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Analyse seismic risk
Analyze seismic risk
Assess seismic risk
Automobile legal liability risk
Burden of establishing a fact
Burden of persuasion burden of persuasion
Burden on the pleadings
Business relationship involving a higher legal risk
Business relationship involving higher legal risks
Fixed burden of proof
Legal and regulatory risk
Legal burden legal burden
Legal risk
Monitor seismic risk
Monitoring of legal risks
Persuasive burden
Probative burden
Risk monitoring
Risk of nonpersuasion
Tenant's third party risk
Tenants legal liability
Transaction involving an increased legal risk
Transaction involving increased legal risks
Ultimate burden ultimate burden

Translation of "monitoring legal risks " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
assess seismic risk | monitor seismic risk | analyse seismic risk | analyze seismic risk

analyser le risque sismique


monitoring of legal risks

surveillance de risques juridiques | gestion de risques juridiques


legal risk | legal and regulatory risk

risque juridique


legal risk [ legal and regulatory risk ]

risque juridique


business relationship involving a higher legal risk | business relationship involving higher legal risks

relation d'affaires comportant un risque juridique accru | relation d'affaires comportant des risques juridiques accrus


transaction involving an increased legal risk | transaction involving increased legal risks

transaction présentant un risque juridique accru | transaction présentant des risques juridiques accrus


burden of establishing a fact | burden of persuasion burden of persuasion | burden on the pleadings | fixed burden of proof | legal burden legal burden | persuasive burden | probative burden | risk of nonpersuasion | ultimate burden ultimate burden

charge de persuasion | charge ultime | fardeau de persuasion | fardeau ultime


automobile legal liability risk

risque de responsabilité civile automobile


tenant's third party risk [ tenants legal liability ]

responsabilité civile des locataires


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This international agreement, signed at the EU-Russia Summit of 4 June 2013 in Yekaterinburg, is the last in a series of similar bilateral agreements concluded over a period of around 15 years by the European Union with third countries for the purpose of monitoring legal bilateral trade in products at risk of being misappropriated for illegal drugs manufacture.

Cet accord international a été signé le 4 juin 2013 lors du sommet UE-Russie à Ekaterinbourg. Il est le dernier d'une série d'accords bilatéraux conclus sur le même modèle depuis une quinzaine d'années par l'Union Européenne avec des pays tiers afin de surveiller le commerce bilatéral et légal des produits dont l'usage détourné et illégal est la fabrication de drogues.


(b) the policies relating to and the procedures for monitoring risk tolerance and risk management for major risk areas such as credit, market, liquidity, operational (inclusive of business continuity planning), technology, legal, regulatory, reputational and strategic risks; and

b) les politiques et les méthodes permettant de surveiller la tolérance face aux risques et la gestion de ces derniers pour ce qui est des principaux risques tels que le risque de crédit, le risque de marché, le risque de liquidité, le risque opérationnel (lequel comprend la planification de la continuité des opérations), le risque technologique, le risque juridique, le risque réglementaire, le risque réputationnel et le risque stratégique;


59.42 If, as a result of its ongoing monitoring of a business relationship under paragraph 59.41(a), the legal counsel or legal firm considers that the risk of a money laundering offence or terrorist activity financing offence is high, it shall treat that person or entity as high risk for the purpose of subsection 9.6(3) of the Act and apply the prescribed special measures in accordance with section 71.1 of these Regulations.

59.42 Si, à la suite du contrôle continu visé à l’alinéa 59.41a), le conseiller juridique ou le cabinet d’avocats estime que le risque d’une infraction de recyclage des produits de la criminalité ou d’infraction de financement des activités terroristes est élevé, il doit considérer que la personne ou l’entité en cause représente un risque élevé au titre du paragraphe 9.6(3) de la Loi et appliquer les mesures spéciales visées à l’article 71.1 du présent règlement.


Because the entity referred to in the response to Q-972 was involved in active projects in several countries, CIDA took the following specific measures to protect the interests of the Crown: CIDA established a multi-disciplinary task force to oversee a common, integrated and corporate approach to managing the situation and mitigating potential risks; discussions and meetings were held with senior representatives of the organization, who provided detailed information on the extent and severity of the financial situation, and the likely operational impacts; based on the initial information received, as well as a review of the current sta ...[+++]

Comme l’entité dans la réponse à la question Q-972 participait à des projets en cours de réalisation dans plusieurs pays, l’ACDI a pris les mesures particulières qui suivent pour protéger les intérêts de la Couronne: un « groupe de travail » multidisciplinaire a été mis sur pied par l’ACDI afin de superviser le recours à une approche intégrée pour gérer la situation et atténuer les risques potentiels; des discussions et des rencontres ont eu lieu avec des hauts représentants de l’organisation, qui ont fourni des renseignements détaillés au sujet de la gravité de la situation financière de l’organisation et des répercussions opérationnel ...[+++]


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Hon. Julian Fantino (Minister of International Cooperation, CPC): Mr. Speaker, with regard to (a), mitigation actions and measures taken to protect the interests of the Crown when an organization in receipt of the Canadian International Development Agency, CIDA, funding is under legal protection from creditors include conducting an internal, or contracting an external, review and assessment of potential program, legal, fiduciary and political/reputational risks that may arise; alerting the recipient country ministry or partner instit ...[+++]

L'hon. Julian Fantino (ministre de la Coopération internationale, PCC): Monsieur le Président, en réponse à la partie a) de la question, voici les mesures prises pour atténuer le risque et protéger les intérêts de la Couronne lorsqu’une organisation qui reçoit des fonds de l’Agence canadienne de développement international, l’ACDI, est sous protection juridique contre les créanciers: on effectue à l’interne, ou on confie la tâche à un tiers sous contrat, un examen et une évaluation pour déterminer les risques fiduciaires, politiques, d’atteinte à la réputation ou liés au programme que la situation comporte; on prévient le ministère ou l ...[+++]


Question No. 873 Ms. Kirsty Duncan: With respect to disaster risk reduction (DRR) and recovery: (a) what is the current value of the government’s infrastructure including, but not limited to, energy, social, tourism, and transportation infrastructure, and what are the government’s contingency liabilities; (b) what percentage of the national budget is devoted to DRR, (i) what stand alone DRR investments has the government made in each of its budgets since 2006, (ii) what percentage of each budget has been allocated to hazard proofing sectoral development investments and, if such allocations have been made, (iii) what amount has the gover ...[+++]

Question n 873 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des risques en cas de catastrophe (RRC) et le rétablissement: a) quelle est la valeur actuelle de l’infrastructure du gouvernement, y compris, mais de façon non limitative, l’infrastructure énergétique, sociale, touristique et de transport et quel est son passif éventuel à leur égard; b) quel pourcentage du budget national est affecté à la RRC, (i) quel investissement autonome en matière de RRC le gouvernement a-t-il fait dans chacun de ses budgets depuis 2006, (ii) quel pourcentage de chaque budget a été affecté à la protection des investissements de développement sector ...[+++]


If there is to be a reasonable guarantee of the legality and regularity of the underlying transactions, it is necessary to assess the efficiency of the monitoring and control systems in terms of how the risk of irregularity is managed.

Si l'on veut obtenir une garantie raisonnable quant à la légalité et à la régularité des opérations sous-jacentes, il est nécessaire d'évaluer l'efficacité des systèmes de vérification et de contrôle au regard de la gestion des risques d'irrégularités.


To ensure effective monitoring of the compliance with the provisions of this Directive by this potentially wide group of persons and institutions, Member States can focus their monitoring activities in particular on those natural and legal persons that are exposed to a relatively high risk of money laundering or terrorist financing, in accordance with the principle of risk-based supervision.

Afin de contrôler efficacement le respect des dispositions de la présente directive par ce large éventail potentiel de personnes et d'établissements, les États membres peuvent concentrer leurs activités de contrôle notamment sur les personnes physiques et morales qui sont exposées à un risque relativement élevé de blanchiment de capitaux ou de financement du terrorisme, conformément au principe du contrôle fondé sur le risque.


To ensure an effective monitoring of the compliance with the provisions of this Directive by this potentially wide group of persons and institutions, Member States can focus their monitoring activities in particular on those natural and legal persons that are exposed to a relatively high risk of money laundering or terrorist financing, in accordance with the principle of risk-based supervision.

Afin de contrôler efficacement le respect des dispositions de la présente directive par ce large éventail potentiel de personnes et d'établissements, les États membres peuvent concentrer leurs activités de contrôle notamment sur les personnes physiques et morales qui sont exposées à un risque relativement élevé de blanchiment de capitaux ou de financement du terrorisme, conformément au principe du contrôle fondé sur le risque.


We have made much progress, particularly with regard to risk prevention, or safety, in other words, as regards the effectiveness of monitoring and as regards legal and financial liability. I, like many, believe that the European Union must legislate in order to be more powerful within the International Maritime Organisation.

En ce qui concerne notamment la prévention des risques, c'est-à-dire la sécurité, en ce qui concerne l'efficacité du contrôle, en ce qui concerne la responsabilité juridique et pécuniaire, nous avons beaucoup avancé et je suis de ceux qui pensent qu'effectivement il faut que l'Union légifère pour être plus puissante au sein de l'Organisation maritime internationale.


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