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A
Assess benefit plans
Assess project planning
Business continuity planning director
Business continuity strategy director
Corporate strategist
DIMSP
DIS Plans
DPP
Director Information Management Strategic Direction
Director Information Management Strategic Planning
Director Information Systems Plans
Director Infrastructure Asset Management
Director Portfolio Planning
Director Real Property Planning
Director Realty Asset Plans
Director of Planning
Directorate A
Evaluate benefit plans
Evaluate project planning
Evaluate project plans
Evaluate project plans' feasibility
Gauge benefit plans
Head of the Department of Planning
MP Dir
Military Planning Directorate
Perform evaluation of benefit plans
Planning and Evaluation Directorate
Strategic planning manager

Translation of "planning and evaluation directorate " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Planning and Evaluation Directorate

Direction générale de la planification et de l'évaluation


Planning and Evaluation Directorate

Unité de direction Statégie et évaluation


assess project planning | evaluate project planning | evaluate project plans | evaluate project plans' feasibility

évaluer les plans d'un projet


Director Portfolio Planning [ DPP | Director Real Property Planning | Director Realty Asset Plans | Director Infrastructure Asset Management ]

Directeur - Planification du portefeuille [ DPP | Directeur - Planification des biens immobiliers | Directeur - Infrastructure (Gestion des actifs) ]


Director Information Management Strategic Planning [ DIMSP | Director Information Management Strategic Direction | Director Information Management Planning and Programme Coordination | Director Information Systems Plans | DIS Plans ]

Directeur - Planification stratégique (Gestion de l'information) [ DPSGI | Directeur - Gestion de l'information (Orientation stratégique) | Directeur - Planification et coordination du programme ( Gestion de l'information) | Directeur - Systèmes informatiques (Plans) ]


assess benefit plans | perform evaluation of benefit plans | evaluate benefit plans | gauge benefit plans

évaluer des plans de prévoyance


business continuity planning director | corporate strategist | business continuity strategy director | strategic planning manager

directeur du planning stratégique | directrice de la planification stratégique | directeur du planning stratégique/directrice du planning stratégique | directrice du planning stratégique


Directorate A | Directorate for Legislative Planning, Relations with Institutions and Civil Society | A [Abbr.]

direction A | direction de la planification legislative et des relations avec les institutions et la société civile | A [Abbr.]


Head of the Department of Planning | Director of Planning

président du Département de l'aménagement, de l'équipement et du logement (1) | chef du Département de l'équipement (2) | chef du Département de la gestion du territoire (3) | chef du Département des infrastructures (4) | directeur des Travaux publics (5)


Military Planning Directorate [ MP Dir ]

Groupe planification [ Grplanif ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
planning the directorate’s activities (setting objectives and drawing up strategies), taking the decisions needed to achieve the objectives set, assessing services provided with a view to ensuring that high standards are maintained,

planifier les activités de la direction (définition des objectifs et des stratégies); prendre les décisions nécessaires pour atteindre les objectifs fixés; évaluer les prestations des services en vue de garantir leur qualité,


planning the directorate’s activities (setting objectives and drawing up strategies); taking the decisions needed to achieve the objectives set; assessing services provided with a view to ensuring that high standards are maintained,

planifier les activités de la direction (définition des objectifs et des stratégies); prendre les décisions nécessaires pour atteindre les objectifs fixés; évaluer les prestations des services en vue de garantir leur qualité,


It establishes a military command and control structure, the Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS)part of the European External Action Service (EEAS), to provide support to the Director of the MPCC (who is also Director-General of the EUMS) in his role as operations commander for non-executive*EU military operations.

Elle établit la capacité militaire de planification et de conduite (MPCC), une structure militaire de commandement et de contrôle, au sein de l’État-major de l’UE (EMUE), qui fait partie du service européen pour l’action extérieure (SEAE). Son but vise à fournir un soutien au directeur de la MPCC (également directeur général de l’EMUE) au niveau de ses fonctions de commandant des opérations à mandat non exécutif*Opérations militair ...[+++]


propose to the Directors General for Youth in their customary informal meeting to discuss and take up the results obtained under the Work Plan, to organise extraordinary joint cross sectorial Directors General meetings when appropriate, to widely disseminate the results and to contribute to the assessment of the implementation of the EU Work Plan on Youth.

proposer aux directeurs généraux chargés de la jeunesse, lors de leur réunion informelle habituelle, d'examiner les résultats obtenus dans le cadre du plan de travail et d'y souscrire, d'organiser conjointement des réunions intersectorielles extraordinaires au niveau des directeurs généraux, s'il y a lieu, de diffuser largement les résultats et de contribuer à l'évaluation de la mise en œuvre ...[+++]


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propose to the Directors General for Youth in their customary informal meeting to discuss and take up the results obtained in the Work Plan, to organise extraordinary joint cross sectorial Directors General meetings when appropriate, and to disseminate widely the results.

proposer aux hauts responsables chargés de la jeunesse d’examiner, durant leur réunion informelle habituelle, les résultats obtenus dans le plan de travail, d’organiser conjointement des réunions intersectorielles extraordinaires entre hauts responsables, s’il y a lieu, et de diffuser largement les résultats.


316. Welcomes the fact that the Commission plans to improve performance reporting in the annual activity reports of its directorates-general, to make a closer link between the annual management plans and annual activity reports on the one hand and the Article 318 evaluation report on the other hand and to adopt the evaluation report in parallel with the synthesis report ...[+++]

316. se félicite que la Commission ait l'intention d'améliorer la communication d'informations sur la performance dans les rapports annuels d'activité de ses directions générales, d'établir un lien plus étroit entre les plans de gestion annuels et les rapports annuels d'activité d'une part, ainsi qu'entre ces plans et ces rapports annuels d'activité et le rapport d'évaluation ...[+++]


311. Welcomes the fact that the Commission plans to improve performance reporting in the annual activity reports of its directorates-general, to make a closer link between the annual management plans and annual activity reports on the one hand and the Article 318 evaluation report on the other hand and to adopt the evaluation report in parallel with the synthesis report ...[+++]

311. se félicite que la Commission ait l'intention d'améliorer la communication d'informations sur la performance dans les rapports annuels d'activité de ses directions générales, d'établir un lien plus étroit entre les plans de gestion annuels et les rapports annuels d'activité d'une part, ainsi qu'entre ces plans et ces rapports annuels d'activité et le rapport d'évaluation ...[+++]


348.Acknowledges the ECA's criticism that the existing coordination mechanisms among directorates general implementing the RTD framework programmes were not effective; remains however, at this stage, unconvinced by the idea of creating a "joint evaluation office"; suggests rather that the Directorate General for Research assume more responsibility and a coordinating role; shares the ECA's view that external expert advice should be established at an early stage and remain in place to guarantee a consistent and coherent approach, in ...[+++]

348. note la critique de la CCE selon laquelle les mécanismes existants de coordination entre directions générales chargées de la mise en œuvre des programmes-cadres de RDT n'étaient pas efficaces; toutefois, n'est toujours pas convaincu, au stade actuel, par l'idée de créer un "bureau d'évaluation conjoint"; suggère, plutôt, que la direction générale de la Recherche assume davantage de responsabilité et un rôle de coordination; rejoint la CCE pour considérer que les avis des experts externes devraient être établis rapidement et re ...[+++]


346. Acknowledges the ECA's criticism that the existing coordination mechanisms among directorates general implementing the RTD framework programmes were not effective; remains however, at this stage, unconvinced by the idea of creating a "joint evaluation office"; suggests rather that the Directorate General for Research assume more responsibility and a coordinating role; shares the ECA's view that external expert advice should be established at an early stage and remain in place to guarantee a consistent and coherent approach, in ...[+++]

346. note la critique de la Cour des comptes selon laquelle les mécanismes existants de coordination entre directions générales chargées de la mise en œuvre des programmes-cadres de RDT n'étaient pas efficaces; n'est pourtant toujours pas convaincu, au stade actuel, par l'idée de créer un "bureau d'évaluation conjoint"; suggère, plutôt, que la direction générale de la recherche assume davantage de responsabilité et un rôle de coordination; rejoint la Cour des comptes pour considérer que les avis des experts externes devraient être ...[+++]


Work programme: introduce a multi-annual plan, whereby all areas of the budget managed by the 29 Directorates-General are appraised over a five-year period; encourages the Court, as external auditor, to make use of work carried out by the Commission's central Internal Audit Service and the internal audit units of each Directorate-General; begin this exercise by auditing higher-risk areas such as external actions, i.e. those under the responsibility of the Enlargement, External Relations, Development, Humanitarian Office, Europe Aid ...[+++]

Programme d'activité: à mettre en place un programme pluriannuel sur la base duquel tous les secteurs du budget gérés par les 29 directions générales sont évalués au cours d'une période de cinq ans; à tirer parti, en tant qu'auditeur externe, du travail effectué par le service central d'audit interne de la Commission ainsi que par les unités d'audit interne de chaque direction générale; à commencer par un audit des secteurs à plus haut risque, comme les actions extérieures, c'est-à-dire celles dont sont responsables les directions g ...[+++]


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