Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Canadian Independent Film and Video Fund
Canadian Non-Theatrical Film & Video Corporation
Non theatrical
Non theatrical distribution
Non-theatrical
Non-theatrical Production Fund
Non-theatrical distribution
Non-theatrical musical work
Non-theatrical release
Non-theatrical right
Non-theatrical rights
Non-theatrical work of music
Showing of films in cinemas
Theatrical dressmaker
Theatrical exhibition
Theatrical exhibition of films
Theatrical rights
Theatrical wig maker

Translation of "non-theatrical right " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
non-theatrical rights

droits de diffusion non commerciale


non-theatrical right

droit de diffusion non commerciale


theatrical rights

droits de représentation théâtrale


showing of films in cinemas | theatrical exhibition | theatrical exhibition of films

exploitation des films en salles | exploitation en salles


non-theatrical distribution | non theatrical distribution | non-theatrical release

distribution non commerciale | exploitation non commerciale




Canadian Non-Theatrical Film & Video Corporation [ Canadian Independent Film and Video Fund | Non-theatrical Production Fund ]

Société canadienne du film et de la vidéo non destinés au circuit commercial [ Fonds canadien du film et de la vidéo indépendants ]


non-theatrical musical work | non-theatrical work of music

oeuvre musicale non théâtrale




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The trade balance in the audiovisual sector, and in particular for broadcasting, theatrical release and video distribution rights for films, is constantly negative, due to a large imbalance with the US amounting to more than eight billion USD in 2000 (according to estimations by the European Audiovisual Observatory [2]).

La balance commerciale dans le secteur de l'audiovisuel, notamment en ce qui concerne les droits pour la radiodiffusion, la projection en salle et la distribution de films en cassettes vidéo, est négative en permanence en raison d'un déséquilibre considérable avec les États-Unis, de l'ordre de plus de 8 milliards de $ US en 2000 (selon les estimations de l'Observatoire européen de l'audiovisuel) [2].


Having regard to the freedoms established in the TFEU, collective management of copyright and related rights should entail a rightholder being able freely to choose a collective management organisation for the management of his rights, whether those rights be rights of communication to the public or reproduction rights, or categories of rights related to forms of exploitation such as broadcasting, theatrical exhibition or reproduction for online distribution, provided that the collective management organisation that the rightholder wi ...[+++]

Compte tenu des libertés définies par le traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, la gestion collective du droit d’auteur et de droits voisins devrait impliquer qu’un titulaire de droits puisse choisir librement un organisme de gestion collective pour gérer ses droits, qu’il s’agisse de droits de communication au public ou de droits de reproduction, ou de catégories de droits liées à des formes d’exploitation telles que la radiodiffusion, l’exploitation en salles, ou la reproduction en vue de la distribution en ligne, à condition que l’organisme de gestion collective que le titulaire souhaite choisir gère déjà ces droits ou ca ...[+++]


(19) Having regard to the freedoms established in the TFEU, collective management of copyright and related rights should entail a rightholder being able freely to choose a collective management organisation for the management of his rights, whether those rights be rights of communication to the public or reproduction rights, or categories of rights related to forms of exploitation such as broadcasting, theatrical exhibition or reproduction for online distribution, provided that the collective management organisation that the righthold ...[+++]

(19) Compte tenu des libertés définies par le traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, la gestion collective du droit d'auteur et de droits voisins devrait impliquer qu'un titulaire de droits puisse choisir librement un organisme de gestion collective pour gérer ses droits, qu'il s'agisse de droits de communication au public ou de droits de reproduction, ou de catégories de droits liées à des formes d'exploitation tels que la radiodiffusion, l'exploitation en salles, ou la reproduction en vue de la distribution en ligne, à condition cependant que l'organisme de gestion collective que le titulaire souhaite choisir gère déjà ces ...[+++]


Having regard to the freedoms established in the TFEU, collective management of copyright and related rights should entail a rightholder being able freely to choose a collective management organisation for the management of his rights, whether those rights be rights of communication to the public or reproduction rights, or categories of rights related to forms of exploitation such as broadcasting, theatrical exhibition or reproduction for online distribution, provided that the collective management organisation that the rightholder wi ...[+++]

Compte tenu des libertés définies par le traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, la gestion collective du droit d’auteur et de droits voisins devrait impliquer qu’un titulaire de droits puisse choisir librement un organisme de gestion collective pour gérer ses droits, qu’il s’agisse de droits de communication au public ou de droits de reproduction, ou de catégories de droits liées à des formes d’exploitation telles que la radiodiffusion, l’exploitation en salles, ou la reproduction en vue de la distribution en ligne, à condition que l’organisme de gestion collective que le titulaire souhaite choisir gère déjà ces droits ou ca ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Fees to actors, directors and producers involved with theatrical and musical productions, sporting events, circuses and other similar events and fees for distribution rights (for television, radio, and film) for these activities are included.

Figurent également dans cette rubrique les cachets versés aux acteurs, metteurs en scène et producteurs participant à des productions théâtrales ou musicales, à des événements sportifs, à des spectacles de cirque et à d'autres événements de ce type ainsi que les redevances au titre de droits de distribution (pour la télévision, la radio et le cinéma) afférents à ces activités.


The trade balance in the audiovisual sector, and in particular for broadcasting, theatrical release and video distribution rights for films, is negative due to a large imbalance with the United States - more than 8 billion dollars in 2000.

La balance commerciale dans le secteur de l'audiovisuel, notamment en ce qui concerne les droits pour la radiodiffusion, la projection en salle et la distribution de films en cassettes vidéo, reste négative en raison d'un déséquilibre considérable avec les États-Unis - de l'ordre de plus de 8 milliards de dollars en 2000.


Fees to actors, directors and producers involved with theatrical and musical productions, sporting events, circuses and other similar events and fees for distribution rights (for television, radio, and film) for these activities are included.

Figurent également dans cette rubrique les cachets versés aux acteurs, metteurs en scène et producteurs participant à des productions théâtrales ou musicales, à des événements sportifs, à des spectacles de cirque et à d'autres événements de ce type ainsi que les redevances au titre de droits de distribution (pour la télévision, la radio et le cinéma) afférents à ces activités.


The trade balance in the audiovisual sector, and in particular for broadcasting, theatrical release and video distribution rights for films, is negative due to a large imbalance with the United States - more than 8 billion dollars in 2000.

La balance commerciale dans le secteur de l'audiovisuel, notamment en ce qui concerne les droits pour la radiodiffusion, la projection en salle et la distribution de films en cassettes vidéo, reste négative en raison d'un déséquilibre considérable avec les États-Unis - de l'ordre de plus de 8 milliards de dollars en 2000.


The trade balance in the audiovisual sector, and in particular for broadcasting, theatrical release and video distribution rights for films, is constantly negative, due to a large imbalance with the US amounting to more than eight billion USD in 2000 (according to estimations by the European Audiovisual Observatory [2]).

La balance commerciale dans le secteur de l'audiovisuel, notamment en ce qui concerne les droits pour la radiodiffusion, la projection en salle et la distribution de films en cassettes vidéo, est négative en permanence en raison d'un déséquilibre considérable avec les États-Unis, de l'ordre de plus de 8 milliards de $ US en 2000 (selon les estimations de l'Observatoire européen de l'audiovisuel) [2].


The trade balance in the audiovisual sector, and in particular for broadcasting, theatrical release and video distribution rights for films, is negative due to a large imbalance with the United States - more than 8 billion dollars in 2000.

La balance commerciale dans le secteur de l'audiovisuel, notamment en ce qui concerne les droits pour la radiodiffusion, la projection en salle et la distribution de films en cassettes vidéo, reste négative en raison d'un déséquilibre considérable avec les États-Unis - de l'ordre de plus de 8 milliards de dollars en 2000.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'non-theatrical right' ->

Date index: 2021-10-07
w