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Brake operating valve
Brake valve
Constant braking
Continuous braking system
Continuous service brake
Foot brake valve
Foot valve
Full service braking
Maximum allowable non-shock pressure
Maximum non-shock operating pressure
Maximum non-shock service pressure
Maximum non-shock working pressure
Maximum safe braking point
Maximum service braking
Non-shock working pressure
Permanent brake
Service
Service application
Service application of the brakes
Service brake
Service brake application
Service brake chamber
Service brake valve
Service braking device
Service valve
Service-brake chamber
Travelling brake
Treadle valve

Translation of "maximum service braking " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
full service braking | maximum service braking

freinage maximal de service | freinage maximum


maximum safe braking point

freinage maximum compatible avec la sécurité


brake valve | foot brake valve | foot valve | service brake valve | treadle valve

clapet central | valve de freinage


service brake | travelling brake

frein à pied | frein de marche | frein de service


service brake chamber [ service-brake chamber ]

vase à diaphragme


service brake application | service application of the brakes | service application | service

serrage gradué | serrage gradué du frein | freinage gradué | serrage gradué des freins | serrage normal | serrage normal du frein | freinage normal | serrage normal des freins


maximum allowable non-shock pressure | maximum non-shock operating pressure | maximum non-shock service pressure | maximum non-shock working pressure | non-shock working pressure

pression maximale en service continu


continuous braking system | continuous service brake | permanent brake | constant braking

système de freinage continu | dispositif de freinage continu


brake operating valve [ brake valve | service valve ]

valve de commande de frein [ valve de commande frein automatique ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the case of category Tb tractors with a maximum design speed exceeding 60 km/h, the service braking system shall, whether or not it is combined with the secondary braking system, be such that in the event of failure in a part of its transmission a sufficient number of wheels are still braked by actuation of the service brake control device; these wheels shall be so selected that the residual performance of the service braking s ...[+++]

Dans le cas des tracteurs de catégorie Tb dont la vitesse maximale par construction est supérieure à 60 km/h, le système de freinage de service doit, qu'il soit ou non combiné au système de freinage de secours, être tel qu'en cas de défaillance d'une partie de sa transmission, il reste possible de freiner un nombre suffisant de roues par action sur la commande du système de freinage de service; ces roues doivent être choisies de façon que l'efficacité résiduelle du système de freinage de service satisfasse aux prescriptions du point ...[+++]


After the warning signal has been activated, it shall be possible to apply the service braking control device and obtain at least the performances prescribed for residual and secondary braking in the case of tractor with maximum design speed exceeding 60 km/h or the performance prescribed for secondary braking in the case of tractor with maximum design speed not exceeding 60 km/h.

Une fois que le signal d'avertissement s'est allumé, il doit être possible d'actionner le dispositif de commande de freinage de service et d'obtenir au moins l'efficacité de freinage résiduel ou de secours prescrite dans le cas d'un tracteur dont la vitesse maximale par construction est supérieure à 60 km/h ou l'efficacité de freinage de secours prescrite dans le cas d'un tracteur dont la vitesse maximale par construction ne dépasse pas 60 km/h.


Even with the tractor engine not rotating, the combination at the maximum permissible mass remains stationary on the prescribed gradient when the activation of a single control device by the driver, from his driving seat, has applied the tractor parking braking system and the towed vehicle service braking system or only one of those two braking systems.

Même si le moteur du tracteur ne tourne pas, l'ensemble, à la masse maximale admissible, reste à l'arrêt sur la pente prescrite lorsque l'actionnement d'un seul dispositif de commande par le conducteur, depuis son siège de conduite, a enclenché le système de freinage de stationnement du tracteur et le système de freinage de stationnement du véhicule tracté, ou seulement l'un de ces deux systèmes de freinage.


Braking effort less than 50 % of the required service brake performance defined in section 1.2.2 in relation to the maximum authorized mass.

L'effort de freinage est inférieur à 50% de la capacité du frein de service exigée telle que définie au point 1.2.2 par rapport à la masse maximale autorisée.


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Braking effort less than 50 % of the service brake performance defined in section 1.2.2 in relation to the maximum authorized mass.

L'effort de freinage est inférieur à 50 % de la capacité du frein de service définie au point 1.2.2 par rapport à la masse maximale autorisée.


20.08 Maximum use of emergency brake integrated in the service brake

20.08 Utilisation maximale du frein de secours intégré au frein de service


Maximum use of emergency brake integrated in the service brake

Utilisation maximale du frein de secours intégré au frein de service


20.07 Maximum use of reinforced service brake

20.07 Utilisation maximale du frein de service renforcé


By way of derogation from the provisions of section 1.4 of this Annex, for vehicles intended to tow more than one of the kinds of trailers referred to in subparagraphs (b), (c), (d) and (e) above, up to three different registration/in-service maximum permissible towable masses may be defined for each technical configuration of the vehicle type, according to the characteristics of the brake connectors of the motor vehicle: one for trailers without service brakes, one for trailers with inertia brakes, and one for trailers with a continuous braking ...[+++]

Par dérogation aux dispositions du point 1.4 de la présente annexe, pour les véhicules destinés à tracter plus d'un des types de remorque visés aux points b), c), d) et e) du point 2.2.1, on peut définir jusqu'à trois masses tractables maximales admissibles d'immatriculation/en service différentes, pour chaque configuration technique du type de véhicule, en fonction des caractéristiques des connecteurs de freinage du véhicule à moteur: une pour les remorques sans freins de service, une pour les remorques équipées d'un système de freinage continu.


(c) vehicles with a maximum mass not exceeding 3,5 t only intended to tow trailers with service brakes: the registration/in-service maximum permissible laden mass of the vehicle, or, for off-road vehicles (see section 7.5 of Annex I), 1,5 times that mass with a maximum of 3,5 t;

c) pour les véhicules dont la masse maximale ne dépasse pas 3,5 tonnes, destinés uniquement à tracter des remorques équipées de freins de service: la masse en charge maximale admissible d'immatriculation/en service du véhicule ou, pour les véhicules hors route (voir point 7.5 de l'annexe I), une fois et demi cette masse avec un maximum de 3,5 tonnes,


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