Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Low aircraft-mile and seat-mile cost

Translation of "low aircraft-mile and seat-mile cost " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
low aircraft-mile and seat-mile cost

coût réduit d'exploitation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
One relatively low-cost way of undercutting the sense of grievance that is always to be found in a province like B.C. — ``It's 3,000 miles from Vancouver to Ottawa, but 30,000 miles from Ottawa to Vancouver,'' to cite Gerry McGeer, Vancouver's colourful mayor in the 1930s — is to ensure that British Columbia and the neighbouring province of Alberta are fairly represented in all federal institutions.

Une façon relativement économique de contrer le sentiment de frustration que l'on trouve infailliblement dans une province comme la Colombie-Britannique — « il y a 3 000 miles entre Vancouver et Ottawa, mais 30 000 miles entre Ottawa et Vancouver » aurait dit Gerry McGeer, le maire haut en couleurs de Vancouver dans les années 1930 — serait de veiller à ce que la Colombie-Britannique et l'Alberta soient adéquatement représentées dans toutes les institutions fédérales.


The other thing is the overall operating cost of that particular aircraft is a little more than $2 per mile, and this is not statutory miles but nautical miles, which is 1,852 metres and not the 1,600 or so.

L'autre considération, c'est le coût total d'exploitation de cet appareil, qui est légèrement supérieur à 2 $ le mille—je parle de mille marin—c'est-à-dire 1 852 mètres et non pas 1 600 ou à peu près.


11. Underlines that regional airports are becoming more and more important for charter airlines as well as for low-cost carriers; stresses that the main rationale today for charter airlines is as long-haul operators to holiday destinations, with an inferior seat pitch and in-flight service compared with scheduled legacy airlines, often from regional airports that cannot support a scheduled service and flying beyond the competitive reach of low-cost airlines with their short-haul aircraft; recalls that narrow-body aircraft are favour ...[+++]

11. souligne que les aéroports régionaux jouent un rôle de plus en plus important pour les compagnies charter ainsi que pour les compagnies aériennes à bas coûts; souligne qu'aujourd'hui, le principal objet des compagnies charter consiste à effectuer des vols long courrier à destination de lieux de vacances, avec un espace entre les sièges et un service à bord inférieurs aux compagnies régulières, souvent au départ d'aéroports régionaux qui ne parviennent pas à gérer un service régulier, et à l'abri de la concurrence des compagnies aériennes à bas coûts ...[+++]


11. Underlines that regional airports are becoming more and more important for charter airlines as well as for low-cost carriers; stresses that the main rationale today for charter airlines is as long-haul operators to holiday destinations, with an inferior seat pitch and in-flight service compared with scheduled legacy airlines, often from regional airports that cannot support a scheduled service and flying beyond the competitive reach of low-cost airlines with their short-haul aircraft; recalls that narrow-body aircraft are favour ...[+++]

11. souligne que les aéroports régionaux jouent un rôle de plus en plus important pour les compagnies charter ainsi que pour les compagnies aériennes à bas coûts; souligne qu’aujourd’hui, le principal objet des compagnies charter consiste à effectuer des vols long courrier à destination de lieux de vacances, avec un espace entre les sièges et un service à bord inférieurs aux compagnies régulières, souvent au départ d’aéroports régionaux qui ne parviennent pas à gérer un service régulier, et à l'abri de la concurrence des compagnies aériennes à bas coûts ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Until we resolve how an airline like Air Canada with a 17¢-mile seat cost is able to undercut an airline with a 13¢-mile cost and claim it's profitable, it doesn't even pass the giggle test.

Tant qu'une compagnie comme Air Canada dont le coût par siège est de 17 cents le mille pourra rivaliser avec une compagnie dont le coût au mille est de 13 cents et prétendre qu'elle n'y perd pas d'argent, sans faire rigoler tout le monde, nous n'arriverons à rien.


Mr. Mark Hill: Our cost per seat is about 13¢ a mile, and theirs is about 17¢ a mile.

M. Mark Hill: Notre coût par siège est d'environ 13 cents du mille, et le leur d'environ 17.




Others have searched : low aircraft-mile and seat-mile cost     


datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'low aircraft-mile and seat-mile cost' ->

Date index: 2022-09-23
w