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MFF mid-term review
MIR
Medium cap
Mid IR
Mid cap
Mid cap company
Mid capitalization stock
Mid caps
Mid project review
Mid term project review
Mid term review
Mid-cap
Mid-cap company
Mid-cap stock
Mid-infrared
Mid-infrared radiation
Mid-ocean ridge
Mid-ocean rise
Mid-oceanic ridge
Mid-project review
Mid-term project review
Mid-term review
Mid-term review of the MFF
Mid-term review of the Multiannual Financial Framework
Middle IR
Middle infrared
Middle-capitalisation company
Middle-infrared radiation
Rationalisation of the CAP
Reform of the CAP
Revision of the CAP

Translation of "mid caps " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
mid-cap | mid-cap company | middle-capitalisation company

entreprise à capitalisation moyenne | société à moyenne capitalisation


mid capitalization stock [ mid-cap stock | mid caps ]

titres à moyenne capitalisation


mid cap [ mid-cap company | medium cap ]

société à moyenne capitalisation [ société à capitalisation moyenne ]


mid cap | mid cap company

société à moyenne capitalisation | société à capitalisation moyenne




mid-project review | mid project review | mid term project review | mid-term project review | mid term review | mid-term review

revue à mi-parcours du projet


mid-ocean ridge | mid-ocean rise | mid-oceanic ridge

dorsale médio-océanique | dorsale océanique


MFF mid-term review | mid-term review of the MFF | mid-term review of the Multiannual Financial Framework

réexamen à mi-parcours du cadre financier pluriannuel | réexamen à mi-parcours du CFP


middle infrared | MIR | middle IR | mid-infrared | mid IR | middle-infrared radiation | mid-infrared radiation

infrarouge moyen | IR moyen | moyen infrarouge | moyen IR | rayonnement infrarouge moyen


reform of the CAP [ rationalisation of the CAP | revision of the CAP ]

réforme de la PAC [ rationalisation de la PAC | révision de la PAC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. By 3 March 2019, the Commission shall, after consulting ESMA, submit a report to the European Parliament and to the Council on the impact in practice of the transparency obligations established pursuant to Articles 3 to 13, in particular on the impact of the volume cap mechanism described in Article 5, including on the cost of trading for eligible counterparties and professional clients and on trading of shares of small and mid-cap companies, and its effectiveness in ensuring that the use of the relevant waivers does not harm price formation and how any appropriate mechanism for imposing sanctions for infringements of the volume cap might operate, and on the application and continued appropriateness of the waivers to pre-trade transparen ...[+++]

1. Au plus tard le 3 mars 2019, la Commission, après consultation de l’AEMF, présente au Parlement européen et au Conseil un rapport sur les incidences pratiques des obligations de transparence établies en vertu des articles 3 à 13, et en particulier sur l’incidence du mécanisme de plafonnement des volumes décrit à l’article 5, y compris sur le coût des transactions pour les contreparties éligibles et les clients professionnels ainsi que de la négociation des actions des petites entreprises et des entreprises de moyenne capitalisation, et sa capacité à assurer que le recours aux dérogations afférentes ne nuit pas à la formation des prix, et sur la manière dont un éventuel mécanisme approprié de sanction des infractions au plafonnement des v ...[+++]


The investment situation in the RI domain is dire, particularly for innovative SMEs and mid-caps with a high potential for growth.

La situation relative aux investissements dans le domaine de la recherche et de l'innovation est désastreuse, notamment pour les PME et les entreprises de taille intermédiaire innovantes disposant d'un potentiel de croissance élevé.


The objectives of such a review should be to assess whether the disclosure requirements bring useful information to investors, as well as consider the opportunity to repeal unnecessary disproportionate provisions and create a more balanced regulatory environment for small and mid-cap quoted companies.

Les objectifs d'une telle révision devraient être de déterminer si les exigences d'information sont sources de renseignements utiles pour les investisseurs, et d'étudier la possibilité d'abroger les dispositions disproportionnées et inutiles afin de créer un environnement réglementaire plus équilibré pour les sociétés cotées à capitalisation faible ou moyenne.


‘mid-cap companies’ means entities having up to 3 000 employees that are not SMEs or small mid-cap companies.

"entreprises de taille intermédiaire", des entités comptant jusqu’à 3 000 salariés, qui ne sont pas des PME ou des petites entreprises de taille intermédiaire.


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provision of risk financing from seed to expansion stages for SMEs, start-ups, small mid-cap companies and mid-cap companies, to ensure technological leadership in innovative and sustainable sectors.

le financement du risque pour les PME, les jeunes entreprises (start-ups), les petites entreprises de taille intermédiaire et les entreprises de taille intermédiaire, de la phase d’amorçage à la phase de développement, pour une position dominante sur le plan technologique dans les secteurs innovants et durables.


12. Welcomes the focus on mid-caps (companies with between 250 and 3 000 employees), through the Mid Cap Initiative and the Growth Finance Initiative, both of which stimulate loans, in particular to innovative mid-caps;

12. salue l'attention portée aux entreprises de taille intermédiaire (ETI) (entreprises employant entre 250 et 3 000 personnes) dans le cadre de l'initiative en faveur des ETI et de l'initiative de financement de la croissance, qui favorisent l'octroi de prêts, notamment aux ETI innovantes;


75. Welcomes the focus on mid-caps (companies with between 250 and 3 000 employees), through the Mid Cap Initiative and the Growth Finance Initiative, both of which stimulate loans, in particular to innovative mid-caps;

75. salue l'attention portée aux entreprises de taille intermédiaire (ETI) (entreprises employant entre 250 et 3 000 personnes) dans le cadre de l'initiative en faveur des ETI et de l'initiative de financement de la croissance, qui favorisent l'octroi de prêts, notamment aux ETI innovantes;


17. Calls on the Commission and the Member States to strengthen the specific measures to step up access to capital markets for SMEs and mid-cap companies, notably by setting up regional one-stop-shops; considers that SMEs and mid-cap companies, in particular subcontractors, distributors and retailers and aftermarket firms, are those which are being hit hardest by the crisis; points out, at the same time, that such companies are an asset because their size and responsiveness allow them to adjust to change, and that they have been the initiators of many technological advances; considers, therefore, that one avenue of development to be pursued is the diversification of SMEs’ and mid-cap companies’ commercial opportunities (through internati ...[+++]

17. demande à la Commission et aux États membres de renforcer les mesures spécifiques visant à renforcer l'accès des PME et des entreprises de taille intermédiaire aux marchés de capitaux, notamment en créant des guichets uniques régionaux; estime que les PME et les entreprises de taille intermédiaire sont les premières victimes de la crise, notamment dans les secteurs de la sous-traitance, de la distribution et de l'après-vente; souligne, en même temps, que ces entreprises sont un atout car leur taille et leur réactivité leur permettent de s'adapter aux mutations, et qu'elles sont souvent à la source de nombreuses avancées technologiques; estime ainsi que la diversification des débouchés des PME et des entreprises de taille intermédiair ...[+++]


17. Calls on the Commission and the Member States to strengthen the specific measures to step up access to capital markets for SMEs and mid-cap companies, notably by setting up regional one-stop-shops; considers that SMEs and mid-cap companies, in particular subcontractors, distributors and retailers and aftermarket firms, are those which are being hit hardest by the crisis; points out, at the same time, that such companies are an asset because their size and responsiveness allow them to adjust to change, and that they have been the initiators of many technological advances; considers, therefore, that one avenue of development to be pursued is the diversification of SMEs’ and mid-cap companies’ commercial opportunities (through internati ...[+++]

17. demande à la Commission et aux États membres de renforcer les mesures spécifiques visant à renforcer l'accès des PME et des entreprises de taille intermédiaire aux marchés de capitaux, notamment en créant des guichets uniques régionaux; estime que les PME et les entreprises de taille intermédiaire sont les premières victimes de la crise, notamment dans les secteurs de la sous-traitance, de la distribution et de l'après-vente; souligne, en même temps, que ces entreprises sont un atout car leur taille et leur réactivité leur permettent de s'adapter aux mutations, et qu'elles sont souvent à la source de nombreuses avancées technologiques; estime ainsi que la diversification des débouchés des PME et des entreprises de taille intermédiair ...[+++]


17. Calls on the Commission and the Member States to strengthen the specific measures to step up access to capital markets for SMEs and mid-cap companies, notably by setting up regional one-stop-shops; considers that SMEs and mid-cap companies, in particular subcontractors, distributors and retailers and aftermarket firms, are those which are being hit hardest by the crisis; points out, at the same time, that such companies are an asset because their size and responsiveness allow them to adjust to change, and that they have been the initiators of many technological advances; considers, therefore, that one avenue of development to be pursued is the diversification of SMEs’ and mid-cap companies’ commercial opportunities (through internati ...[+++]

17. demande à la Commission et aux États membres de renforcer les mesures spécifiques visant à renforcer l'accès des PME et des entreprises de taille intermédiaire aux marchés de capitaux, notamment en créant des guichets uniques régionaux; estime que les PME et les entreprises de taille intermédiaire sont les premières victimes de la crise, notamment dans les secteurs de la sous-traitance, de la distribution et de l'après-vente; souligne, en même temps, que ces entreprises sont un atout car leur taille et leur réactivité leur permettent de s'adapter aux mutations, et qu'elles sont souvent à la source de nombreuses avancées technologiques; estime ainsi que la diversification des débouchés des PME et des entreprises de taille intermédiair ...[+++]




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'mid caps' ->

Date index: 2024-02-16
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