Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Agricultural day release school
Agricultural school
Agricultural technical school
Attendance at school
Central mixing plant
Central plant
Centralized ready-mix plant
Class attendance
Co-education
Coeducation
Coeducational school
Concrete batching plant
Concrete mixing plant
Concrete station
Country farm institute
Demonstration school
Educational institution
Experimental school
Farm school
Laboratory school
MLH
Mixed enterprises
Mixed layer height
Mixed layer thickness
Mixed school
Mixed schooling
Mixed-investment company
Mixed-layer depth
Mixed-layer height
Mixed-layer top
Mixed-ownership company
Mixing depth
Mixing height
Mixing layer depth
Mixing layer height
Mixing layer thickness
Observation school
Operate rubber mixing machine
Practice school
Ready-mix concrete plant
Ready-mix plant
Ready-mixed concrete plant
Ready-mixed plant
Rubber mixing machine operating
Rubber mixing machines operating
School
School absence
School attendance
Teaching institution
Thickness of the mixing layer
Truancy

Traduction de «mixed school » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mixed school [ coeducational school ]

école mixte [ école géminée ]


coeducation | co-education | mixed schooling

coéducation | enseignement mixte | mixité


mixed layer height [ MLH | mixed-layer height | mixing layer height | mixed-layer depth | mixing layer depth | mixed layer thickness | mixing layer thickness | mixing height | mixing depth | mixed-layer top | thickness of the mixing layer ]

hauteur de la couche de mélange [ épaisseur de la couche de mélange ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


rubber mixing machines operating | tend rubber mixing machine tending rubber mixing machine | operate rubber mixing machine | rubber mixing machine operating

faire fonctionner des machines de mélange de caoutchouc


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


ready-mix concrete plant [ ready-mix plant | centralized ready-mix plant | central mixing plant | central plant | ready-mixed concrete plant | ready-mixed plant | concrete mixing plant | concrete batching plant | concrete station ]

centrale à béton [ tour à béton ]


mixed-ownership company [ mixed-investment company | Mixed enterprises(ECLAS) ]

société d'économie mixte


agricultural day release school | agricultural school | agricultural technical school | country farm institute | farm school

école professionnelle d'agriculture
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Other preventive measures address questions such as systematic language support for children with a migrant background, an active desegregation policy which improves the social, ethnic and cultural mix in schools, allows for better peer learning and helps integration, or the targeted support of disadvantaged schools.

D’autres mesures préventives concernent le soutien linguistique systématique des élèves issus de l’immigration, une politique de déségrégation active qui améliore la diversité sociale, ethnique et culturelle dans les écoles, permet un meilleur apprentissage par les pairs et favorise l’intégration, ou encore le soutien ciblé aux écoles défavorisées.


2. EARLY SCHOOL LEAVING IS CAUSED BY A MIX OF INDIVIDUAL, EDUCATIONAL AND SOCIO-ECONOMIC FACTORS

2. L’ABANDON SCOLAIRE EST LE RÉSULTAT D’UN ENSEMBLE DE FACTEURS INDIVIDUELS, ÉDUCATIFS ET SOCIOÉCONOMIQUES


8. Draws attention to the fact that progress on MDG 2 on education has been mixed, as progress has been made in terms of schooling for girls but less has been achieved with regard to ensuring that they complete their studies; calls on the ACP countries and all international partners to devise and implement, as a development policy priority, all measures needed to ensure that girls finish primary school and are given access to secondary and higher education;

8. attire l'attention sur le fait que les progrès concernant l'OMD 2 sur l'éducation sont mitigés, car les avancées concernent l'accès des filles à l'école, mais les résultats sont moindres en ce qui concerne l'achèvement de leurs études; appelle les États ACP et tous les partenaires internationaux à élaborer et mettre en place toutes les mesures nécessaires afin que les filles achèvent l'école primaire et aient accès à l'enseignement secondaire et supérieur, en tant que priorité des politiques de développement;


16. Recalls that comprehensive strategies to combat school leaving should comprise a mix of policies, coordination among different policy sectors and integration of measures into all policies concerning young people and children;

16. rappelle que les stratégies globales de lutte contre l'abandon scolaire doivent être constituées de combinaisons de mesures, coordonner les secteurs d'action et intégrer ces mesures dans toutes les politiques relatives aux jeunes et aux enfants;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Comprehensive strategies on early school leaving comprise a mix of policies, coordination across different policy sectors and the integration of measures supporting the reduction of early school leaving into all relevant policies aimed at children and young people.

Les stratégies globales en matière d'abandon scolaire sont fondées sur une combinaison de politiques, la coordination des différents champs d'action et l'intégration de mesures de lutte contre l'abandon scolaire dans toutes les politiques pertinentes visant les enfants et les jeunes.


E. whereas the challenges faced by the teaching profession are increasing as educational environments become more complex and heterogeneous; whereas these challenges include advances in Information and Communication Technologies (ICT), changes to social and family structures, and the increasingly diverse mix of students in many schools resulting from increased immigration and the emergence of multicultural societies, the increase in the autonomy of schools, which entails an increase in teachers' duties, and the need to pay more attention to the learning needs of individual pupils,

E. considérant que le corps enseignant doit faire face à des défis de plus en plus nombreux dans la mesure où les environnements éducatifs deviennent plus complexes et plus hétérogènes, et que figurent au nombre de ces défis la réalisation de progrès dans le domaine des technologies de l'information et de la communication (TIC), la prise en compte des modifications des structures sociales et familiales, l'adaptation à la diversité des élèves qui va croissant dans de nombreuses écoles, du fait de l'augmentation de l'immigration et de l'émergence de sociétés multiculturelles, l'augmentation de l'autonomie des écoles, qui entraîne un accro ...[+++]


E. whereas the challenges faced by the teaching profession are increasing as educational environments become more complex and heterogeneous; whereas these challenges include advances in Information and Communication Technologies (ICT), changes to social and family structures, and the increasingly diverse mix of students in many schools as a result of increased immigration and the emergence of multicultural societies, the increase in the autonomy of schools, which entails an increase in teachers' duties, and the need to pay more attention to the learning needs of individual pupils,

E. considérant que le corps enseignant doit faire face à des défis de plus en plus nombreux dans la mesure où les environnements éducatifs deviennent plus complexes et plus hétérogènes, et que figurent au nombre de ces défis la réalisation de progrès dans le domaine des technologies de l'information et de la communication (TIC), la prise en compte des modifications des structures sociales et familiales, l'adaptation à la diversité ethnique des élèves qui va croissant dans de nombreuses écoles, du fait de l'augmentation de l'immigration et de l'émergence de sociétés multiculturelles, l'augmentation de l'autonomie des écoles, qui entraîne ...[+++]


Up to the year 2001, in the event that annual mortality of 0,2 % of Nmin is exceeded for any stock of dolphins, all sets on that stock and on any mixed schools containing members of that stock shall cease for that year.

Jusqu'en 2001, dans le cas où la mortalité annuelle de 0,2 % de Nmin est dépassée pour n'importe quel stock de dauphins, tous les mouillages associés à ce stock et à tous les bancs mixtes comportant des individus dudit stock doivent cesser pour l'année en cause.


Beginning in the year 2001, in the event that annual mortality of 0,1 % of Nmin is exceeded for any stock of dolphins, all sets on that stock and on any mixed schools containing members of that stock shall cease for that year.

Au début de 2001, dans le cas où la mortalité annuelle de 0,1 % de Nmin est dépassée pour n'importe quel stock de dauphins, tous les mouillages associés à ce stock et à tous les bancs mixtes comportant des individus dudit stock doivent cesser pour l'année en cause.


Whilst, at first sight, recognition of the community may seem a factor that protects the integration of minorities, in fact, however, it is a strong factor of social segregation and regression (you need only think of the situation of young Turkish or Maghreb girls, who are excluded from the emancipating benefits of ethnically mixed schooling, who are held back by archaic rules on the status of women).

Or, si la reconnaissance de la communauté peut apparaître, à première vue, comme un facteur de protection de l'intégration des minorités, elle constitue au contraire, dans les faits, un facteur puissant de ségrégation et de régression sociale (que l'on songe à la situation des jeunes filles turques ou maghrébines, exclues des bienfaits émancipateurs du brassage scolaire, rejetées dans un statut archaïque de la femme).




D'autres ont cherché : mixed enterprises     absence from school     agricultural day release school     agricultural school     agricultural technical school     attendance at school     central mixing plant     central plant     centralized ready-mix plant     class attendance     co-education     coeducation     coeducational school     concrete batching plant     concrete mixing plant     concrete station     country farm institute     demonstration school     educational institution     experimental school     farm school     laboratory school     mixed layer height     mixed layer thickness     mixed school     mixed schooling     mixed-investment company     mixed-layer depth     mixed-layer height     mixed-layer top     mixed-ownership company     mixing depth     mixing height     mixing layer depth     mixing layer height     mixing layer thickness     observation school     operate rubber mixing machine     practice school     ready-mix concrete plant     ready-mix plant     ready-mixed concrete plant     ready-mixed plant     rubber mixing machine operating     rubber mixing machines operating     school     school absence     school attendance     teaching institution     tend rubber mixing machine tending rubber mixing machine     thickness of the mixing layer     truancy     


datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'mixed school' ->

Date index: 2021-07-20
w