Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automatic standing order
Blanket order
Blanket purchase agreement
Blanket purchase order
English
Extra-parliamentary standing commission
Extra-parliamentary standing committee
MARCOM SSO
Maritime Command Ship's Standing Orders
NCSO
Open order
Parliament's Standing Committee
Parliamentary Standing Committee
Parliamentary rules of procedure
Parliamentary standing orders
Permanent extra-parliamentary commission
Permanent extra-parliamentary committee
SOP
Ship's Standing Orders
Standing Order 31 Statement
Standing operating procedures
Standing order
Standing orders
Statement pursuant to Standing Order 31

Translation of "parliamentary standing orders " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
parliamentary rules of procedure [ parliamentary standing orders ]

règlement du Parlement


extra-parliamentary standing commission | permanent extra-parliamentary commission | extra-parliamentary standing committee | permanent extra-parliamentary committee

commission extraparlementaire permanente


Parliamentary Standing Committee [ Parliament's Standing Committee ]

Comité permanent du Parlement


automatic standing order | standing order

ordre de virement permanent


Standing Order 31 Statement [ Statement pursuant to Standing Order 31 ]

déclaration faite en vertu de l'article 31 du Règlement


Maritime Command Ship's Standing Orders [ SSOs,SSO | MARCOM SSO | Ship's Standing Orders ]

Ordres permanents des navires du Commandement maritime [ OPN | Ordres permanents des navires ]


standing order | blanket purchase order | blanket order | open order | blanket purchase agreement

commande permanente | ordre permanent


standing order | blanket purchase order | open order

commande permanente | ordre permanent


standing operating procedures (1) | standing orders (2) [ SOP ]

directives permanentes


Standing Orders of the National Council of 3 October 2003 [ NCSO ]

Règlement du Conseil national du 3 octobre 2003 [ RCN ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Bill Casey (Cumberland—Colchester, PC): Mr. Speaker, although parliamentary Standing Order 106(2) states that the chair of all parliamentary committees will be selected by the members of that committee, the Globe and Mail reports that the transport minister has already chosen the MP from Hamilton West to chair the new transport committee.

M. Bill Casey (Cumberland—Colchester, PC): Monsieur le Président, bien que le paragraphe 106(2) du Règlement de la Chambre des communes prévoit que les présidents de tous les comités parlementaires doivent être choisis par les membres de ces comités, le Globe and Mail rapporte que le ministre des Transports a déjà choisi le député de Hamilton-Ouest pour présider le nouveau comité de transports.


Tabling of Documents (pursuant to Standing Orders 32 or 109) Statements by Ministers (pursuant to Standing Order 33) Presenting Reports from Inter-parliamentary Delegations (pursuant to Standing Order 34) Presenting Reports from Committees (pursuant to Standing Order 35) Introduction of Government Bills Introduction of Private Members’ Bills First Reading of Senate Public Bills Motions Presenting Petitions (pursuant to Standing Order 36(6)) Questions on Order Paper.

Dépôt de documents (conformément aux articles 32 ou 109 du Règlement) Déclarations de ministres (conformément à l’article 33 du Règlement) Présentation de rapports de délégations interparlementaires (conformément à l’article 34 du Règlement) Présentation de rapports de comités (conformément à l’article 35 du Règlement) Dépôt de projets de loi émanant du gouvernement Dépôt de projets de loi émanant des députés Première lecture des projets de loi publics émanant du Sénat Motions Présentation de pétitions (conformément à l’article 36(6) du Règlement) Questions inscrites au Feuilleton.


Nothing in any law, motion, or parliamentary standing order regarding prorogation can limit the crown’s prerogative power, unless it takes on the status of a convention.

Aucune loi ou motion ni aucun ordre permanent du Parlement concernant la prorogation ne peut limiter la prérogative de la Couronne, si ce n'est par convention.


Nothing in any law, motion, or Parliamentary Standing Order regarding prorogation can limit the crown's prerogative power unless it takes on the status of a convention.

Aucune loi ou motion ni aucun ordre permanent du Parlement concernant la prorogation ne peut limiter la prérogative de la Couronne, si ce n’est par convention.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(10a) Member States have a duty, under Article 12 of Directive 93/109/EC, to fully inform citizens of the Union of their right to vote and to stand as a candidate in their Member State of residence in good time before each European Parliamentary election; Member States should be supported by the European Parliament and the Commission, and by political parties at both European and national levels, in choosing best practice in that regard, in order to improv ...[+++]

(10 bis) Aux termes de l'article 12 de la directive 93/109/CE, les États membres sont tenus d'informer pleinement les citoyens de l'Union européenne de leur droit de vote et d'éligibilité dans leur État membre de résidence en temps utile avant chaque élection au Parlement européen; les États membres devraient recevoir le soutien du Parlement européen et de la Commission, ainsi que des partis politiques, tant au niveau européen qu'au niveau national, pour choisir les meilleures pratiques en la matière, afin d'améliorer le niveau de participation aux élections.


(10a) Member States have a duty, under Article 12 of Directive 93/109/EC, to fully inform EU citizens of their right to vote and to stand as a candidate in their Member State of residence in good time before each European Parliamentary election; Member States should be supported by the European Parliament and the Commission, and by political parties at both European and national levels, in choosing best practice in that regard, in order to improve the degr ...[+++]

(10 bis) Aux termes de l'article 12 de la directive 93/109/CE, les États membres sont tenus d'informer pleinement les citoyens de l'Union européenne de leur droit de vote et d'éligibilité dans leur État membre de résidence en temps utile avant chaque élection au Parlement européen; les États membres devraient recevoir le soutien du Parlement européen et de la Commission, ainsi que des partis politiques, tant au niveau européen qu'au niveau national, pour choisir les meilleures pratiques en la matière, afin d'améliorer le niveau de participation aux élections.


Mr. Gérard Binet (Frontenac Mégantic, Lib.): Mr. Speaker, I am honoured to present, in both official languages, under Standing Order 34(1) the report of the Canada-Europe Parliamentary Association delegation concerning the meeting of the economic affairs and development commission held in London, England, January 17 and 18, 2002, and the first part of the regular 2002 session of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe held in Strasbourg, France from January 21 to 25, 2002 (1010) [E ...[+++]

M. Gérard Binet (Frontenac Mégantic, Lib.): Monsieur le Président, conformément à l'article 34(1) du Règlement, j'ai l'honneur de présenter à la Chambre, dans les deux langues officielles, le rapport de la délégation de l'Association parlementaire Canada-Europe concernant la rencontre de la Commission des affaires économiques et du développement, tenue à Londres, Angleterre, les 17 et 18 janvier 2002, et la première partie de la session ordinaire de 2002 de l'Assemblée parlementaire du Conseil de l'Europe, tenue à Strasbourg, France, du 21 au 25 janvier 2002 (1010) [Traduction] Mme Carolyn Parrish (Mississauga-Centre, Lib.): Monsieur le ...[+++]


4. Understands the fears that the process of globalisation arouses in society; therefore supports the resolution, based on a proposal made by its delegation and adopted by parlamentarians of WTO member states present in Seattle, calling for a parliamentary standing body in order to ensure transparency and democratic accountability and bridge the gap between the citizens and the institution in future WTO deliberations;

4. comprend les craintes que suscite le processus de globalisation dans la société; soutient par conséquent la résolution, basée sur une proposition formulée par sa délégation et adoptée par les parlementaires des États membres de l'OMC présents à Seattle, demandant la mise en place d'un organe permanent afin d'assurer la transparence et la responsabilité démocratique et de combler le vide entre les citoyens et l'institution dans les futures délibérations de l'OMC;


5. Supports the initiative taken by its delegation and adopted by the parliamentarians of WTO Member States present in Seattle, calling for a parliamentary standing body in order to ensure transparency and democratic accountability in future WTO deliberations;

5. appuie l'initiative de sa délégation, que les parlementaires des États membres de l'OMC présents à Seattle adoptèrent, en vue de la mise sur pied d'une instance parlementaire permanente, chargée de garantir la transparence et la responsabilité démocratique lors des pourparlers futurs de l'OMC;


2. Supports the resolution, based on a proposal made by its delegation and adopted by parlamentarians of WTO member states present in Seattle, calling for a parliamentary standing body in order to ensure transparency and democratic accountability in future WTO deliberations; calls on the WTO Secretary-General to implement this resolution;

2. appuie la résolution, sur la base d'une proposition de sa délégation, que les parlementaires des États membres de l'OMC présents à Seattle adoptèrent, en vue de la mise sur pied d'une instance parlementaire permanente, chargée de garantir la transparence et la responsabilité démocratique lors des pourparlers futurs de l'OMC; invite le directeur général de l'OMC à appliquer cette résolution;


w