en résulte; rappelle que les services de santé et d'accueil peuvent jouer un rôle important pour prévenir la pauvreté et l'exclusion sociale, y compris leurs formes extrêmes comme la question des sans-abri, et y remédier; souligne que les groupes qui présentent plusieurs facteurs de vulnérabilité, tels que les Roms, les personnes sans permis de séjour valide ou les personnes sans abri, risquent enco ...[+++]


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9. Recognises that there are close relationships between a range of vulnerabilities, experience of institutional care, lack of access to quality community-based care and resulting homelessness; recalls that health and care services can play an important role in preventing and tackling poverty and social exclusion, including extreme forms such as homelessness; stresses that groups presenting several vulnerability factors, such as Roma, persons without a valid residence permit or homeless people, are at an even higher risk ...[+++]

9. reconnaît qu'il existe des liens étroits entre un éventail de facteurs de vulnérabilité, une expérience d'accueil dans des structures institutionnelles, le manque d'accès à un accueil communautaire de qualité et l'absence de logement qui en résulte; rappelle que les services de santé et d'accueil peuvent jouer un rôle important pour prévenir la pauvreté et l'exclusion sociale, y compris leurs formes extrêmes comme la question des sans-abri, et y remédier; souligne que les groupes qui présentent plusieurs facteurs de vulnérabilité, tels que les Roms, les personnes sans permis de séjour valide ou les personnes sans abri, risquent enco ...[+++]


The Group of the European People’s Party (Christian Democrats), which has very much left its mark on this treaty, is naturally satisfied with this development, but it is now time to stop monopolising the European public debate on the institutions, which are merely a tool with which to serve political ambitions, and to focus on those ambitions instead.

Le groupe PPE, qui a largement marqué ce Traité de son empreinte, est naturellement satisfait de cette évolution, mais il faut maintenant cesser de monopoliser le débat public européen sur les institutions, qui ne sont qu’un outil au service d’ambitions politiques, pour se concentrer sur ces ambitions.


However, the NAPs/inclusion particularly highlight the challenge of developing tailored and individualised supports to those who are most disadvantaged and distant from the labour market (e.g. immigrants, ex-prisoners, persons who left institutions, people with disabilities) and the need to give special attention to the situation of jobless households and the young unemployed lacking basic competencies or formal qualifications.

Cependant, les PAN/incl soulignent plus particulièrement le défi d'élaborer des appuis personnalisés et individualisés pour les personnes les plus défavorisés et les plus éloignées du marché de l'emploi - par exemple, les immigrants, les personnes qui sortent de prison ou d'établissements psychiatriques ou les personnes handicapées - et la nécessité d'apporter une attention particulière aux problèmes des ménages sans emploi et des jeunes chômeurs sans compétences de base ni qualifications officielles.


Even within the EU there are many organisations that would be left out, including the Royal National Institute for the Deaf in the UK, and, more importantly, people with profound learning disabilities and severe mental problems, who quite often need an advocate to speak on their behalf.

Même au sein de l’Union européenne, de nombreuses organisations seraient exclues - y compris le Royal National Institute for the Deaf au Royaume-Uni - ainsi que, plus grave encore, des personnes souffrant de troubles profonds d’apprentissage et de graves problèmes mentaux qui ont souvent besoin d’un avocat qui s’exprime pour eux.


Mr. Roy Bailey: I'm not being critical so much of the formation of NAFTA, but the haste of NAFTA left out our parliamentary and our democratic institutions, it left out provincial governments, it left out local governments, which are closest to the people.

M. Roy Bailey: Je ne critique pas tant la création de l'ALENA que la hâte avec laquelle l'ALENA a mis de côté nos institutions parlementaires et démocratiques, nos gouvernements provinciaux et nos administrations locales, qui sont les plus proches des gens.


So, we, in the Bloc Quebecois, believe that ethics, transparency and public confidence in democratic institutions and government management are not matters to be left in the hands of a political party, a government or a Prime Minister, but rather to be decided on by democratic institutions, the House of Commons and the elected representatives of the people.

Or, pour le Bloc québécois, l'éthique, la transparence et la confiance des citoyens dans les institutions démocratiques et dans la gestion des affaires de l'État ne sont pas des questions qui appartiennent à un parti politique, à un gouvernement ou encore à un premier ministre, mais bien aux institutions démocratiques, à la Chambre des communes et aux représentants légitimes du peuple.




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Date index: 2022-10-08
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