Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Decimal number system
Decimal numbering system
Decimal numeration system
Decimal system
Direct numbering system
Direct system
Direct yarn number
Direct yarn numbering system
Number of partially unemployed persons
Number of short time workers
Number representation system
Number system
Numbering system
Numeral system
Numeration system
PHS
Person identification system
Personal Handy Phone System
Personal handiphone system
Personal handphone system
Personal number
Personal numbering system
Personal telephone number
Sheet numbering system

Translation of "personal numbering system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
personal numbering system

système de numérotation personnelle


number representation system | number system | numbering system | numeral system | numeration system

système de numération


personal handiphone system | personal handphone system | Personal Handy Phone System | PHS [Abbr.]

téléphone portatif numérique | PHS [Abbr.]


numeration system [ number representation system | number system | numbering system | numeral system ]

système de numération


personal telephone number | personal number

numéro de téléphone personnel | numéro personnel


number of partially unemployed persons | number of short time workers

nombre de chômeurs partiels


direct yarn numbering system [ direct numbering system | direct yarn number | direct system ]

système de titrage direct [ système direct ]


decimal system | decimal number system | decimal numbering system | decimal numeration system

système décimal | système de numération décimale




person identification system

système d'identification de personnes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. With a view to checking whether a third-country national or a stateless person found illegally staying within its territory has previously lodged an application for international protection in another Member State, a Member State may transmit to the Central System any fingerprint data relating to fingerprints which it may have taken of any such third-country national or stateless person of at least 14 years of age together with the reference number used by t ...[+++]

1. En vue de vérifier si un ressortissant de pays tiers ou un apatride séjournant illégalement sur son territoire n'a pas auparavant introduit une demande de protection internationale dans un autre État membre, un État membre peut transmettre au système central les données dactyloscopiques relatives aux empreintes digitales qu'il peut avoir relevées sur un tel ressortissant de pays tiers ou apatride, âgé de 14 ans au moins, ainsi que le numéro de référence attribué par cet État membre.


European search portal – allowing the systems to be searched simultaneously, in full compliance with data protection safeguards and possibly with more streamlined rules for access to the systems by law enforcement authorities; Shared biometric matching service - enabling searches across different information systems holding biometric data, possibly with hit/no-hit flags indicating the connection with related biometric data found in another system; Common identity repository – based on alphanumeric identity data (e.g. dates of birth, passport numbers) and detecting ...[+++]

le portail de recherche européen – il permettra la consultation simultanée des systèmes dans le strict respect des garanties en matière de protection des données, procédure qui serait éventuellement assortie de règles encore plus simplifiées régissant l'accès des autorités répressives aux systèmes; un service partagé de mise en correspondance de données biométriques – il permettra d'effectuer des recherches dans différents systèmes d'information contenant des données biométriques, éventuellement avec des indicateurs de concordance/non-concordance signalant le rapport avec des données biométriques connexes trouvées dans un autre système; ...[+++]


The identification of a Member State handling a disproportionate number of applications is determined by applying the reference key to the current total number of applications as well as the total number of persons that have been resettled by the respective Member States during the preceding 12 months on the basis of entries in the automated system.

On détermine qu’un État membre traite un nombre disproportionné de demandes en appliquant la clé de répartition au nombre total de demandes actuel, ajouté au nombre total de personnes qui ont été réinstallées par les différents États membres au cours des 12 mois précédents, sur la base des saisies dans le système automatisé.


The achievement of this objective shall be measured by the Commission against both qualitative and quantitative indicators such as , inter alia, the number of returnees, the number of persons having benefited from reintegration measures (either prior or subsequent to their return), the number of voluntary returns, and the quality of the systems for monitoring enforced returns .

La réalisation de cet objectif sera mesurée par la Commission à l’aune d’indicateurs à la fois qualitatifs et quantitatifs tels que , entre autres, le nombre de personnes ayant fait l’objet d’une mesure de retour, le nombre de personnes ayant bénéficié de mesures de réintégration (soit préalablement, soit postérieurement à leur retour), le nombre de retours volontaires, la qualité des systèmes de contrôle des retours forcés .


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Stresses that the European 112 emergency number can be a life saving number and increases EU citizens' protection by serving as a major support system for citizens and consumers living within the Single Market; underlines the importance of ensuring the smooth operation of the 112 number throughout the Union; considers that the Commission should ensure that every segment of society has access to this service, including persons with disabilities ( ...[+++]

17. souligne que le numéro d'appel d'urgence européen 112 peut sauver des vies et améliorer la protection des citoyens européens, en servant de principal système de support pour les citoyens et les consommateurs vivant dans le marché unique; souligne qu'il est important d'assurer le bon fonctionnement du numéro 112 dans l'ensemble de l'Union; considère que la Commission devrait veiller à ce que chaque segment de la société ait accès à ce service, y compris les personnes handicapées (troubles de l'audition ou de la parole, etc.) et d ...[+++]


17. Stresses that the European 112 emergency number can be a life saving number and increases EU citizens’ protection by serving as a major support system for citizens and consumers living within the Single Market; underlines the importance of ensuring the smooth operation of the 112 number throughout the Union; considers that the Commission should ensure that every segment of society has access to this service, including persons with disabilities ( ...[+++]

17. souligne que le numéro d'appel d'urgence européen 112 peut sauver des vies et améliorer la protection des citoyens européens, en servant de principal système de support pour les citoyens et les consommateurs vivant dans le marché unique; souligne qu'il est important d'assurer le bon fonctionnement du numéro 112 dans l'ensemble de l'Union; considère que la Commission devrait veiller à ce que chaque segment de la société ait accès à ce service, y compris les personnes handicapées (troubles de l'audition ou de la parole, etc.) et d ...[+++]


242. Urges the Commission to resolve tariff-classification disputes by the deadlines laid down by Community law and, at the latest, within five months and, in view of the possible loss of own resources, to increase the number of staff working on BTI and classification to four persons and to ensure that those persons also carry out more risk analyses and exercise more stringent scrutiny of Member State contributions to the system, possible abuses of ...[+++]

242. insiste auprès de la Commission afin que les conflits concernant le classement tarifaire soient résolus dans les délais prévus par la législation communautaire et au plus tard dans une période de cinq mois; demande en outre à la Commission, compte tenu des éventuelles pertes de ressources propres, d'augmenter le personnel travaillant sur les renseignements tarifaires contraignants et le classement de quatre personnes et de faire en sorte qu'elles effectuent également davantage d'analyses de risques, contrôlent plus étroitement les contributions des États membres au système ...[+++]


241. Urges the Commission to resolve tariff-classification disputes by the deadlines laid down by Community law and, at the latest, within five months and, in view of the possible loss of own resources, to increase the number of staff working on BTI and classification to four persons and to ensure that those persons also carry out more risk analyses and exercise more stringent scrutiny of Member State contributions to the system, possible abuses of ...[+++]

241. insiste auprès de la Commission afin que les conflits concernant le classement tarifaire soient résolus dans les délais prévus par la législation communautaire et au plus tard dans une période de cinq mois; demande en outre à la Commission, compte tenu des éventuelles pertes de ressources propres, d'augmenter le personnel travaillant sur les RTC et le classement de quatre personnes et de faire en sorte qu'elles effectuent également davantage d'analyses de risques, contrôlent plus étroitement les contributions des États membres au système, les éventuels cas ...[+++]


At the moment of purchasing the ticket, there is only a limited number of 64 characters available in the "Express" system for the transmission of personal data to the Lithuanian authorities.

Lors de l’achat du billet, le système «Express» ne prévoit que 64 caractères pour transmettre les données personnelles aux autorités lituaniennes.


As new Member States have joined the Schengen area, the size of the SIS database has grown correspondingly: between January 2008 and 2010, the total number of SIS alerts rose from 22.9 to 31.6 million.[12] Anticipating such an increase in data volumes and changes in user needs, Member States decided in 2001 to develop a second-generation Schengen Information System (SIS II), entrusting this task to the Commission.[13] Currently under development, SIS II aims to ensure a high level of security in the area of freedom, security and justi ...[+++]

L’adhésion de nouveaux États membres à l’espace Schengen a entraîné une croissance correspondante de la taille de la base de données du SIS: entre janvier 2008 et 2010, le nombre total de signalements dans le SIS a augmenté de 22,9 à 31,6 millions[12]. Anticipant cette hausse des volumes de données échangées et les évolutions des besoins des utilisateurs, les États membres ont, en 2001, décidé de mettre au point un système d’information Schengen de deuxième génération (SIS II) et confié cette mission à la Commission[13]. Le SIS II, qui est actuellement en cours de mise au point, a pour finalité d'assurer un niveau élevé de sécurité dans ...[+++]


w