Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Charge to standard object
Charging and release position
Charging position
Drawing showing the position of objects
Mobile positive charge
Negatively charged object
Positioning charge
Positive displacement charging pump
Positively charged object
Release and charging position
Release and recharge position
Sketch showing the position of objects

Traduction de «positively charged object » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


drawing showing the position of objects | sketch showing the position of objects

croquis indiquant la position des objets


release and charging position | charging and release position | release and recharge position

position de desserrage et de remplissage | position desserrage et remplissage












positive displacement charging pump

pompe de charge à vitesse variable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Consequently, the mere fact that the airport operator has to propose the schedule of charges does not mean that that operator is in a position to determine its own management and the objectives pursued by the schedule of charges.

Le simple fait que l’exploitant de l’aéroport doive proposer le règlement sur les redevances ne signifie donc pas que cet exploitant puisse déterminer lui-même sa gestion et les objectifs poursuivis par le règlement sur les redevances.


The Barreau du Québec objects to the provision that the child's parents may have to repay the costs incurred in the child's defence, and reiterates the position taken by the Conseil général of the Barreau du Québec in June 1995, which stressed the need for services to be provided by the government representative free of charge.

Le Barreau du Québec s'objecte au remboursement éventuel par les parents de l'enfant des frais encourus pour assurer sa défense. En effet, le Barreau du Québec réitère la position prise par le Conseil général en juin 1995 qui s'était déjà prononcé sur la gratuité des services offerts par le représentant de l'État.


First, an essential part of the selectivity assessment is omitted, namely determination of the objective pursued by the schedule of charges, since the question as to which undertaking is in a comparable position in law and in fact has to be investigated by reference to that system.

Premièrement, un élément essentiel de l’examen de la sélectivité, à savoir la détermination de l’objectif poursuivi par le règlement sur les redevances, fait défaut.


The primary objective in relation to the regulation of airport charges should be to ensure that commercially driven airports with significant market power do not abuse their dominant position by charging excessively for facilities and services while at the same time ensuring that economically efficient investment in the development of such airports can be remunerated.

L'objectif primordial d'une réglementation des redevances aéroportuaires doit consister à faire en sorte que les aéroports fonctionnant aux conditions du marché et qui sont puissants sur celui-ci n'abusent pas de leur position dominante en pratiquant une tarification excessive des installations et des services, mais aussi à permettre une rémunération satisfaisante des investissements économiquement viables dans le développement de ces aéroports.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Reminds the Commission of Parliament's position that Member States must ensure that independent bodies have adequate financial resources at their disposal in order at least to be able to guarantee that complaints will be dealt with free of charge in the case of those who are not in a position to contribute financially themselves, and calls on the Commission to discuss with the Member States how to achieve this objective;

33. rappelle à la Commission la position du Parlement selon laquelle les États membres doivent veiller à ce que les organes indépendants disposent de suffisamment de moyens financiers pour pouvoir garantir au moins un traitement gratuit des plaintes pour les personnes qui ne sont pas en mesure d'apporter une contribution financière propre; et demande à la Commission d'examiner avec les États membres comment atteindre cet objectif;


32. Reminds the Commission of Parliament's position that Member States must ensure that independent bodies have adequate financial resources at their disposal in order at least to be able to guarantee that complaints will be dealt with free of charge in the case of those who are not in a position to contribute financially themselves, and calls on the Commission to discuss with the Member States how to achieve this objective;

32. rappelle à la Commission la position du Parlement selon laquelle les États membres doivent veiller à ce que les organes indépendants disposent de suffisamment de moyens financiers pour pouvoir garantir au moins un traitement gratuit des plaintes pour les personnes qui ne sont pas en mesure d'apporter une contribution financière propre; et demande à la Commission d'examiner avec les États membres comment atteindre cet objectif;


28. Stresses that it is vital for operators to adopt transparent pricing practices and for consumers to be fully and clearly informed about the services offered and the prices charged, particularly as regards costs; concerning international roaming services, is carefully following the recent procedures of the Commission as regards the rules on abuse of dominant position (Article 82 of the Treaty) and the Statement of Objections; calls on the Comm ...[+++]

28. rappelle qu'il est indispensable que les opérateurs mettent en œuvre des pratiques transparentes en matière de prix, et que le consommateur soit pleinement et clairement informé des services offerts, des prix de ceux-ci, et surtout des coûts; suit de près, en ce qui concerne les services d'itinérance internationale, les procédures récentes intentées par la Commission en matière d'abus de position dominante (article 82 du traité) et les communications des griefs; demande à la Commission et aux États membres d'analyser les modifications structurelles nécessaires afin d'assurer un coût adéquat et transparent en matière d'itinérance; ...[+++]


28. Stresses that it is vital for operators to adopt transparent pricing practices and for consumers to be fully and clearly informed on the services offered and the prices charged, particularly as regards costs; is carefully following the recent procedures of the Commission as regards the Treaty rules on the abuse of dominant positions (Article 82) with respect to international roaming services (and the ‘Statement of Objections’); calls on the Co ...[+++]

28. rappelle qu'il est indispensable que les opérateurs mettent en oeuvre des pratiques transparentes en matière de prix, et que le consommateur soit pleinement et clairement informé des services offerts, des prix de ceux-ci, et surtout des coûts; suit de près les procédures récentes intentées par la Commission concernant les dispositions du traité CE sur l'abus de position dominante (article 82) en ce qui concerne la fourniture d'itinérance internationale (et la "Communication des griefs"); demande à la Commission et aux États membres d'analyser les modifications structurelles nécessaires afin d'assurer un coût adéquat et transparent ...[+++]


(15) The obligation to publish standard charges and interconnection conditions is without prejudice to the requirement on undertakings in a dominant position, under Article 86 of the Treaty, to negotiate special or tailor-made agreements for a particular combination or use of unbundled public switched telephony network components and/or the granting of discounts for particular service providers or large users where these are justified and non-discriminatory. Any interconnection discounts should be justified on an ...[+++]

(15) considérant que l'obligation de publier les charges et modalités uniformes d'interconnexion ne libère pas les organismes de télécommunication dominants de leur obligation, en vertu de l'article 86 du traité, de négocier des accords spéciaux ou sur mesure prévoyant une utilisation ou une combinaison particulière d'éléments décomposés du réseau téléphonique public commuté et/ou l'octroi de remises spéciales à certains prestataires de services spécifiques ou certains gros utilisateurs lorsqu'elles sont justifiées et non discriminatoires; que toute remise accordée sur l'interconnexion doit être transparente et justifiée par des ...[+++]


The Commission considers that the extension of the levying of the parafiscal charge to layers and broilers does not affect the positive evaluation of the objectives of the aids provided for in the Royal Decree of 31 July 1989 since those objectives are not altered.

La Commission considère que l'extension de la perception de la taxe parafiscale aux poules pondeuses et aux poulets de chair ne modifie pas l'appréciation positive des finalités des aides prévues par l'arrêté royal du 31 juillet 1989, la finalité des aides ainsi financées n'étant pas modifiée.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'positively charged object' ->

Date index: 2023-01-13
w