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North-Eastern States Police Intelligence Network

Translation of "north-eastern states police intelligence network " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
North-Eastern States Police Intelligence Network

North-Eastern States Police Intelligence Network
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
144. Calls for closer and more in-depth cooperation between national administrations, European agencies and joint operative teams via specialised networks (such as theSIS II, the VIS, the Customs Information System, Eurodac – a system for the comparison of fingerprints for the effective application of the Dublin Convention – and the judicial networks) and for specific cooperation between intelligence and police services at national and European level in the fight against terrorism and organised crime; considers that more effective Eu ...[+++]

144. demande que s'instaure une coopération plus étroite et plus approfondie entre les administrations nationales, les agences européennes et les équipes opérationnelles communes au travers de réseaux spécialisés (tels que le SIS II, le VIS), le système d'information des douanes, Eurodac -un système pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace de la Convention de Dublin- et les réseaux judiciaires), de même qu'une coopération spécifique entre les services de renseignement et de police, sur le plan national et européen, dans la lutte contre le terrorisme et la criminalité organisée; estime que devrait s ...[+++]


144. Calls for closer and more in-depth cooperation between national administrations, European agencies and joint operative teams via specialised networks (such as theSIS II, the VIS, the Customs Information System, Eurodac – a system for the comparison of fingerprints for the effective application of the Dublin Convention – and the judicial networks) and for specific cooperation between intelligence and police services at national and European level in the fight against terrorism and organised crime; considers that more effective Eu ...[+++]

144. demande que s'instaure une coopération plus étroite et plus approfondie entre les administrations nationales, les agences européennes et les équipes opérationnelles communes au travers de réseaux spécialisés (tels que le SIS II, le VIS), le système d'information des douanes, Eurodac -un système pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace de la Convention de Dublin- et les réseaux judiciaires), de même qu'une coopération spécifique entre les services de renseignement et de police, sur le plan national et européen, dans la lutte contre le terrorisme et la criminalité organisée; estime que devrait s ...[+++]


135. Calls for closer and more in-depth cooperation between national administrations, European agencies and joint operative teams via specialised networks (such as the Schengen Information System II (SIS II), the Visa Information System (VIS), the Customs Information System, EURODAC and the judicial networks) and for specific cooperation between intelligence and police services at national and European level in the fight against terrorism and organised crime; considers that more effective European police cooperation should be guarant ...[+++]

135. demande que s'instaure une coopération plus étroite et plus approfondie entre les administrations nationales, les agences européennes et les équipes opérationnelles communes au travers de réseaux spécialisés (tels que le système d'information Schengen II (SIS II), le système d'information sur les visas (VIS), le système d'information des douanes, Eurodac et les réseaux judiciaires), de même qu'une coopération spécifique entre les services de renseignement et de police, sur le plan national et européen, dans la lutte contre le terrorisme et la criminalité organisée; estime que devrait s'instaurer, entre tous les pays tie ...[+++]


6. Regrets that, 20 years after the collapse of the Communist dictatorships in Central and Eastern Europe, access to documents that are of personal relevance or needed for scientific research is still unduly restricted in some Member States; calls for a genuine effort in all Member States towards opening up archives, including those of the former internal security services, secret police and intelligence agencies, although steps must be taken to ensure that this process is not abused for political purposes;

6. déplore que, vingt ans après l'effondrement des dictatures communistes en Europe centrale et orientale, l'accès aux documents à des fins personnelles ou de recherche scientifique soit toujours abusivement limité dans certains États membres; demande que tous les États membres s'emploient réellement à ouvrir leurs archives, y compris celles des anciens services de sécurité intérieure, de police secrète et de renseignement, bien que des mesures doivent être prises pour veiller à ce que ce processus ne soit pas utilisé abusivement à d ...[+++]


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The European Investment Bank (EIB) is providing a USD 50 million loan (some EUR 54 million) to Companhia Energética do Ceará S.A (Coelce) to expand and modernise the electricity network in the Brazilian North-eastern State of Ceará.

La Banque européenne d'investissement (BEI) va prêter 50 millions d'USD (quelque 54 millions d'EUR) à la Companhia Energética do Ceará S.A (Coelce) pour lui permettre d'étendre et de moderniser le réseau électrique de l'État de Ceará, au nord-est du Brésil.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]


9. Requests the Commission and Council to increase their efforts to make the Trans-European Networks connect the present EU Member States and candidate countries in central, eastern and southern Europe and other neighbouring countries, particularly Russia and North Africa, stating that TENs are of particular strategic importance to future growth and to integration between different parts of Europe and its neighbours;

9. demande au Conseil et à la Commission de renforcer leurs efforts tendant à assurer que les réseaux transeuropéens assurent les liaisons entre les États membres de l'UE et les pays candidats d'Europe orientale, centrale et méridionale ainsi que les autres pays voisins, principalement la Russie et l'Afrique du Nord, les RTE présentant une importance stratégique particulière sous l'angle de la croissance future et de l'intégration des différentes parties de l'Europe et de ses voisins;


It also stated that its principal relationship in this network is with its regulator, Transport Canada.[45] It made no mention of relationships with the Canadian Security Intelligence Service, the Royal Canadian Mounted Police or the government’s new Integrated Threat Assessment Centre.

Elle mentionne aussi que dans ce réseau, elle entretient ses relations les plus importantes avec son organisme de réglementation, Transports Canada[216]. Elle n’a fait aucune mention de ses relations avec le Service canadien du renseignement de sécurité, la Gendarmerie royale du Canada ou le nouveau Centre d’évaluation intégrée des menaces.


It is to be carried out in two stages: 1993-94 and 1995-96. The aim of the project is to step up regional cooperation (North-South and South-South) between the national agricultural training and research institutions through three programmes: (a) TRAINING - organization of short specialized courses in establishments in the Southern and Eastern Mediterranean countries; - exchange and practical training programmes for young researchers in Mediterranean non-member countries attending the CIHEAM in establishments in the Member States (b) SCIENTIFIC EXCHANGES - development, strengthening and coordination of cooperative exchange ...[+++]

Le projet vise à renforcer la coopération régionale entre les institutions nationales de formation et les institutions nationales de recherche agricole tant dans le cadre des relations Nord-Sud que dans le cadre du développement des relations Sud-Sud, via trois programmes : a) FORMATION - organisation de cours spécialisés de brève durée dans les institutions des pays du Sud et de l'Est de la Méditerranée; - programmes d'échange et formation pratique de jeunes chercheurs des Pays Tiers Méditerranéens (PTM) en stage au CIHEAM dans des institutions nationales des pays membres. b) ECHANGES SCIENTIFIQUES - développement, renforcement et coor ...[+++]




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