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Application of various lifting methods
Apply various lifting techniques
Applying of various lifting techniques
Applying various lifting techniques
Continuous multiple-cage lift for passengers
Fork lift truck operator
Fork-lift truck driver
Fork-lift truck operator
Forklift operator
Forklift truck operator
Hoisting appliance
Lift on-lift off
Lift on-lift off system
Lift truck driver
Lift truck operator
Lift-truck operator
Lifting appliance
Lifting device
Lifting gear
Lifting machinery
Lifting-truck operator
Mechanical truck operator
Multi-lift gasholder
Multiple lift gasholder
Multiple lift tiered
Multiple lifts
Multiple section gasholder
Telescopic gasholder
Use lift bags
Use of air-filled lift bags
Using lift bags
Using multiple lift bags

Traduction de «multiple lifts » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


multi-lift gasholder | multiple lift gasholder | multiple section gasholder | telescopic gasholder

gazomètre télescopique


using lift bags | using multiple lift bags | use lift bags | use of air-filled lift bags

utiliser des sacs de lestage




continuous multiple-cage lift for passengers

paternoster | pater-noster


lift-on/lift-off [ LoLo,lolo | lift on-lift off | lift on-lift off system | lift on/lift off ]

manutention verticale [ levage vertical ]


organise loads according to capacity of lifting equipment | organise weight of loads according to lifting device capacity | organise weight of loads according to capacity of lifting equipment | organise weight of loads according to lifting equipment capacity

organiser le poids de charges en fonction de la capacité d’équipements de levage


hoisting appliance | lifting appliance | lifting device | lifting gear | lifting machinery

appareil de levage | machine de levage


application of various lifting methods | applying various lifting techniques | apply various lifting techniques | applying of various lifting techniques

appliquer différentes techniques de levage


forklift truck operator | fork lift truck operator | fork-lift truck operator | forklift operator | lift truck operator | lift-truck operator | lifting-truck operator | mechanical truck operator | lift truck driver | fork-lift truck driver

cariste | conducteur de chariot élévateur | conductrice de chariot élévateur | opérateur de chariot élévateur | opératrice de chariot élévateur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) if the banding or strapping is for multiple lifts, the minimum safety factor shall be 4.

b) de 4, si le cerclage ou le feuillard est pour plusieurs levages.


(3) If the banding or strapping is for multiple lifts, it shall not be used

(3) Si le cerclage ou le feuillard est pour plusieurs levages, il est interdit de l’utiliser :


We introduced a multiple-entry visa, lifted visas from several countries and are introducing biometrics, which will help facilitate the identification and entry of legitimate visitors.

Nous avons créé le visa pour séjours multiples, éliminé l’obligation d’avoir un visa pour les ressortissants de plusieurs pays et nous mettons en place un système basé sur des données biométriques qui faciliteront l’identification et l’admission des visiteurs légitimes.


26. Points to the increasing number of working poor and to the need to tackle this new challenge by combining different instruments; demands that a living wage must always be above the poverty threshold, and that workers who for multiple reasons remain below the poverty threshold should receive top-ups that are unconditional and easy to take up; points to positive experience in the United States with negative income tax to lift low-wage workers above the poverty threshold;

26. attire l'attention sur le nombre croissant de travailleurs pauvres et sur la nécessité de relever ce nouveau défi en combinant divers instruments; demande que le salaire-subsistance soit toujours supérieur au seuil de pauvreté, que les travailleurs qui, pour de nombreuses raisons, demeurent en dessous du seuil de pauvreté bénéficient de compléments qui soient inconditionnels et faciles à obtenir; attire l'attention sur l'expérience positive des États-Unis qui appliquent l'impôt sur le revenu négatif permettant de ramener les travailleurs à bas salaires au-dessus du seuil de pauvreté;


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26. Points to the increasing number of working poor and to the need to tackle this new challenge by combining different instruments; demands that a living wage must always be above the poverty threshold, and that workers who for multiple reasons remain below the poverty threshold should receive top-ups that are unconditional and easy to take up; points to positive experience in the United States with negative income tax to lift low-wage workers above the poverty threshold;

26. attire l'attention sur le nombre croissant de travailleurs pauvres et sur la nécessité de relever ce nouveau défi en combinant divers instruments; demande que le salaire-subsistance soit toujours supérieur au seuil de pauvreté, que les travailleurs qui, pour de nombreuses raisons, demeurent en dessous du seuil de pauvreté bénéficient de compléments qui soient inconditionnels et faciles à obtenir; attire l'attention sur l'expérience positive des États-Unis qui appliquent l'impôt sur le revenu négatif permettant de ramener les travailleurs à bas salaires au-dessus du seuil de pauvreté;


26. Points to the increasing number of working poor and to the need to tackle this new challenge by combining different instruments; demands that a living wage must always be above the poverty threshold, and that workers who for multiple reasons remain below the poverty threshold should receive top-ups that are unconditional and easy to take up; points to positive experience in the United States with negative income tax to lift low-wage workers above the poverty threshold;

26. attire l'attention sur le nombre croissant de travailleurs pauvres et sur la nécessité de relever ce nouveau défi en combinant divers instruments; demande que le salaire-subsistance soit toujours supérieur au seuil de pauvreté, que les travailleurs qui, pour de nombreuses raisons, demeurent en dessous du seuil de pauvreté bénéficient de compléments qui soient inconditionnels et faciles à obtenir; attire l'attention sur l'expérience positive des États-Unis qui appliquent l'impôt sur le revenu négatif permettant de ramener les travailleurs à bas salaires au-dessus du seuil de pauvreté;


6. Calls for the lifting of the blockade of the Gaza strip, while supporting Israel's demand that the smuggling of weapons into Gaza should end; calls on the Palestinian Authority as well as the Palestinian leaders to do their utmost to put an end to the multiple attacks using Qassam missiles fired indiscriminately from the Gaza strip into Israeli territory; recognizes the right of Israel to exist within internationally recognized and secure borders;

6. appelle à la levée du blocus de la bande de Gaza, tout en appuyant la demande d’Israël selon laquelle la contrebande d’armes à destination de Gaza doit cesser; invite l’Autorité palestinienne et les dirigeants palestiniens à faire tout leur possible pour mettre fin aux multiples attaques de missiles Kassam tirés sans discernement depuis la bande de Gaza vers le territoire israélien; reconnaît le droit d’Israël à l’existence à l’intérieur de frontières sûres et internationalement reconnues;


If the rules cannot be harmonized to accommodate the more complicated activities of the ILECs that operate in multiple businesses, the restrictions at the very least must be lifted for telecom competitors. Foreign investment restrictions are a critical gating issue for telecom competitors in Canada.

Si les règles ne peuvent être harmonisées pour s'adapter à la complexité plus grande des activités menées par les ESLT qui exploitent de multiples entreprises, les restrictions devraient au moins être levées pour les concurrents du secteur des télécommunications, car pour ces derniers, les restrictions à l'investissement étranger constituent un obstacle véritable.


Common Line: The Common Line agreed by the General Affairs Council on 13 May 2002 (document 8304/02) sets out the basic positions of the Schengen acquis and provides for flexibilities including: issue of multiple-entry visas which could be valid for a substantial period of time. These include favourable treatment for certain professionals such as lorry drivers and could be issued on a case by case basis; before the lifting of internal border controls, flexibility on visa fees; visa exemption for certain categories of persons (e.g. h ...[+++]

Ligne de conduite: ligne de conduite approuvée par le Conseil Affaires Générales, le 13 mai 2002 (document 8304/02), qui énonce les positions de principe de l'acquis Schengen, et qui prévoit notamment, la délivrance de visas à entrées multiples, qui pourraient être valables un certain temps; un traitement favorable serait réservé à certaines professions telles que les chauffeurs routiers; ces visas pourraient être délivrés au cas par cas, avant la levée des contrôles aux frontières intérieures, une certaine souplesse en ce qui concerne les droits à acquitter pour les visas, l'exemption de l'obligation de visa pour certaines catégories ...[+++]


With respect to the Canadian Environmental Assessment Act, which requires that every screening of a project consider its cumulative environmental effects, the Auditor concluded that the DFO had no formal plan for assessing the potential cumulative environmental effects of proposals for new salmon sites in B.C (should the decision be made to expand the industry), and that the potential cumulative environmental effects of multiple salmon farm proposals warrant a public review before a decision is made to lift the moratorium.

Pour ce qui est de la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale, qui exige que chaque examen préalable tienne compte des effets cumulatifs du projet sur l’environnement, le vérificateur conclut que le MPO n’a pas de plan officiel pour évaluer les éventuels effets environnementaux cumulatifs des sites salmonicoles projetés en Colombie-Britannique, dans l’éventualité où la décision serait prise de développer l’industrie, et que les effets cumulatifs possibles de plusieurs projets salmonicoles justifient un examen public avant que ne soit prise la décision de lever le moratoire.


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