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ADBA
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
CPP accounting
Constant dollar accounting
Constant dollar historical cost accounting
Constant purchasing power accounting
Current purchasing power accounting
Distance training
E-training
Employment planning
GPL accounting
General price-level accounting
Labor surplus
Labour requirement
Labour supply
Labour surplus
Manpower Accounting Unit
Manpower accounting
Manpower demand
Manpower need
Manpower needs
Manpower planning
Manpower redundancy
Manpower requirement
Manpower requirements
Manpower surplus
Manpower training
OCBOA
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Pre-vocational training
Price-level-adjusted accounting
Redundancy of manpower
Sandwich training
Surplus manpower
Time accounting
Vocational training

Translation of "manpower accounting " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Manpower Accounting Unit

Section du contrôle de la main-d'œuvre


time accounting [ manpower accounting ]

comptabilité de la main d'œuvre


manpower needs [ labour supply | manpower demand | manpower requirements | labour supply(UNBIS) ]

besoin de main-d'œuvre [ besoin de main-d'oeuvre | demande de main-d'oeuvre | demande de main-d'œuvre | offre de main-d'oeuvre | offre de main-d'œuvre ]


manpower needs | manpower need | manpower requirements | manpower requirement

besoin en main-d'œuvre


manpower planning [ employment planning ]

planification de la main-d'œuvre [ planification de l'emploi | planification de la main-d'oeuvre ]


manpower surplus [ labor surplus | labour surplus | surplus manpower | manpower redundancy | redundancy of manpower ]

excédent de main-d'œuvre [ main-d'œuvre excédentaire ]


labour requirement | manpower needs | manpower requirements

besoins en main-d'oeuvre


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable


general price-level accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | current purchasing power accounting | GPL accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | price-level-adjusted accounting

comptabilité indexée sur le niveau général des prix | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité au coût historique indexé | comptabilité en coûts historiques indexés | comptabilité au coût d'origine indexé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Co-operation between countries of origin and residence of migrants must be based on dialogue with governments and with the migrants themselves and their associations to ensure that migratory movements are taken into account in developmental, economic and social strategies of the countries concerned (e.g. by promoting more efficient public and financial institutions, training and manpower skilling programmes as well as the inflow of foreign capital to projects (including those carried out by emigrants in their countries of origin)).

La coopération entre les pays d'origine et les pays de résidence des immigrés doit être fondée sur un dialogue avec les gouvernements ainsi qu'avec les immigrés eux-mêmes et leurs associations, si l'on veut s'assurer de la prise en compte des mouvements migratoires dans les stratégies économiques, sociales et de développement des pays concernés (par exemple, en favorisant des institutions publiques et financières plus efficaces, les programmes de formation et de qualification de la main-d'oeuvre ainsi que les entrées de capitaux étrangers dans des projets, y compris ceux qui sont réalisés par les émigrants dans leur pays d'origine).


11. Calls on the Commission and the Court of Auditors to keep due account of beneficiaries applying for relatively small amounts for projects or organisations, which are, due to their size, not able to hire the necessary audit and evaluation expertise, in order to achieve the right balance between the costs of the project and the costs and manpower of auditing and reporting;

11. invite la Commission et la Cour à tenir dûment compte des bénéficiaires sollicitant des montants relativement peu élevés pour des projets ou des organisations qui, en raison de leur taille, ne sont pas en mesure de faire appel à l'expertise nécessaire en matière d'audit et d'évaluation, afin de trouver un juste équilibre entre les coûts du projet et les coûts, financiers et de personnel, des audits et des rapports;


11. Calls on the Commission and the Court of Auditors to keep due account of beneficiaries applying for relatively small amounts for projects or organisations, which are, due to their size, not able to hire the necessary audit and evaluation expertise, in order to achieve the right balance between the costs of the project and the costs and manpower of auditing and reporting;

11. invite la Commission et la Cour à tenir dûment compte des bénéficiaires sollicitant des montants relativement peu élevés pour des projets ou des organisations qui, en raison de leur taille, ne sont pas en mesure de faire appel à l'expertise nécessaire en matière d'audit et d'évaluation, afin de trouver un juste équilibre entre les coûts du projet et les coûts, financiers et de personnel, des audits et des rapports;


3. Notes that the Foundation finds the SI2 system accounting system extremely complex with many faults, weaknesses and instabilities; regrets that the Commission has imposed a computer/accounting system (SI2) on the Foundation, which is much too cumbersome and seem to be somewhat "overkill"; calls on the Commission to ensure that the agency has the required manpower and technical support in order to operate the system;

3. relève que la Fondation estime que le système comptable SI2 est extrêmement complexe, qu'il comporte un grand nombre de lacunes et de faiblesses et qu'il est très instable; regrette que la Commission ait imposé à la Fondation un système informatique et comptable (SI2) beaucoup trop complexe et apparemment trop sophistiqué; invite la Commission à veiller à ce que la Fondation dispose du personnel et du soutien technique nécessaires au bon fonctionnement de ce système;


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First, there is room to improve the position of women across the board and the gender dimension must be taken into account in all individual measures and, secondly, we face an important challenge in the run up to enlargement: Parliament has voiced its concern about the danger of a manpower drain from east to west; this sort of mass exodus would create a huge problem for the candidate countries.

Premièrement, il est possible d'améliorer la position des femmes d'une manière générale, et la dimension sexospécifique doit être intégrée dans toutes les mesures individuelles et, deuxièmement, nous sommes confrontés à un défi important dans la dernière ligne droite avant l'élargissement : le Parlement a souligné ses préoccupations quant au danger d'un flux de la main-d'œuvre de l'Est vers l'Ouest. Un tel exode massif créerait un énorme problème pour les pays candidats.


We are thus faced with a paradoxical situation where one of the most important sectors of European agriculture, which covers 20% of production units, employs a great deal of manpower in production and processing, and accounts for 16% of final agricultural production, is ultimately one of the sectors least taken into account by the common agricultural policy.

Nous sommes ainsi devant une situation paradoxale où l'un des plus importants secteurs de l'agriculture européenne, qui rassemble 20 % des unités de production, emploie beaucoup de main-d'œuvre au stade de la production et de la transformation, contribue pour 16 % à la production agricole finale, se trouve être, en définitive, l'un des moins bien pris en compte par la politique agricole commune.


Co-operation between countries of origin and residence of migrants must be based on dialogue with governments and with the migrants themselves and their associations to ensure that migratory movements are taken into account in developmental, economic and social strategies of the countries concerned (e.g. by promoting more efficient public and financial institutions, training and manpower skilling programmes as well as the inflow of foreign capital to projects (including those carried out by emigrants in their countries of origin)).

La coopération entre les pays d'origine et les pays de résidence des immigrés doit être fondée sur un dialogue avec les gouvernements ainsi qu'avec les immigrés eux-mêmes et leurs associations, si l'on veut s'assurer de la prise en compte des mouvements migratoires dans les stratégies économiques, sociales et de développement des pays concernés (par exemple, en favorisant des institutions publiques et financières plus efficaces, les programmes de formation et de qualification de la main-d'oeuvre ainsi que les entrées de capitaux étrangers dans des projets, y compris ceux qui sont réalisés par les émigrants dans leur pays d'origine).


I would like to point out that in 1993-1994, transfer payments accounted for 56 per cent of the SQDM budget, or $150.7 million out of a total of $269.5 million, a true description, if ever there was one, of Ottawa's control over manpower.

Soulignons qu'en 1993-1994, plus de 56 p. 100 du budget de la SQDM, à savoir 150,7 millions sur 269,5 millions, provenait des transferts fédéraux, expression fidèle, s'il en est une, du contrôle d'Ottawa en matière de main-d'oeuvre.


What exactly does the federal government know that the provincial governments do not know better about manpower training, cultural, medical, language and other policies for the benefit of their citizens who hold them accountable at every election?

En quoi les provinces sont-elles moins compétentes que le gouvernement fédéral pour gérer des choses comme la formation professionnelle, la culture, la santé, les langues et autres domaines, pour le bien de leurs populations respectives auxquelles elles doivent rendre des comptes à chaque élection?


The accountability structure is such that the data on health care utilization expenditures, manpower, and other data sources come into the organization, are standardized, and are made available in reports that are the mechanism of that accountability process.

La structure de reddition de comptes est telle que les données en matière de dépenses d'utilisation des services de soins de santé, de main-d'oeuvre et autres arrivant à l'organisation seront normalisées et rendues disponibles sous forme de rapports qui constitueront les mécanismes de reddition de comptes.


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