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Carry out passenger check in activities
Carrying capacity
Check in passengers
Load capacity
Load carrying capacity
Load-carrying capacity
Maximum load capacity
Maximum load-carrying capacity
NCC
Net carrying capacity
Non passenger carrying operations
Passenger aeroplane
Passenger aircraft
Passenger airliner
Passenger airplane
Passenger carried
Passenger carried free of charge
Passenger carrying aeroplane
Passenger carrying aircraft
Passenger carrying airplane
Passenger carrying kilometer
Passenger carrying kilometre
Passenger-carrying plane
Passenger-kilometer
Passenger-kilometre
Pax-km
Perform passenger check in
Perform passenger check in activities

Traduction de «passenger carried » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
passenger carried free of charge

passager transporté gratuitement






passenger carrying kilometer | passenger carrying kilometre | passenger-kilometer | passenger-kilometre | pax-km [Abbr.]

passager-kilomètre | voyageur kilométrique | voyageur-kilomètre


passenger airplane [ passenger carrying airplane | passenger aeroplane | passenger carrying aeroplane ]

avion de transport de passagers [ avion de passagers | avion transporteur de passagers ]


passenger airliner | passenger-carrying plane

avion de passagers


passenger aircraft [ passenger carrying aircraft ]

aéronef de passagers [ aéronef de transport de passagers | aéronef transporteur de passagers ]


non passenger carrying operations

trafic extravoyageurs


carry out passenger check in activities | perform passenger check in | check in passengers | perform passenger check in activities

enregistrer des passagers


load carrying capacity | load-carrying capacity | load capacity | maximum load-carrying capacity | maximum load capacity | carrying capacity | net carrying capacity | NCC

capacité de charge | capacité de charge maximale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Air passenger transport in the EU - Record number of air passengers carried at almost 1 billion in 2016 - 54.4 million more than in 2015 // Brussels, 11 October 2017

Transport aérien de passagers dans l'UE - Nombre record de près d'1 milliard de passagers aériens transportés en 2016 - 54,4 millions de plus qu'en 2015 // Bruxelles, le 11 octobre 2017


(b) a passenger-carrying vessel of not more than 15 gross tonnage that carries not more than 12 passengers and is not a human-powered vessel;

b) les bâtiments à passagers d’une jauge brute d’au plus 15 qui transportent au plus 12 passagers et qui ne sont pas des bâtiments à propulsion humaine;


400 (1) This Part applies in respect of a passenger-carrying vessel of not more than 15 gross tonnage that carries not more than 12 passengers and is not a human-powered vessel.

400 (1) La présente partie s’applique à l’égard des bâtiments à passagers d’une jauge brute d’au plus 15 qui transportent au plus 12 passagers et qui ne sont pas des bâtiments à propulsion humaine.


259 (1) The authorized representative of an air cushion vessel of more than 1 000 kg but less than 10 000 kg all up weight that is not a passenger-carrying vessel or that is certified to carry 50 or fewer passengers shall employ for that air cushion vessel an engineer who holds, at a minimum, an Air Cushion Vehicle (ACV) Engineer, Class II certificate.

259 (1) Le représentant autorisé d’un aéroglisseur d’une masse totale de plus de 1 000 kg, mais de moins de 10 000 kg, qui n’est pas un bâtiment transportant des passagers ou qui est certifié pour transporter 50 passagers ou moins doit employer, pour cet aéroglisseur, un mécanicien qui est titulaire, à tout le moins, d’un certificat d’officier mécanicien d’aéroglisseur, classe II.


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(3) If the human-powered passenger-carrying vessel is operated from a support vessel, the operator of the passenger-carrying vessel may designate a person on board the support vessel to be responsible for communicating with search and rescue authorities in case of an emergency.

(3) Si le bâtiment à passagers à propulsion humaine est utilisé à partir d’un bâtiment d’attache, l’utilisateur du bâtiment à passagers peut désigner une personne à bord du bâtiment d’attache à titre de responsable des communications avec les services de recherche et de sauvetage en cas d’urgence.


(a) the critical category for fire fighting was the result of movements by unusually large commercial passenger-carrying aircraft or an unusually high number of movements by commercial passenger-carrying aircraft at the airport and either of these situations is unlikely to be repeated within the next year; or

a) soit que la catégorie critique — SLIA déterminée résulte de mouvements d’aéronefs commerciaux de transport de passagers de dimensions inhabituelles ou d’un nombre inhabituellement élevé de mouvements d’aéronefs commerciaux de transport de passagers, ces situations ne risquant pas de se répéter dans la prochaine année;


Carriers are required to transmit the following information: number and type of travel document used, nationality, name and date of birth of the passenger, border crossing point of entry into the EU, departure and arrival time of the transportation, total number of passengers carried.

Les transporteurs doivent notamment transmettre les informations suivantes: numéro et type du document de voyage utilisé, nationalité, nom et date de naissance du passager, point de passage frontalier utilisé pour pénétrer dans l'UE, heures de départ et d'arrivée du transport, nombre total de personnes transportées,


Carriers are required to transmit the following information: number and type of travel document used, nationality, name and date of birth of the passenger, border crossing point of entry into the EU, departure and arrival time of the transportation, total number of passengers carried.

Les transporteurs doivent notamment transmettre les informations suivantes: numéro et type du document de voyage utilisé, nationalité, nom et date de naissance du passager, point de passage frontalier utilisé pour pénétrer dans l'UE, heures de départ et d'arrivée du transport, nombre total de personnes transportées,


Carriers are required to transmit the following information: number and type of travel document used, nationality, name and date of birth of the passenger, border crossing point of entry into the EU, departure and arrival time of the transportation, total number of passengers carried.

Les transporteurs doivent notamment transmettre les informations suivantes: numéro et type du document de voyage utilisé, nationalité, nom et date de naissance du passager, point de passage frontalier utilisé pour pénétrer dans l'UE, heures de départ et d'arrivée du transport, nombre total de personnes transportées,


total number of passengers carried on that transport,

le nombre total des personnes transportées.


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