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CNG
Compressed natural gas
NGV
Natural Gas for Vehicles
Natural Gas for Vehicles Installation Code
Natural Gas for Vehicles Student Challenge
Natural gas
Natural gas deposit
Natural gas for vehicles
Natural gas fuelled vehicle
Natural gas market
Natural gas pool
Natural gas powered vehicle
Natural gas reservoir
Pay horizon
Producing formation
VNG
Vehicle natural gas
Vehicular natural gas

Translation of "natural gas for vehicles " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Natural Gas for Vehicles Student Challenge

Challenge NGV


Natural Gas for Vehicles Installation Code

Code d'installation au gaz naturel pour véhicules


natural gas for vehicles | compressed natural gas | CNG

gaz naturel pour véhicules | GNV | gaz naturel pour véhicule | GNV | gaz naturel comprimé | GNC | gaz naturel carburant | GNC


Natural Gas for Vehicles | NGV [Abbr.]

gaz naturel pour véhicules | gaz naturel véhicule | GNV [Abbr.]


vehicle natural gas [ VNG | vehicular natural gas | natural gas for vehicles ]

gaz naturel pour véhicules [ GNV | gaz naturel pour véhicule | gaz naturel véhicule ]


natural gas fuelled vehicle | natural gas powered vehicle

véhicule à gaz naturel


compressed natural gas | CNG | natural gas for vehicles | NGV

gaz naturel comprimé | GNC | gaz naturel pour véhicules | GNV


natural gas deposit | natural gas pool | natural gas reservoir | pay horizon | producing formation

gisement de gaz naturel




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) Instead of complying with subsection (1), a vehicle, other than a school bus, that is equipped with a fuel system that uses CNG as a source of energy for its propulsion may comply with section 4 of the version of Canadian Standards Association Standard CSA B109, Natural Gas for Vehicles Installation Code, that is in effect 24 months before the date of the last manufacturing operation performed by the manufacturer who installed the fuel system, as shown on the manufacturer’s information label, or the date of manufacture of the completed vehicle, as shown on the compliance label, or a more recent version of that Standard, except that t ...[+++]

(3) Au lieu d’être conforme au paragraphe (1), un véhicule, autre qu’un autobus scolaire, qui est muni d’un circuit d’alimentation en carburant utilisant comme source d’énergie du GNC pour sa propulsion peut être conforme à l’article 4 de la version de la norme CSA B109, intitulée Code d’installation au gaz naturel pour véhicules, de l’Association canadienne de normalisation, qui est en vigueur 24 mois avant la date de la dernière opération de fabrication indiquée sur l’étiquette informative du fabricant qui a installé le circuit d’al ...[+++]


If we have a natural gas fuelled vehicle and a gasoline fuelled vehicle, if they're both sitting here in Ottawa, you could probably say the natural gas vehicle is going to produce less carbon dioxide emissions.

Si vous avez ici à Ottawa un véhicule alimenté au gaz naturel et un autre fonctionnant à l'essence, vous pouvez probablement dire que le véhicule alimenté au gaz naturel va produire moins d'émissions de dioxyde de carbone.


Mr. Al Basham, Manager, Natural Gas for Vehicles, BC Gas Utility Limited: First of all, I would like to commend the Senate and this committee, and Senator Kenny in particular, for their far-sighted vision in implementing a new policy in Canada that I think will have a very strong impact on our international industrial competitiveness and our ability to continue to expand the export of high technology products from Canada, because that is exactly what is going on now with the natural gas vehicle industry.

M. Al Basham, directeur, Secteur des véhicules au gaz naturel, BC Gas Utility Limited: D'abord, j'aimerais féliciter le Sénat et votre comité, plus particulièrement le sénateur Kenny, pour la vision dont ils ont fait preuve en adoptant une nouvelle politique au Canada qui, à mon avis, aura un impact marqué sur notre compétitivité industrielle à l'échelle internationale et sur notre capacité de continuer à élargir le marché d'exportation de nos produits de technologie de pointe, parce que c'est exactement ce qui se passe act ...[+++]


Methane is not a pollutant gas in itself and does not constitute a threat for human health .Natural gas vehicles emit about 25% less CO2 than petrol driven cars and it is highly speculative which share of the market gas driven vehicles will gain in the future. At this moment gas driven vehicles are only a marginal part of the car fleet in use.

Le méthane n'est pas un gaz polluant en soi et ne constitue pas une menace pour la santé publique. Les véhicules fonctionnant au gaz naturel émettent environ 25 % de CO2 en moins que les véhicules à essence, et toute tentative visant à déterminer la part de marché qu'occuperont les véhicules au gaz à l'avenir relève de la pure hypothèse. À l'heure actuelle, les véhicules au gaz ne représentent qu'une proportion marginale des véhicules ...[+++]


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effective national policy frameworks aimed at the development of the market as regards the use of electric vehicles and alternative fuels (electricity, hydrogen, natural gas (compressed natural gas (CNG) and liquefied natural gas (LNG)), liquefied petroleum gas (LPG), synthetic and paraffinic fuels, and sustainable biofuels, especially those produced from processing waste and residues, including molasses‑based ethanol), and the rap ...[+++]

des cadres politiques nationaux efficaces destinés à développer le marché concernant l'utilisation de véhicules électriques et de carburants de substitution (électricité, hydrogène, gaz naturel (gaz naturel comprimé (GNC) et gaz naturel liquéfié (GNL)), le gaz de pétrole liquéfié (GPL), les carburants synthétiques et paraffiniques et les biocarburants durables, notamment ceux qui résultent du traitement de déchets et de résidus, y compris d'éthanol à base de mélasse), et le déploiement rapide de l'infrastructure d ...[+++]


– effective national policy frameworks aimed at the development of the market as regards the use of electric vehicles and alternative fuels (electricity, hydrogen, natural gas (compressed natural gas (CNG) and liquefied natural gas (LNG)), liquefied petroleum gas (LPG), synthetic and paraffinic fuels, and sustainable biofuels, especially those produced from processing waste and residues, including molasses-based ethanol), and the r ...[+++]

– des cadres politiques nationaux efficaces destinés à développer le marché concernant l'utilisation de véhicules électriques et de carburants de substitution (électricité, hydrogène, gaz naturel (gaz naturel comprimé (GNC) et gaz naturel liquéfié (GNL)), le gaz de pétrole liquéfié (GPL), les carburants synthétiques et paraffiniques et les biocarburants durables, notamment ceux qui résultent du traitement de déchets et de résidus, y compris d'éthanol à base de mélasse), et le déploiement rapide de l'infrastructure ...[+++]


The department has supported internal and external analyses on natural gas in vehicles, natural gas for electricity production in lieu of coal-fired generation in the North America context, and the potential to export natural gas globally.

Le ministère a appuyé des analyses internes et externes sur le gaz naturel dans les véhicules, le gaz naturel utilisé à la place du charbon pour la production d’électricité dans le contexte nord-américain et la possibilité d’exporter le gaz naturel à l’échelle mondiale.


(21) In order to clarify the scope of legislation on vehicle emissions, Directive 2005/55/EC of the European Parliament and of the Council of 28 September 2005 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression-ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive-ignition engines fue ...[+++]

(21) Afin de clarifier le champ d'application de la législation relative aux émissions des véhicules, la directive 2005/55/CE du Parlement européen et du Conseil du 28 septembre 2005 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre les émissions de gaz polluants et de particules polluantes provenant des moteurs à allumage par compression destinés à la propulsion des véhicules et les émissions de gaz polluants provenant des moteurs à allumage commandé fonctionnant au gaz naturel ou au gaz de pétrol ...[+++]


(16a) In order to clarify one aspect of the relevant legislation, Directive 2005/55/EC of the European Parliament and of the Council of 28 September 2005 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression-ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive-ignition engines fue ...[+++]

(16 bis) Afin de supprimer une ambiguïté dans la législation, la directive 2005/55/CE du Parlement européen et du Conseil du 28 septembre 2005 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre les émissions de gaz polluants et de particules polluantes provenant des moteurs à allumage par compression destinés à la propulsion des véhicules et les émissions de gaz polluants provenant des moteurs à allumage commandé fonctionnant au gaz naturel ...[+++]


First, you talk about changing the market for natural gas-fueled vehicles and supporting the increased production and use of natural gas vehicles overall.

Vous dites premièrement: « transformation du marché des véhicules alimentés au gaz naturel, appuie une production et une utilisation accrues des véhicules au gaz naturel dans les parcs automobiles».




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'natural gas for vehicles' ->

Date index: 2023-02-04
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