Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
British Columbia Pre-School Teachers' Association
College preparatory high school education
Compensatory education
Education for highly gifted children
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Experimental school
High school education
Intermediate education
Junior high school education
Key Competence network on School Education
KeyCoNet
Middle grades education
Middle level education
Middle school education
New educational methods
Open-access school
Parallel school
Pilot school
Pre-primary education
Pre-school age child
Pre-school child
Pre-school education
Pre-university education
Preschool child
Preschooler
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Second-level schooling
Secondary education
Special education
Special teaching
Special-needs education

Traduction de «pre-school education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


pre-primary education | pre-school education

éducation préprimaire | enseignement préprimaire | enseignement préscolaire


college preparatory high school education | pre-university education

enseignement préuniversitaire


European Policy Network on Key Competences in School Education | European Policy Network on the Implementation of Key Competences in School Education | Key Competence network on School Education | KeyCoNet [Abbr.]

Réseau européen pour une meilleure intégration des compétences clés dans l’enseignement scolaire


middle school education [ junior high school education | middle grades education | middle level education | intermediate education ]

enseignement intermédiaire


preschool child | pre-school child | preschooler | pre-school age child

enfant d'âge préscolaire | enfant du second âge


secondary education [ high school education | second-level schooling ]

enseignement secondaire [ enseignement de second degré ]


British Columbia Pre-School Teachers' Association

British Columbia Pre-School Teachers' Association


new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

pédagogie nouvelle [ école expérimentale | école ouverte | école parallèle | école pilote | expérience pédagogique | innovation pédagogique | recherche pédagogique ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Pre-school education brings major benefits.[27] And, where it places a strong focus on language development, it can be of particular help in equipping migrant pupils for later schooling.[28] As noted in section 2.1, children of migrants are often the ones with the lowest access; systems which have put in place financial support to socially disadvantaged families to access childcare have shown some good results.[29]

- L'enseignement préscolaire a d'importantes retombées positives[27]. En outre, lorsqu'il met l'accent sur le développement du langage, il peut sensiblement contribuer à doter les élèves immigrants des compétences nécessaires pour leur scolarité ultérieure[28]. Or, comme on l'a vu au point 2.1, les enfants de migrants sont souvent ceux dont l'accès à ces structures d'enseignement est le plus faible; les systèmes qui prévoient des aides financières pour les familles socialement défavorisées pour leur permettre d'accéder à des services d'encadrement des enfants ont donné de bons résultats[29].


Integration between care and education is therefore necessary, irrespective of whether the ECEC system is split between (a) childcare from birth to age 3 and (b) pre-school education from 3 to the start of school, or is based on a unitary model covering the entire age range from birth to the start of compulsory schooling.[21]

Par conséquent, les programmes pédagogiques des structures d’éducation et d’accueil de la petite enfance ne doivent pas être limités à l’apprentissage cognitif et doivent prévoir des activités de socialisation et porter sur toute une série d’aspects autres que cognitifs. Il doit donc y avoir interaction entre l’accueil et l’éducation, que le système soit ou non scindé en a) structures d’accueil de la naissance à l’âge de trois ans et b) structures d’enseignement préscolaire de trois ans à l’âge scolaire, ou qu’il soit ou non fondé sur un modèle intégré couvrant tous les âges de la naissance à l’âge de la scolarité obligatoire[21].


These facilities include day nurseries and other daycare centres including family day-care, professional certified childminders, pre-school education or equivalent, mandatory school education and centre-based services outside school hours.

Ces services incluent les crèches collectives ou autres centres de garde de jour, y compris les garderies familiales, les gardiennes professionnelles agréées, l'éducation préscolaire ou équivalente, l'éducation scolaire obligatoire ainsi que les services en dehors des heures d'école.


EUROVOC descriptor: teacher training access to education educational reform educational system educational administration youth policy teaching quality pre-school education cooperation in the field of education teaching

Descripteur EUROVOC: formation des enseignants accès à l'éducation réforme de l'enseignement système d'enseignement administration de l'enseignement politique de la jeunesse qualité de l'enseignement éducation préscolaire coopération en éducation enseignement


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
S. whereas early childhood education and care have a decisive impact on the cognitive development of children, given that they develop essential capacities in the first five years and whereas access to high-quality education lays the foundations for later success in life in terms of education, well-being, employability, and social integration, and has a significant impact on self-esteem, especially for children from disadvantaged backgrounds; whereas the educational gap between children from different socioeconomic backgrounds has increased; whereas working parents who do not have access to a nursery school are often forced to leave children in the care of another child, or to resort to paid and uncertified informal care networks, which ...[+++]

S. considérant que l'éducation et l'accueil des jeunes enfants ont une incidence décisive sur le développement cognitif de ces derniers, étant donné qu'ils développent des capacités fondamentales dans leurs cinq premières années de vie, et que l'accès à une éducation de qualité constitue le socle de leur réussite future sur le plan de l'éducation, du bien-être, de la capacité à trouver du travail et de l'intégration sociale, et a des répercussions importantes pour l'estime de soi, en particulier pour les enfants issus de milieux défavorisés; que le fossé éducatif entre enfants issus de différents milieux socio-économiques s'est creusé; ...[+++]


S. whereas early childhood education and care have a decisive impact on the cognitive development of children, given that they develop essential capacities in the first five years and whereas access to high-quality education lays the foundations for later success in life in terms of education, well-being, employability, and social integration, and has a significant impact on self-esteem, especially for children from disadvantaged backgrounds ; whereas the educational gap between children from different socioeconomic backgrounds has increased; whereas working parents who do not have access to a nursery school are often forced to leave children in the care of another child, or to resort to paid and uncertified informal care networks, which ...[+++]

S. considérant que l'éducation et l'accueil des jeunes enfants ont une incidence décisive sur le développement cognitif de ces derniers, étant donné qu'ils développent des capacités fondamentales dans leurs cinq premières années de vie, et que l'accès à une éducation de qualité constitue le socle de leur réussite future sur le plan de l'éducation, du bien-être, de la capacité à trouver du travail et de l'intégration sociale, et a des répercussions importantes pour l'estime de soi, en particulier pour les enfants issus de milieux défavorisés; que le fossé éducatif entre enfants issus de différents milieux socio-économiques s'est creusé; ...[+++]


Within the Open Method of Coordination, explore the scope for Member States to strengthen their own quality assurance provisions and initiatives in the fields of pre-school education, school education and adult learning in the light of the experience gained in other sectors.

dans le cadre de la méthode ouverte de coordination, étudier dans quelle mesure les États membres pourraient renforcer leurs propres dispositions et initiatives en matière d’assurance de la qualité pour l’enseignement pré-scolaire et scolaire et la formation des adultes, à la lumière de l’expérience acquise dans d’autres secteurs.


17. Urges Member States to increase the number of subsidised places in pre-school education, thereby offering better opportunities to children under school age who lack financial security to benefit from the education system;

17. invite les États membres à accroître le nombre de places subventionnées dans l'éducation préscolaire, ce qui augmentera les chances de bénéficier du système éducatif pour les enfants d'âge préscolaire dont la situation financière est précaire;


Further, last year, in our 2006 communication on efficiency and equity in European education and training systems, the Commission stressed the importance of pre-primary, pre-school, education as an effective means to reduce school drop-out rates, and pointed to the dangers of tracking pupils too early.

De plus, l’an dernier, dans notre communication 2006 relative à l’efficacité et à l’équité dans les systèmes d’éducation et de formation européens, la Commission a souligné l’importance de l’enseignement préélémentaire et de l’enseignement préscolaire primaire car tous deux sont un moyen efficace de réduire les taux d’abandon des études, et a mis en avant les dangers de poursuivre les élèves trop tôt.


Further, last year, in our 2006 communication on efficiency and equity in European education and training systems, the Commission stressed the importance of pre-primary, pre-school, education as an effective means to reduce school drop-out rates, and pointed to the dangers of tracking pupils too early.

De plus, l’an dernier, dans notre communication 2006 relative à l’efficacité et à l’équité dans les systèmes d’éducation et de formation européens, la Commission a souligné l’importance de l’enseignement préélémentaire et de l’enseignement préscolaire primaire car tous deux sont un moyen efficace de réduire les taux d’abandon des études, et a mis en avant les dangers de poursuivre les élèves trop tôt.


w