Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Discrete control
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitoring check-out points
PTP control
PTP path control
Point of arrival of the transport of passengers
Point of departure of the transport of passengers
Point to point charter transport flight
Point to point control
Point to point path control
Point to point programming
Point-to-point circuit
Point-to-point communication
Point-to-point conference
Point-to-point conferencing
Point-to-point connection
Point-to-point control
Point-to-point line
Point-to-point link
Point-to-point motion control
Point-to-point multimodal transport of containers
Point-to-point teleconference
Point-to-point teleconferencing
Point-to-point transport
Point-to-port transport
Ptp programming
Supervise check-out point
Trans-shipment point
Transport transfer point
Transshipment center

Translation of "point-to-point transport " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




point-to-point multimodal transport of containers

transport multimodal de bout en bout par conteneurs


point to point charter transport flight

vol de transport par frètement de point à point


point of arrival of the transport of passengers | point of departure of the transport of passengers

lieu d'arrivée d'un transport de passagers | lieu de départ d'un transport de passagers


transport transfer point | transshipment center | trans-shipment point

centre de transbordement | installation de transfert | point de rupture de charge | point de transbordement


point-to-point link | point-to-point connection | point-to-point communication | point-to-point circuit | point-to-point line

liaison point à point | connexion point à point | communication point à point | circuit point à point | ligne point à point


point to point control | point-to-point control | point-to-point motion control | discrete control | PTP control | PTP path control | point to point programming | ptp programming | point to point path control

commande point à point | commande point-à-point | commande pas à pas | commande PTP | programmation point par point | programmation point à point


point-to-point conference | point-to-point conferencing | point-to-point teleconference | point-to-point teleconferencing

conférence point à point | téléconférence point à point


monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

surveiller une caisse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(g) the tour operator agrees to ensure that, for tours between Canada and a point or points in Bermuda, the Caribbean, the Bahamas, Mexico, Central America or the northern coastal regions of South America including Colombia, Venezuela, Guyana, Surinam, French Guiana and the islands adjacent thereto, the return air transportation of a tour participant from the last stop on the tour itinerary shall not be commenced prior to the 72nd hour after the scheduled hour and day of that participant’s departure from the point of origin of the tour;

g) le voyagiste s’engage à s’assurer que, dans le cas des voyages à forfait entre le Canada et un ou des points situés aux Bermudes, aux Antilles, aux Bahamas, au Mexique, en Amérique centrale ou dans les régions côtières du nord de l’Amérique du Sud, y compris la Colombie, le Venezuela, la Guyane, le Surinam, la Guyane française et les îles adjacentes, le vol de retour des participants à partir de la dernière escale de l’itinéraire n’a pas lieu avant la 72 heure suivant l’heure et la date prévues pour le départ du point d’origine du voyage;


(h) the tour operator agrees to ensure that, for tours between Canada and a point or points other than those described in paragraph (g), the return air transportation of a tour participant from the last stop on the tour itinerary shall not be commenced prior to the sixth day after the scheduled date of that participant’s departure from the point of origin of the tour;

h) le voyagiste s’engage à s’assurer que, dans le cas des voyages à forfait entre le Canada et un ou des points autres que ceux visés à l’alinéa g), le vol de retour des participants à partir de la dernière escale de l’itinéraire n’a pas lieu avant le sixième jour suivant la date prévue pour le départ du point d’origine du voyage;


Mr. Stan Dromisky (Parliamentary Secretary to Minister of Transport, Lib.): Mr. Speaker, I would like to point out that Transport Canada has finalized negotiations with the city of Penticton for the transfer of the Penticton airport.

M. Stan Dromisky (secrétaire parlementaire du ministre des Transports, Lib.): Monsieur le Président, je signale que Transports Canada a mené à bien les négociations avec la ville de Penticton concernant le transfert de l'aéroport de Penticton.


Suborbital flights could constitute a promising market for: (i) scientific experiments: microgravity experiments, astronauts training, test of satellite payloads, (ii) space tourism and (iii) future clean, high altitude, high speed and point-to-point air transport systems.

Les vols suborbitaux pourraient constituer un marché prometteur pour: i) les expériences scientifiques, en particulier pour les expériences sur la microgravité, la formation des astronautes et l’essai des charges utiles des satellites, ii) le tourisme spatial et iii) de futurs systèmes de transport aérien de point à point propres, à haute altitude et à grande vitesse.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Without prejudice to the scope of activities which may be considered as cabotage under the relevant national legislation, this schedule does not include national cabotage transport, which is assumed to cover transportation of passengers or goods between a port or point located in a Member State of the European Union and another port or point located in the same Member State, including on its continental shelf as provided in the UN Convention on the Law of the Sea, and traffic originating and terminating in the same port or point located in a Member State of the European Union.

Sans préjudice de l'éventail d'activités pouvant être considérées comme relevant du cabotage dans les législations nationales pertinentes, la présente liste ne comprend pas le transport par cabotage national, qui est censé couvrir le transport de passagers et de marchandises entre un port ou point situé dans un État membre de l'Union européenne et un autre port ou point situé dans le même État membre, y compris sur son plateau continental, comme prévu dans la Convention des Nations unies sur le droit de la mer, et le trafic ayant pour origine et destination le même port ou point situé dans un État membre de l'Union européenne.


From 1 January 2013, when assessing the good repute of an undertaking, the competent authority shall verify, by accessing the data referred to in point (f) of the first subparagraph of Article 16(2), either by direct secure access to the relevant part of the national registers or by request, whether at the time of the application the designated transport manager or managers are declared, in one of the Member States, unfit to manage the transport activities of an undertaking pursuant to Article 14.

À partir du 1er janvier 2013, lorsqu’elle évalue l’honorabilité d’une entreprise, l’autorité compétente vérifie, en accédant aux données visées à l’article 16, paragraphe 2, premier alinéa, point f), soit par un accès direct et sécurisé à la partie concernée des registres nationaux, soit par une demande, si, au moment de la demande, le gestionnaire ou les gestionnaires de transport désignés ont été déclarés, dans un des États membres, inaptes à gérer les activités de transport d’une entreprise en vertu de l’article 14.


Meat must attain the temperature specified in point 1 before transport, and remain at that temperature during transport.

les viandes doivent atteindre et conserver la température stipulée au point 1 avant le transport et pendant celui-ci.


She also pointed out the importance of the financial efforts made by the EU for transport infrastructure in Central and Eastern Europe, thanks to the PHARE programme and the ISPA instrument - which devotes almost Euro 520 million per year to transport infrastructure for the period 2000-2006. She stressed the need for interconnections between the EU and the rest of Europe, already carried out by the setting up of 10 Pan-European transport corridors since June 1997 and the process of Transport Infrastructure Needs Assessment (TINA), which provided valuable elements for the identification of different needs and the existing bottlenecks.

Après avoir rappelé l'importance de l'effort financier consenti par l'UE en faveur des infrastructures de transport en Europe centrale et orientale, grâce au programme PHARE et à l'instrument ISPA qui consacre aux infrastructures de transport près de 520 millions d'Euros par an pour la période 2000-2006 -, elle a plus particulièrement insisté sur la nécessité des interconnections entre l'UE et le reste de l'Europe, déjà engagée par la mise en place de 10 corridors pan-européens de transport depuis juin 1997 et le processus du Transport Infrastructure Needs Assesment (TINA), qui a fourni de précieux éléments pour l'identification et la hi ...[+++]


3. Without prejudice to the requirements laid down in points 1 (a) and (b) and in the Annex to this Directive, the Council, acting by a qualified majority on a proposal from the Commission, shall lay down appropriate additional conditions for the transport of certain types of animal such as solipeds, wild birds and marine mammals in order to safeguard their welfare.

3. Sans préjudice des exigences prévues au paragraphe 1 points a) et b) et à l'annexe, le Conseil, statuant à la majorité qualifiée sur proposition de la Commission, établit les conditions additionnelles appropriées pour le transport de certains types d'animaux tels que solipèdes, oiseaux sauvages et mammifères marins, afin d'assurer leur bien-être.


In the last three fiscal years (1995-96, 1996-97 and 1997-98), on the west coast of Canada, how much money in total was spent at the light stations known as Trial Island, Merry Island, Chrome Island, Entrance Island, Cape Mudge, Scarlett Point, Pultney Point, Boat Bluff, Green Island, Dryad Point, Pachena Point and Carmanah Point on automation in preparation for destaffing for alternative lighting, fog horns, power generation, alarm relay systems, weather recording systems, recording buoys, cameras, anemometers, security structures, technician transport and adjustment costs for same, battery replacement costs, and on satellite time costs ...[+++]

Durant les trois derniers exercices (1995-1996, 1996-1997 et 1997-1998), sur la côte ouest du Canada, combien d'argent a été dépensé, en tout, aux phares connus sous les noms de Trial Island, Merry Island, Chrome Island, Entrance Island, Cape Mudge, Scarlett Point, Pultney Point, Boat Bluff, Green Island, Dryad Point, Pachena Point et Carmanah Point, sur l'automatisation en préparation pour l'abandon des fonctions humaines, pour les phares, les corne de brume, les centrales électriques, les relais avertisseurs, les systèmes d'enregistrement météo, les bouées d'enregistrement, les caméras, les anémomètres, les structures de sécurité, l'aide des techniciens et les coûts d' ...[+++]


w