Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
All-freight ship
Italian freight module Rafaello
Multi-purpose Raffaello logistic module
Multi-purpose cargo
Multi-purpose cargo carrier
Multi-purpose cargo ship
Multi-purpose cargo vessel
Multi-purpose carrier
Multi-purpose ship
Multi-purpose vessel
Rafaello
Rafaello logistic module
Rafaello logistics module
Rafaello multipurpose logistics module
Raffaello
Raffaello cargo module
Raffaello logistics carrier
Raffaello multi-purpose logistics module

Translation of "multi-purpose cargo ship " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
multi-purpose vessel [ multi-purpose cargo ship | multi-purpose ship | multi-purpose cargo vessel | multi-purpose cargo carrier ]

navire polyvalent [ cargo polyvalent | navire de charge polyvalent | navire mixte | transporteur mixte ]


multi-purpose cargo | multi-purpose vessel

cargo polyvalent




Rafaello multipurpose logistics module [ Rafaello logistic module | Raffaello cargo module | Raffaello multi-purpose logistics module | multi-purpose Raffaello logistic module | Rafaello logistics module | Raffaello logistics carrier | Raffaello | Rafaello | Italian freight module Rafaello ]

module logistique polyvalent Rafaello [ module logistique Rafaello | module Rafaello | module logistique italien Raffaello | module italien Raffaello | module cargo Raffaello | module Raffaello | Raffaello | Rafaello ]


all-freight ship | multi-purpose carrier

cargo polyvalent | navire multicargo


multi-purpose carrier | all-freight ship

cargo polyvalent | navire multicargo
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
three multi-purpose car ferries (‘Ro-pax’, roll-on-roll-off passenger ships) carrying passengers and freight: the Rodin, the Molière and the Berlioz;

trois navires de type car-ferry mixte (ou «ro-pax», de l’anglais «roll-on-roll-off-passenger-ship») pouvant transporter des passagers et du fret: le Rodin, le Molière et le Berlioz;


The master of a ship may require a seafarer to perform any hours of work necessary for the immediate safety of the ship, persons on board or cargo, or for the purpose of giving assistance to other ships or persons in distress at sea.

Le capitaine d’un navire peut exiger d’un marin les heures de travail nécessaires à la sécurité immédiate du navire, des personnes à bord ou de la cargaison, ou en vue de porter secours à d’autres navires ou personnes en détresse en mer.


each Member State must be able, upon request, to send using SafeSeaNet information on the ship and on the dangerous or polluting goods on board without delay to the national and local competent authorities of another Member State. This must not lead to Member States routinely requesting information on ships and their cargoes for purposes other than maritime safety or security or the protection of the maritime environment.

chaque État membre doit être en mesure de transmettre sans délai aux autorités compétentes nationales et locales d'un autre État membre qui en fait la demande, en utilisant SafaSeaNet, les informations concernant le navire et les marchandises dangereuses ou polluantes se trouvant à bord, ce qui ne peut impliquer que les États membres demandent systématiquement des informations sur les navires et leurs cargaisons, à des fins autres que la sûreté et la sécurité maritimes ou la protection de l'environnement marin.


“(c) each Member State must be able, upon request, to send information on the ship and the dangerous or polluting goods on board without delay to the competent authority of another Member State. This must not lead to Member States routinely requesting information on ships and their cargoes for purposes other than maritime safety or security or the protection of the maritime environment”.

(c) chaque État membre doit être en mesure de transmettre sans délai à l'autorité compétente d'un autre État membre qui en fait la demande les informations concernant le navire et les marchandises dangereuses ou polluantes se trouvant à bord, ce qui ne peut impliquer que les États membres demandent systématiquement des informations sur les navires et leurs cargaisons, à des fins autres que la sûreté ou la sécurité maritimes ou la protection de l'environnement marin".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To this end, the Agency will be able to charter specialised and multi-purpose ships.

À cette fin, l’Agence pourra affréter des navires spéciaux et polyvalents.


(13) Freight or container ships often contain heavy fuel oil as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers. The Commission should submit a proposal to the European Parliament and the Council as soon as possible in order to ensure that for new ships bunker oil for engine fuel purposes is also stored in safe, double-walled tanks.

(13) Les cargos et les porte-conteneurs ont souvent dans leur soute à carburant des quantités de fioul lourd qui dépassent considérablement le chargement des pétroliers de plus petite taille; la Commission devrait présenter une proposition au Conseil et au Parlement, dans les meilleurs délais, pour veiller à ce que, dans le cas des nouveaux navires, le pétrole embarqué comme carburant soit stocké lui aussi dans des réservoirs sûrs à double paroi.


Road to sea transport projects to relieve the traditional road networks require all types of ship, including just in time feeders and modern container ships, rapid ferry-boats and high-speed yachts, multi-purpose ships for the fishing industry and the coast guard service, large and small cruise ships and so on.

Des projets de transport comme road to sea, en vue de désengorger les réseaux routiers nécessitent des bateaux de toute sorte, tels que les just in time feeder et les porte-conteneurs modernes, les bacs rapides, les yachts à grande vitesse, les bateaux polyvalents utilisés pour la pêche et la surveillance des côtes, les bateaux de croisière petits ou gros, etc.


1. The master of a ship shall have the right to require a seafarer to perform any hours of work necessary for the immediate dafety of the ship, persons on board or cargo, or for the purpose of giving assistance to other ships or persons in distress at sea.

1. Le capitaine d'un navire peut exiger d'un marin les heures de travail nécessaires à la sécurité immédiate du navire, des personnes à bord ou de la cargaison, ou en vue de porter secours à d'autres navires ou aux personnes en détresse en mer.


The purpose of the regulation is to eliminate the technical barriers to the transfer of cargo and passenger ships flying the flag of a European Union (EU) country between the registers of EU countries while ensuring a high level of ship safety and environmental protection, in compliance with international conventions.

Le règlement vise à éliminer les obstacles techniques au transfert de navires de charge et navires à passagers battant pavillon d'un État membre entre les registres des États membres tout en garantissant un niveau élevé de sécurité des navires et de protection de l'environnement, en conformité avec les conventions internationales.


The master of a ship may require a seafarer to perform any hours of work necessary for the immediate safety of the ship, persons on board or cargo, or for the purpose of giving assistance to other ships or persons in distress at sea.

Le capitaine d’un navire peut exiger d’un marin les heures de travail nécessaires à la sécurité immédiate du navire, des personnes à bord ou de la cargaison, ou en vue de porter secours à d’autres navires ou personnes en détresse en mer.


w