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Advise colleagues on aspects of tanker operations
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Aerial tanker
Air-tanker
Airborne flying tanker
Aircraft refueller
Butane carrier
Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
Clean tanker
Crude carrier
Crude tanker
Flying tanker
LNG tanker
LPG carrier
LPG ship
LPG tanker
LPGC
Liquefied petroleum gas carrier
Liquefied petroleum gas tanker
Liquid Petroleum Gas Carrier
Liquid natural gas tanker
Liquid propane gas tanker
Methane carrier
OSO-tanker
Ore-slurry-oil tanker
Product carrier
Product tanker
Provide detailed advice on tanker operations
Provide expertise on tanker operations
Slurry tanker
Tanker
Tanker aeroplane
Tanker aircraft
Tanker airplane

Translation of "lpg tanker " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
LPG tanker [ LPG carrier | LPG ship | Liquid Petroleum Gas Carrier | LPGC | liquefied petroleum gas carrier ]

transporteur de gaz G.P.L. [ transporteur de GPL | transporteur de gaz | transporteur de gaz de pétrole liquéfié | navire transporteur de GPL | porteur de GPL | navire GPL | navire G.P.L. | GPL | transport de G.P.L. ]




liquefied petroleum gas carrier | liquefied petroleum gas tanker | LPG carrier | LPG tanker

butanier | navire-citerne de GPL | propanier | transporteur de GPL


liquid natural gas tanker | LNG tanker | LPG tanker | liquid propane gas tanker | methane carrier

méthanier


tanker aeroplane [ airborne flying tanker | tanker airplane | tanker | tanker aircraft | aircraft refueller ]

avion ravitailleur [ ravitailleur | avion-citerne ]


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

apporter son expertise sur les opérations des pétroliers


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


tanker | crude carrier | crude tanker | product carrier | product tanker

pétrolier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Recalls that it asked the Commission to amend its proposal to include other market segments, namely gas tankers (LNG and LPG carriers), ferries and ro-ro vessels, as these ship types are also referred to in the complaint lodged with the WTO;

2. rappelle qu'il a demandé à la Commission de modifier sa proposition afin d'y inclure d'autres segments du marché, notamment les navires-citernes cryogéniques (GNL et GPL), les transbordeurs et les rouliers, ces types de navire étant aussi visés dans la plainte introduite auprès de l'OMC;


2. Recalls that it asked the Commission to amend its proposal to include other market segments, namely gas tankers (LNG and LPG carriers), ferries and ro-ro vessels, as these ship types are also referred to in the complaint lodged with the WTO;

2. rappelle qu'il a demandé à la Commission de modifier sa proposition afin d'y inclure d'autres segments du marché, notamment les navires-citernes cryogéniques (GNL et GPL), les transbordeurs et les rouliers, ces types de navire étant aussi visés dans la plainte introduite auprès de l'OMC;


Subject to the following paragraphs, and by way of derogation from Article 3 of the 1998 Shipbuilding Regulation, direct aid in support of contracts for the building of containerships and product and chemical tankers, LNG carriers, LPG carriers, ferries and ro-ro vessels , may be considered compatible with the common market when there has been competition for the contract from a Korean shipyard offering a lower price.

Sous réserve des paragraphes suivants et par dérogation à l'article 3 du règlement de 1998 sur la construction navale, les aides directes en faveur de contrats de construction de navires porte-conteneurs, de transporteurs de produits pétroliers et de produits chimiques, de transporteurs GNL, de transporteurs GPL, de transbordeurs et de navires rouliers peuvent être considérées comme compatibles avec le marché commun lorsque le contrat a suscité la concurrence d'un chantier naval coréen offrant un prix moins élevé.


In order to send a clear message to South Korea to the effect that the European Union is prepared to defend the European shipbuilding sector, the same shiptypes should be included as are referred to in the complaint lodged with the WTO; moreover, the four six-monthly reports by the Commission on the situation of the European shipbuilding sector show that all segments (except for cruise ships and small vessels) have faced the same unfair competition by South Korea which has displaced European builders of gas tankers (LNG and LPG), ferries, bulkcarriers and ro-ro vessels, with Suez and supermax type oil tankers (i.e. those with the greate ...[+++]

Pour envoyer à la Corée du Sud un avertissement sérieux montrant que l'Union est disposée à défendre la construction navale européenne, il faut prendre en compte toutes les catégories de navires mentionnées dans la plainte à l'OMC. Par ailleurs, les quatre rapports semestriels de la Commission sur la situation dans le secteur de la construction navale en Europe montrent que tous les segments (à l'exception des navires de croisière et des embarcations de petite taille) ont fait l'objet de la part de Séoul d'une concurrence déloyale qui a bouleversé la production européenne de navires-citernes cryogéniques (GNL et GPL), de transbordeurs, de vraquiers et de rouliers, tandis que la pr ...[+++]


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Subject to the following paragraphs, and by way of derogation from Article 3 of the 1998 Shipbuilding Regulation, direct aid in support of contracts for the building of containerships and product and chemical tankers, LNG carriers, LPG carriers, ferries and ro-ro vessels, may be considered compatible with the common market when there has been competition for the contract from a Korean shipyard offering a lower price.

1. Sous réserve des paragraphes suivants et par dérogation à l'article 3 du règlement de 1998 sur la construction navale, les aides directes en faveur de contrats de construction de navires porte-conteneurs, de transporteurs de produits pétroliers et de produits chimiques, de transporteurs GNL, de transporteurs GPL, de transbordeurs et de navires rouliers peuvent être considérées comme compatibles avec le marché commun lorsque le contrat a suscité la concurrence d'un chantier naval coréen offrant un prix moins élevé.


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