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Apply motor oil to engines
Barter lubricant cooling products for vehicles
Circulating oil lubrication
Circulation flow lubrication
Circulation system lubrication
Circulatory lubrication
Constant circulating oiling
Engine lubricating
Force feed
Force feed lubrication
Force-feed lubrication
Force-feed lubrication system
Forced feed lubrication
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Sliding test
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Timken test machine
Timken tester

Traduction de «lubricity test » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
inclined plane test | lubricity test | sliding test | slipping test

essai de glissement | essai du plan incliné


gear lubricant test

essai d'un lubrifiant pour engrenages


perform routine lube oil testing | perform routine lubrication oil tests | perform routine lube oil tests | test lubrication in engineering systems

effectuer des essais de lubrification


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graissage à pression | graissage forcé | graissage forcé avec circulation d'huile | graissage par canalisation sous pression | graissage par circulation forcée | graissage par huile sous pression | graissage sous pression


Timken test machine [ Timken lubricant tester | Timken tester | Timken machine ]

machine Timken


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graissage sous pression | graissage à l'huile sous pression | graissage par huile sous pression | graissage forcé avec circulation d'huile | graissage forcé | graissage par canalisation sous pression | lubrification sous pression


lubricator | lubricating device | lubrication device | lubricant application device | lubricating arrangement | lubricating feature

lubrificateur | dispositif de lubrification | dispositif de graissage


circulating oil lubrication | circulation flow lubrication | circulation system lubrication | circulatory lubrication | constant circulating oiling

graissage par circulation | graissage par circulation d'huile | graissage par circulation d'huile par pompe | graissage par circulation par pompe


barter lubricant cooling products for vehicles | market lubricant cooling products for vehicles | sell lubricant cooling products for a vehicle | sell lubricant cooling products for vehicles

vendre des produits de refroidissement lubrifiants pour véhicules


engine lubricating | lubricate a engine | apply motor oil to engines | lubricate engines

graisser des moteurs | lubrifier des moteurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
14. Calls on national authorities to show no tolerance towards so-called ‘vehicle testing optimisation’, whereby practices such as the over-inflation of tyres, the removal of side-mirrors, taping up of gaps between body panels to reduce aerodynamic drag, the use of special engine and gearbox lubricants that are otherwise not used in engines, the removal of auxiliary equipment such as stereos, and testing at the maximum allowed ambient temperature are common, thus unacceptably accentuating the difference between in-lab testing and the ...[+++]

14. invite les autorités nationales à se montrer intransigeantes vis-à-vis de l'optimisation des véhicules en vue des essais, notamment le surgonflage des pneus, le démontage des rétroviseurs, l'obturation d'interstices entre les éléments de carrosserie afin de réduire la traînée aérodynamique, l'emploi pour le moteur et la boîte de vitesse de lubrifiants particuliers qui ne sont pas utilisés autrement, le démontage d'accessoires tels que l'autoradio ou encore les essais effectués à la température ambiante maximale autorisée, qui sont ...[+++]


22. Calls on national authorities to show no tolerance towards so-called ‘vehicle testing optimisation’, whereby practices such as the over-inflation of tyres, the removal of side-mirrors, taping up of gaps between body panels to reduce aerodynamic drag, the use of special engine and gearbox lubricants that are otherwise not used in engines, the removal of auxiliary equipment such as stereos, and testing at the maximum allowed ambient temperature are common, thus unacceptably accentuating the difference between in-lab testing and the ...[+++]

22. invite les autorités nationales à se montrer intransigeantes vis-à-vis de l'optimisation des véhicules en vue des essais, notamment le surgonflage des pneus, le démontage des rétroviseurs, l'obturation d'interstices entre les éléments de carrosserie afin de réduire la traînée aérodynamique, l'emploi pour le moteur et la boîte de vitesse de lubrifiants particuliers qui ne sont pas utilisés autrement, le démontage d'accessoires tels que l'autoradio ou encore les essais effectués à la température ambiante maximale autorisée, qui sont ...[+++]


13. Calls on national authorities to show no tolerance towards so-called ‘vehicle testing optimisation’, whereby practices such as the over-inflation of tyres, the removal of side-mirrors, taping up of gaps between body panels to reduce aerodynamic drag, the use of special engine and gearbox lubricants that are otherwise not used in engines, the removal of auxiliary equipment such as stereos, and testing at the maximum allowed ambient temperature are common, thus unacceptably accentuating the difference between in-lab testing and the ...[+++]

13. invite les autorités nationales à se montrer intransigeantes vis-à-vis de l'optimisation des véhicules en vue de l'essai, notamment le surgonflage des pneus, le démontage des rétroviseurs, l'obturation d'interstices entre les éléments de carrosserie afin de réduire la traînée aérodynamique, l'emploi pour le moteur et la boîte de vitesse de lubrifiants particuliers qui ne sont pas utilisés autrement, le démontage d'accessoires tels que l'autoradio ou encore les essais effectués à la température ambiante maximale autorisée, qui sont ...[+++]


22. Calls on national authorities to show no tolerance towards so-called ‘vehicle testing optimisation’, whereby practices such as the over-inflation of tyres, the removal of side-mirrors, taping up of gaps between body panels to reduce aerodynamic drag, the use of special engine and gearbox lubricants that are otherwise not used in engines, the removal of auxiliary equipment such as stereos, and testing at the maximum allowed ambient temperature are common, thus unacceptably accentuating the difference between in-lab testing and the ...[+++]

22. invite les autorités nationales à se montrer intransigeantes vis-à-vis de l'optimisation des véhicules en vue des essais, notamment le surgonflage des pneus, le démontage des rétroviseurs, l'obturation d'interstices entre les éléments de carrosserie afin de réduire la traînée aérodynamique, l'emploi pour le moteur et la boîte de vitesse de lubrifiants particuliers qui ne sont pas utilisés autrement, le démontage d'accessoires tels que l'autoradio ou encore les essais effectués à la température ambiante maximale autorisée, qui sont ...[+++]


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242. The rated maximum flow of a meter shall be such that, when it is tested using refined petroleum products with normal lubricating properties such as kerosene or fuel oil, the meter will measure accurately without abnormal wear, and the meter shall be de-rated if necessary for use on products with lesser lubricating properties.

242. Le débit maximum nominal d’un compteur doit être tel que lors d’un essai utilisant des produits pétroliers raffinés, comme le kérosène ou le mazout, possédant des propriétés lubrifiantes normales, le compteur mesure avec exactitude et sans usure anormale, et le compteur sera modifié, au besoin, pour être utilisé avec des produits de qualité lubrifiante moindre.


(ii) ASTM D5291 - 10, entitled Standard Test Methods for Instrumental Determination of Carbon, Hydrogen, and Nitrogen in Petroleum Products and Lubricants, and

(ii) la norme ASTM D5291-10 intitulée Standard Test Methods for Instrumental Determination of Carbon, Hydrogen, and Nitrogen in Petroleum Products and Lubricants,


(i) in the case of a ship not more than 15 years old, its tanks, other than peak tanks, that are used exclusively for oil fuel, oil fuel and fresh water or lubricating oil need not all be examined internally if, after a general inspection and testing and after an internal examination of one double bottom tank forward, one double bottom tank aft and one deep tank, the inspector finds their condition to be satisfactory, and

(i) dans le cas d’un navire d’au plus 15 ans d’existence, il n’est pas nécessaire d’examiner l’intérieur de toutes les citernes, autres que les coquerons, qui servent exclusivement à recevoir le mazout, le mazout et l’eau douce, ou l’huile de graissage si, ayant fait une inspection générale et ayant examiné l’intérieur d’une citerne avant de double-fond, d’une citerne arrière de double-fond et d’une cale à eau, l’inspecteur estime qu’elles sont dans un état satisfaisant, et


That does not take into account designing a statistically valid program, interrupting the mileage accumulation to do emission testing at specified points, either at 10,000 or 15,000 kilometres, maintaining those vehicles with respect to oil changes and other lubricants, getting the results, analyzing the results, and producing a report.

Il faudrait ajouter à cela le temps voulu pour concevoir un programme ayant une valeur statistique, procéder à des tests pour déterminer les émissions à intervalles réguliers, soit tous les 10 000 ou 15 000 kilomètres, effectuer l'entretien voulu de ces véhicules, comme la vidange d'huile, obtenir les résultats, les analyser et rédiger un rapport.


The vehicle shall be switched off and shall be kept at the test temperature for not less than 10 hours prior to commencement of the test. If it is possible to check whether the vehicle’s engine coolant and lubricant are stabilized at the test temperature, this period may be shortened.

Le véhicule, contact coupé, est maintenu pendant dix heures au moins à la température d’essai avant le début de l’essai. Cette période peut être abrégée s’il est possible de vérifier que les températures du réfrigérant du moteur et du lubrifiant sont stabilisées à la température d’essai.


The specifications of the lubricating oil used for the test shall be recorded at section 1.2 of Annex VII, Appendix 2 for SI engines and presented with the results of the test.

Les caractéristiques de l'huile lubrifiante utilisée pour l'essai sont enregistrées à l'annexe VII, appendice 2, point 1.2, pour les moteurs à allumage commandé et présentées avec les résultats de l'essai.


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