Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid in children's development of basic personal skills
Department of Employment and Social Development
Department of Human Resources and Skills Development
Develop own practices continuously
Develop personal skills
Development of personal skills
ESDC
Employment and Social Development Canada
Enhance personal skills
Human Resources and Skills Development Canada
Human Resources and Social Development Canada
Improve personal skills
Manage personal lifelong learning
Manage personal professional development
Personal skills card
Personal skills development
Personal skills development instructor
Personal skills enhancing
Semi-skilled person
Skilled person

Translation of "personal skills development " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
personal skills development

développement des compétences personnelles


personal skills development instructor

instructeur en perfectionnement des compétences personnelles [ instructrice en perfectionnement des compétences personnelles ]


enhance personal skills | improve personal skills | develop personal skills | personal skills enhancing

développer des compétences personnelles


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


Employment and Social Development Canada [ ESDC | Department of Employment and Social Development | Human Resources and Skills Development Canada | Department of Human Resources and Skills Development | Human Resources and Social Development Canada ]

Emploi et Développement social Canada [ EDSC | ministère de l'Emploi et du Développement social | Ressources humaines et Développement des compétences Canada | ministère des Ressources humaines et du Développement des compétences | Ressources humaines et Développement social Canada ]


manage personal lifelong learning | undertake responsibility on continuous professional development | develop own practices continuously | manage personal professional development

gérer le développement professionnel personnel


development of personal skills

développement des capacités personnelles




skilled person

personne titulaire d'un certificat fédéral de capacité (1) | apprenti (2)


semi-skilled person

personne au bénéfice d'une formation élémentaire (1) | personne ayant reçu une formation élémentaire (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With regard to the contribution of sport to transversal skills development, there is untapped potential, especially for young people, since skills gained via non-formal and informal learning are valuable for personal and professional development, including on the labour market and in lifelong learning

Pour ce qui est de l’apport du sport à l’acquisition de compétences transversales, il existe un potentiel inexploité, en particulier chez les jeunes, puisque les compétences acquises dans le cadre de l’apprentissage non formel et informel sont utiles au développement personnel et professionnel, y compris sur le marché du travail et dans le cadre de l’apprentissage tout au long de la vie


Continue, including within the mandate of the Expert Groups established by the EU Work Plan for Sport, the collection of data, best practice and the analysis of the social and economic importance of sport and of how grassroots sport contributes to areas such as employment, education and training, including a focus on personal and transversal skills development.

À continuer, y compris dans le cadre du mandat des groupes d’experts créés au titre du plan de travail de l’Union européenne en faveur du sport, à rassembler des données et des bonnes pratiques et à analyser l’importance sociale et économique du sport et de la manière dont le sport de masse contribue à l’emploi, à l’éducation et à la formation, en mettant l’accent notamment sur le développement des compétences personnelles et transversales.


"beneficiaries and projects record improved core and key skills, increased confidence levels and sense of personal responsibility, development of new language skills and exposure to new culture" (national report - UK)

«Les bénéficiaires et les projets enregistrent une amélioration des compétences de base et essentielles, des niveaux de confiance et du sentiment de responsabilité personnelle, le développement de nouvelles compétences linguistiques et l'exposition à de nouvelles cultures» (Rapport national du Royaume-Uni)


Calls on the Commission to encourage the Member States to establish systems for professionalisation, training, continuous skills development and recognition of women domestic and care workers’ qualifications, including literacy (if applicable), in order to enhance their personal, professional and career development prospects.

invite la Commission à encourager les États membres à mettre en place des solutions pour la professionnalisation, la formation, le développement continu des compétences et la reconnaissance des qualifications des femmes employées de maison, auxiliaires de vie et gardes d'enfants, y compris l'alphabétisation (le cas échéant), afin d'améliorer leurs perspectives de développement personnel et professionnel et d'évolution de carrière.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
With regard to the contribution of sport to transversal skills development, there is untapped potential, especially for young people, since skills gained via non-formal (8) and informal learning (9) are valuable for personal and professional development, including on the labour market and in lifelong learning (10).

Pour ce qui est de l’apport du sport à l’acquisition de compétences transversales, il existe un potentiel inexploité, en particulier chez les jeunes, puisque les compétences acquises dans le cadre de l’apprentissage non formel (8) et informel (9) sont utiles au développement personnel et professionnel, y compris sur le marché du travail et dans le cadre de l’apprentissage tout au long de la vie (10).


Continue, including within the mandate of the Expert Groups established by the EU Work Plan for Sport, the collection of data, best practice and the analysis of the social and economic importance of sport and of how grassroots sport contributes to areas such as employment, education and training, including a focus on personal and transversal skills development.

À continuer, y compris dans le cadre du mandat des groupes d’experts créés au titre du plan de travail de l’Union européenne en faveur du sport, à rassembler des données et des bonnes pratiques et à analyser l’importance sociale et économique du sport et de la manière dont le sport de masse contribue à l’emploi, à l’éducation et à la formation, en mettant l’accent notamment sur le développement des compétences personnelles et transversales.


To that end, cooperation between the Union and OCTs should include exchange of information and best practice in the relevant areas, including skills development and social protection as well as promoting the rights of persons with disabilities, bearing in mind the principles of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities.

À cette fin, la coopération entre l’Union et les PTOM devrait comprendre l’échange d’informations et de bonnes pratiques dans les domaines concernés, dont le développement des compétences et la protection sociale, ainsi que la promotion des droits des personnes handicapées conformément aux principes de la Convention des Nations unies relative aux droits des personnes handicapées.


To that end, cooperation between the Union and OCTs should include exchange of information and best practice in the relevant areas, including skills development and social protection as well as promoting the rights of persons with disabilities, bearing in mind the principles of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities.

À cette fin, la coopération entre l’Union et les PTOM devrait comprendre l’échange d’informations et de bonnes pratiques dans les domaines concernés, dont le développement des compétences et la protection sociale, ainsi que la promotion des droits des personnes handicapées conformément aux principes de la Convention des Nations unies relative aux droits des personnes handicapées.


"beneficiaries and projects record improved core and key skills, increased confidence levels and sense of personal responsibility, development of new language skills and exposure to new culture" (national report - UK)

«Les bénéficiaires et les projets enregistrent une amélioration des compétences de base et essentielles, des niveaux de confiance et du sentiment de responsabilité personnelle, le développement de nouvelles compétences linguistiques et l'exposition à de nouvelles cultures» (Rapport national du Royaume-Uni)


[18] ILO, Migration of Highly Skilled Persons from Developing Countries: Impact and Policy Responses, Geneva, 2002

[18] ILO, Migration of Highly Skilled Persons from Developing Countries: Impact and Policy Responses, Genève, 2002.


w