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Employee relations manager
Employer-employee relations
Employer-employee relations manager
Employer-employee relationship
Human resources
Human resources supervisor
Labour relations director
Labour relations manager
Management of human resources
Management-staff relations
Personnel administration
Personnel director
Personnel management
Personnel manager
Personnel supervisor
Staff administration
Staff management
Staff related costs
Staff relations
Staff relations manager
Staff supervisor
Staff turnover
Staff-management relations
Work relations
Working relationship

Translation of "management-staff relations " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
management-staff relations | staff-management relations

rapport direction-personnel | relations entre le personnel et l'Administration


labour relations director [ labour relations manager | employer-employee relations manager | staff relations manager ]

directeur des relations avec les employés [ directrice des relations avec les employés | directeur des relations de travail | directrice des relations de travail ]


Order Amending Schedule I to the Public Service Staff Relations Act and Repealing the Order Amending Schedule I to the Public Service Staff Relations Act [ Order Amending Schedule I to the Public Service Staff Relations Act ]

Décret modifiant l'annexe I de la Loi sur les relations de travail dans la fonction publique et abrogeant le Décret modifiant l'annexe I de la Loi sur les relations de travail dans la fonction publique [ Décret modifiant l'annexe I de la Loi sur les relations de travail dans la fonction publique ]


Parliamentary Employment and Staff Relations Act: Twelfth Annual Report of the Public Service Staff Relations Board, 1997-1998 [ Parliamentary Employment and Staff Relations Act: Tenth Annual Report, 1995-1996 ]

Loi sur les relations de travail au Parlement : douzième rapport annuel de la Commission des relations de travail dans la fonction publique, 1997-1998 [ Loi sur les relations de travail au Parlement : dixième rapport annuel, 1995-1996 ]


work relations | working relationship | staff relations | employer-employee relations | employer-employee relationship

relations de travail | relations employeur-employé | relations avec les employés | relations avec le personnel


patient/staff relations

problème relationnel se posant au patient et aux soignants






personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

administration du personnel [ gestion des ressources humaines | gestion du personnel | mouvement de personnel ]


human resources supervisor | personnel supervisor | personnel director | personnel manager | staff supervisor | employee relations manager

directeur des ressources humaines | directrice des ressources humaines | chef du personnel | directeur du personnel | directrice du personnel | chef du service du personnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[In addition to the application of all regulatory control mechanisms, DG SANCO will devise an anti-fraud strategy in line with the Commission's anti-fraud strategy (CAFS) adopted on 24 June 2011 in order to ensure inter alia that its internal anti-fraud related controls are fully aligned with the CASF and that its fraud risk management approach is geared to identify fraud risk areas and adequate responses. Where necessary, networking groups and adequate IT tools dedicated to analysing fraud cases related to the financing implementing activities of the Veterinary Medicinal Products Regulation will be set up. In particular a series of meas ...[+++]

- les décisions, conventions et contrats résultant du financement des activités liées à l’application du règlement habiliteront expressément la Commission, y compris l’OLAF, et la Cour des comptes à réaliser des audits, des vérifications sur place et des inspections; - pendant l’évaluation des propositions ou offres reçues à la suite d’un appel, les candidats et soumissionnaires seront évalués à l’aune des critères d’exclusion publiés, sur la base de déclarations et du système d’alerte précoce; - les règles régissant l’admissibilité des dépenses seront simplifiées conformément aux dispositions du règlement financier; - l’ensemble du personnel participant à la gestion des contrats ainsi que les auditeurs et les contrôleurs qui vérifient l ...[+++]


Officials and temporary staff || · Asset management: portfolio management, quantitative analysis, also supporting analytical work for risk; · Support function related to direct management, notably risk management and middle-office payment functions; · Management, reporting and follow-up of the guarantees (project pipeline); · Financial reporting/accounting and reporting activities.

Fonctionnaires et agents temporaires || · Gestion d'actifs: gestion de portefeuille, analyse quantitative, y compris à l'appui des travaux d'analyse des risques · Fonction de support liée à la gestion directe, notamment les fonctions de gestion des risques et de paiement middle-office · Gestion, établissement de rapports et suivi des garanties (réserve de projets) · Information financière/comptes et activités liées à l'obligation de rendre compte


11. Is concerned that the proposed change to the EEAS establishment plan might disproportionately inflate the service’s management, in particular at AD 13 and AD 14 levels; calls therefore on the HR/VP to set forth the EEAS’s staffing policy in a transparent manner to the Budgetary Authority; stresses that without such information it is not prepared to approve the modified establishment plan; believes that Member States could contribute to a more balanced staffing structure and lower staff-related expenditure by sending to the EEAS a more balanced set of diplomats, including diplomats at lower grades;

11. se dit préoccupé quant au fait que la modification proposée concernant le tableau des effectifs du SEAE pourrait déboucher sur une augmentation disproportionnée du nombre de postes de direction au sein du service, en particulier pour les grades AD13 et AD14; invite dès lors le HR/VP à exposer de manière transparente la politique du personnel du SEAE à l'intention de l'autorité budgétaire; souligne que, sans ces informations, celle-ci ne sera pas en mesure d'approuver le tableau des effectifs modifié; estime que les États membres pourraient contribuer à favoriser une répartition plus équilibrée du personnel et à réduire les dépense ...[+++]


to manage all staff-related matters, and in particular exercise the powers provided for in Article 21.

gérer toutes les questions relatives au personnel, et en particulier, exercer les pouvoirs prévus à l'article 21.


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to manage all staff-related matters, and, in particular, exercise the powers provided for in Article 21;

gérer toutes les questions relatives au personnel, et en particulier, exercer les pouvoirs prévus à l'article 21;


to manage all staff-related matters, and, in particular, exercise the powers provided for in Article 21;

gérer toutes les questions relatives au personnel, et en particulier, exercer les pouvoirs prévus à l'article 21;


managing all staff-related matters, and in particular exercising the powers which are devolved on the appointing authority,

la gestion de toutes les questions concernant le personnel, et notamment l'exercice des pouvoirs dévolus à l'autorité investie du pouvoir de nomination,


managing all staff-related matters, and in particular exercising the powers which are devolved on the appointing authority,

la gestion de toutes les questions concernant le personnel, et notamment l'exercice des pouvoirs dévolus à l'autorité investie du pouvoir de nomination,


managing all staff-related matters, and in particular exercising the powers which are devolved on the appointing authority,

la gestion de toutes les questions concernant le personnel, et notamment l'exercice des pouvoirs dévolus à l'autorité investie du pouvoir de nomination,


This shall comprise Management and Support Expenditure of Policy Area Statistics (Expenditure related to staff in active employment, External Staff and other management expenditure, Buildings and related expenditure and Support expenditure for operations) and the Financial Interventions in respect of the Production of Statistical Information.

Ce montant comprend la gestion et l'appui du domaine politique «Statistiques» (dépenses liées au personnel en activité, personnel externe et autres dépenses de gestion, dépenses immobilières et dépenses connexes, et dépenses d'appui aux actions) et les interventions financières afférentes à la production d'informations statistiques.


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