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Allocate number to clients' belongings
Allocate numbers to clients' belongings
Allot numbers to clients' belongings
Allot numbers to clients' possessions
Datapac public dial port
Licensed port number
Number porting
Number stamp
Number transfer
Numberer
Numberer block
Numberer stamp
Numbering machine
Numbering stamp
Port number
Telephone number porting
Telephone number transfer
VAT ID number
VAT No
VAT identification number
VAT registration number
Value added tax identification number
Value added tax number

Traduction de «port number » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






licensed port number

numéro de permis d'exploitation du port d'attache


number porting [ telephone number porting | number transfer | telephone number transfer ]

transfert de numéro [ transfert de numéro de téléphone | transport du numéro | portage de numéro ]


Datapac public dial port (number)

Datapac entrées téléphoniques banalisées (numéro)


value added tax identification number | value added tax number | VAT ID number | VAT identification number | VAT registration number | VAT No [Abbr.]

numéro d'identification TVA




numberer | numbering machine | number stamp | numbering stamp | numberer stamp | numberer block

numéroteur | timbre numéroteur | tampon numéroteur


allot numbers to clients' belongings | allot numbers to clients' possessions | allocate number to clients' belongings | allocate numbers to clients' belongings

attribuer des numéros aux effets personnels de clients
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(a) the name, nationality, overall length, maximum draught, net tonnage, propulsion type, call sign, registration number and port number of each ship to be involved in the scientific research in the Area, and the name of the captain of each ship;

a) le nom, la nationalité, la longueur totale, le tirant d’eau maximal, la jauge nette, le type de propulsion, l’indicatif d’appel, le numéro d’enregistrement et le port d’enregistrement de tout navire qui sera utilisé dans le cadre des travaux de recherche scientifique dans la zone ainsi que le nom de son capitaine;


Graphic: Europe's top 20 cargo ports and other main cargo ports - number of tonnes handled (2011)

Graphique: Les 20 principaux ports de marchandises d'Europe et d'autres grands ports de marchandises, en nombre de tonnes traitées (2011).


According to the Belgian legislation on the subject, traffic costs are ‘the additional costs generated on the network by calls to ported numbers as compared with calls to non-ported numbers’.

Les coûts de trafic sont au sens de la réglementation belge en la matière «les coûts supplémentaires engendrés sur le réseau par des appels vers des numéros transférés par comparaison aux appels vers des numéros non transférés».


9. Points out that a functioning mobile number portability system is vital to healthy competition between mobile operators and stresses therefore that the charges for porting numbers should be set at a low level, or at zero, in every Member State, and that the period for carrying out the number portability operation should be shortened in some Member States;

9. fait observer qu'un système opérationnel de portabilité des numéros mobiles revêt une importance capitale pour la conduite d'une saine concurrence entre les opérateurs mobiles; souligne dès lors qu'il convient de fixer les tarifs de portabilité à un niveau peu élevé, voire d'appliquer un tarif zéro, dans chaque État membre, et de raccourcir les délais requis pour effectuer l'opération de portage dans certains États membres;


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Question No. 63 Mr. John Cummins: With regard to the expansion of the Roberts Bank Port Facility to include a third berth and a second terminal as per the Tsawwassen Final Agreement and related Side-Agreements, the Memorandum of Agreement between the Tsawwassen Band and the Vancouver Port Authority, and the related Settlement Agreement between the Tsawwassen Band, Canada, British Columbia (B.C.), Vancouver Port Authority, B.C. Ferry Services, B.C. Rail Ltd and B.C. Transportation and Financing Authority: (a) how many acres (or hectares) of farm land will be used for Roberts Bank port and rail related developments now ...[+++]

Question n 63 M. John Cummins: En ce qui concerne les travaux d’expansion du port Roberts Bank consistant à ajouter un troisième poste de mouillage et un second terminal selon l’Accord définitif Tsawwassen et les accords parallèles connexes, le Protocole d’entente entre la bande de Tsawwassen et l’Administration portuaire de Vancouver et l’entente de règlement connexe intervenue entre la bande de Tsawwassen, le Canada, la Colombie-Britannique (C.-B.), l’Administration portuaire de Vancouver, B.C. Ferry Services, B.C. Rail Ltd et B.C. Transportation and Financing Authority: a) combien d’acres (ou d’hectares) de terres agricoles seront néc ...[+++]


This share shall be based on the number of ships calling at the ports or anchorages of the Member State in question in relation to the sum of the number of ships calling at the ports and anchorages of each Member State of the Community and of the states party to the Paris MOU.

Cette part est définie par le nombre de navires faisant escale dans des ports ou mouillages de l'État membre concerné par rapport au total des navires faisant escale dans des ports ou mouillages de chaque État membre de la Communauté et des États parties au mémorandum d'entente de Paris.


2. Where the number of providers of port services in a port is not limited pursuant to Article 11 , existing authorisations, including rights deriving from ownership of a port or of property in a port, may remain in force unchanged until such time as the number becomes limited.

2. Lorsque le nombre de fournisseurs de services portuaires dans un port n'est pas limité conformément à l'article 11 , les autorisations existantes, y compris les droits qui découlent de droits de propriété dans ou sur un port, peuvent rester en vigueur sans modification jusqu'au moment où le nombre de fournisseurs sera limité.


2. Where the number of providers of port services in a port is not limited pursuant to Article 8, existing authorisations, including legal positions derived from ownership of a port or of property in a port, may remain in force unchanged until such time as the number becomes limited.

(2) Lorsque le nombre de fournisseurs de services portuaires dans un port n’est pas limité conformément à l’article 8, les autorisations existantes, y compris les positions juridiques qui découlent de droits de propriété dans ou d'un port, peuvent rester en vigueur sans modification jusqu’au moment où le nombre de fournisseurs sera limité.


Since ports are made up of limited geographical areas, access to the market may, in certain cases, on grounds of economic efficiency inter alia, be numerically restricted on the basis of capacity and available-space constraints, traffic-related safety constraints, the profitability of the service provider, public service obligations of the service provider or of the managing body of the port, local, national or international environmental regulations, or the specific or substantiated economic needs of the port or the managing body of the port . In such cases it may therefore be necessary to limit the number ...[+++]

(11) Étant donné que les ports constituent des zones géographiques limitées, l'accès au marché peut, dans certains cas, entre autres pour des raisons d'efficacité économique, être limité en nombre en raison de contraintes de capacité et d'espace disponible et de contraintes liées à la sécurité du trafic pour les services techniques nautiques, la rentabilité du fournisseur, les obligations de services publics du fournisseur ou du gestionnaire du port, des dispositions locales, nationales ou internationales concernant l'environnement et ...[+++]


In the act we have a particular case noted with respect to numbering, and that's clearly an area that has to be dealt with in order to allow local competition to happen, for example, in terms of being able to port numbers from one local competitor to another.

Dans la loi, nous réservons un sort particulier au numérotage, et c'est manifestement là un domaine où il faut intervenir si l'on veut que la concurrence locale puisse jouer, par exemple en permettant que les numéros de téléphone soient transférés d'un concurrent local à un autre.


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