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NZIS
NZPSA
New Zealand Immigration Service
New Zealand Public Service Association
New Zealand Service Aircraft Over-Flight Regulations
WAPES
World Association of Public Employment Services

Translation of "new zealand public service association " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
New Zealand Public Service Association | NZPSA [Abbr.]

Association des fonctionnaires de la Nouvelle-Zélande | NZPSA [Abbr.]


New Zealand Immigration Service | NZIS [Abbr.]

Service d'immigration de la Nouvelle-Zélande


New Zealand Service Aircraft Over-Flight Regulations [ Regulations respecting flights of New Zealand service aircraft over Canadian territory ]

Règlement sur le survol par les aéronefs militaires de la Nouvelle-Zélande [ Règlement concernant le survol du territoire canadien par les aéronefs militaires de la Nouvelle-Zélande ]


Toward Better Governance: public service reform in New Zealand (1984-94) and its relevance for Canada

Pour une meilleur intendance : la réforme de la fonction publique en Nouvelle-Zélande de 1984 à 1994 : sa pertinence pour le Canada


Toward Better Governance Public Service Reform in New Zealand (1984-1994) and its Relevance to Canada

Pour une meilleure intendance La réforme de la fonction publique en Nouvelle-Zélande de 1984 à 1994 : sa pertinence pour le Canada


World Association of Public Employment Services | WAPES [Abbr.]

Association mondiale des services d'emploi publics | AMSEP [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Via videoconference from Melbourne, Australia: From the University of Canterbury (New Zealand): Ken Daniels, Associate Professor, Department of Social Work.

Par vidéoconférence de Melbourne,Australie : De « Canterbury University »(Nouvelle Zélande): Ken Daniels, Professeur agrégé, Département de travail social.


Interestingly enough, along with NATO there is ABCA, the quadripartite organization of America, Britain, Canada, and Australia, with New Zealand as an associate member.

Fait intéressant, en plus de l'OTAN, il y a aussi l'ABCA, l'organisation quadripartite formée des États-Unis, de la Grande-Bretagne, du Canada et de l'Australie, dont la Nouvelle-Zélande est membre associé.


Acting Canadian High Commissioner and Mrs. Linda Watson Hon. Lucienne Robillard Mr. Greg Fyffe, ADM policy and program development, Citizenship and Immigration Canada Ms. Sarita Bhatla, Policy Adviser to the Minister of Citisenship and Immigration Hon. Max Bradford, Minister of Immigration, Government of New Zealand Mr. John Chetwin, Chief Executive and secretary, Department of Labour, Government of New Zealand Mr. Andrew Lockhart, Acting Ge ...[+++]

Haut-commissaire du Canada par intérim et Mme Linda Watson L'honorable Lucienne Robillard M. Greg Fyffe, SMA, Développement des politiques et des programmes, Citoyenneté et Immigration Canada Mme Sarita Bhatla, conseillère en politiques de la ministre de la Citoyenneté et de l'Immigration du Canada M. Max Bradford, ministre de l'Immigration, gouvernement de la Nouvelle-Zélande M. John Chetwin, cadre supérieur et secrétaire, ministère du Travail de la Nouvelle-Zélande M. Andrew Lockhart, directeur général par intérim, NZIS M. Peter Leniston, directeur, Politique et Évaluation, NZIS M. Martin Treadwell, président intermédiare, Section d'ap ...[+++]


The Czech Republic, Germany, Finland, Austria, Slovakia, the governments of Australia, New Zealand and the United States of America, as well as Diary Australia, Dairy Companies Association of New Zealand and the National Milk Producers Federation together with U.S. Dairy Export Council submitted objections to the registration under Article 7(1) of Regulation (EC) No 510/2006.

La République tchèque, l’Allemagne, la Finlande, l’Autriche, la Slovaquie, les gouvernements de l’Australie, de la Nouvelle-Zélande et des États-Unis d’Amérique, ainsi que la Dairy Australia, la Dairy Companies Association of New Zealand et la National Milk Producers Federation, en association avec le U.S. Dairy Export Council, se sont déclarés opposés à cet enregistrement conformément à l’article 7, paragraphe 1, du règlement (CE) no 510/2006.


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The Czech Republic, Germany, France, Austria, the governments of Australia, New Zealand and the United States of America, as well as Dairy Australia, Dairy Companies Association of New Zealand and the National Milk Producers Federation together with the US Dairy Export Council submitted objections to the registration under Article 7(1) of Regulation (EC) No 510/2006.

La République tchèque, l’Allemagne, la France, l’Autriche, les gouvernements de l’Australie, de la Nouvelle- Zélande et des États-Unis d’Amérique, ainsi que la Dairy Australia, la Dairy Companies Association of New Zealand et la National Milk Producers Federation, en association avec le U.S. Dairy Export Council, se sont déclarés opposés à cet enregistrement conformément à l’article 7, paragraphe 1, du règlement (CE) no 510/2006.


2.1 Currently, air services between the EU and New Zealand are governed by the bilateral air services agreements between New Zealand and 12 EU Member States.[3] There is no legal basis for air services between the other 13 Member States and New Zealand.

2.1 Les services aériens entre l’UE et la Nouvelle-Zélande sont actuellement régis par des accords bilatéraux conclus entre la Nouvelle-Zélande et 12 États membres de l’UE[3]. Il n’existe aucune base juridique pour l’exploitation de services aériens entre les 13 autres États membres et la Nouvelle-Zélande.


The resulting agreement on the liberalisation of air transport between the European Community and New Zealand would replace the existing bilateral air services agreements between New Zealand and Member States and establish a modern framework for air services between the EU and New Zealand, with market access as open as possible and regulatory standards as high as possible.

L’accord de libéralisation des transports aériens entre l’UE et la Nouvelle-Zélande qui en résultera remplacera les accords bilatéraux en matière de services aériens déjà signés par les deux parties et définira un cadre moderne pour l’exploitation de services aériens entre ces deux parties prévoyant une ouverture maximale du marché, ainsi que des normes réglementaires aussi élevées que possible.


Positive relations between the Ministry of Transport of New Zealand and the services of the European Commission have been developed during the horizontal negotiations and exploratory contacts, which may serve as a good basis for entering into more ambitious air transport negotiations with New Zealand.

Les négociations relatives à l’accord «horizontal» et les discussions exploratoires ont permis d’instaurer de bonnes relations entre le Ministère des transports néo-zélandais et les services de la Commission, ce qui pourrait constituer une excellente base pour l’ouverture avec la Nouvelle-Zélande de négociations plus ambitieuses en matière de transport aérien.


The truth is that this is the only way to avoid hitting the wall like New Zealand did. In just a few months, New Zealand had to cut its public service by two thirds, not a mere 14 per cent like us.

La vérité, c'est que c'est la seule façon de nous empêcher de frapper le mur, comme la Nouvelle-Zélande qui a dû, en quelques mois, réduire sa fonction publique des deux tiers, non pas de 14 p. 100 comme nous allons le faire.


If you just compare Canada with New Zealand on the public-private mix, Canada looks like it is not as good as New Zealand in terms of progressivity, but if you get down to the details, there are problems of access because of these huge charges for family doctor services.

Si l'on compare le Canada à la Nouvelle-Zélande sur le terrain de la proportion entre régime public et régime privé, le Canada semble moins bien réussir que la Nouvelle-Zélande sur le terrain de la progressivité, mais dès qu'on entre dans les détails, on constate des problèmes d'accès à cause des frais considérables à acquitter pour obtenir les services d'un médecin de famille.




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'new zealand public service association' ->

Date index: 2022-05-02
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